• ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
  • کد خبر: 24377
  • readingTime: ۳ دقیقه
سپاهان و الدحیل

تیم فوتبال سپاهان برای صعود از گروه خود در رقابت‌های آسیایی کار سختی پیش روی دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان به عنوان یکی از دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ حاضر است و در گروه D رقابت‌ها با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الدحیل قطر و التعاون عربستان هم‌گروه شده است. این تیم در ابتدای این رقابت‌ها شروع خوبی داشت و توانست تیم پاختاکور را با نتیجه سه بر یک شکست دهد.

اما در بازی‌های بعدی اوضاع به وقف سپاهان پیش نرفت، آن‌ها علی‌رغم ارائه یک نمایش برتر در برابر الدحیل و در بازی که مهاجمان طلایی پوش قدر فرصت‌های خود را ندانستند، با نتیجه یک بر صفر برابر حریف پرآوازه و پرستاره قطری تن به شکست دادند.

در بازی سوم نیز سپاهان با اخراج زودهنگام پورقاز قافیه را به التعاون باخت و یک باخت سنگین با نتیجه سه بر صفر را تجربه کرد. سپاهان در این بازی علی‌رغم ده نفره شدن، نمایش نسبتا خوبی داشت، اما دریافت یک گل آفساید و اعلام نشدن پنالتی این تیم کار را برای شاگردان محرم نویدکیا سخت کرد.

تمام امید سپاهان در این تورنمنت به بازی‌های دور برگشت بود و در چهارمین بازی آسیایی خود سپاهان بار دیگر مقابل التعاون میزبان قرار گرفت، در این بازی نیز سپاهان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافت تا کار صعود این تیم به اما و اگر بکشد.

در بازی پنجم سپاهان به مصاف پاختاکور رفت و در حالی که تنها چند ثانیه با نابودی کاخ آرزوهای تیم ایرانی فاصله بود، سجاد شهباززاده در قامت یک ناجی ظاهر شد و با به ثمر رساندن گل دوم خودش و تیمش در دقیقه ۹۳ بازی، بار دیگر امید را به اردوی سپاهان بازگرداند.

از طرفی در یک بازی جذاب و دیدنی الدحیل بازی سه بر صفر عقب افتاده را توانست با گل‌های ادمیلسون و موئز علی در دقایق ۸۴ و ۸۸ با نتیجه چهار بر سه پیروز شود، تا با ۱۲ امتیاز صعود خود به عنوان تیم اول این گروه را قطعی کند.

بدین ترتیب الدحیل با ۱۲ امتیاز خیالش از صعود راحت است و رقابت برای دومی بین سپاهان و التعاون هفت امتیازی است که به دلیل در نظر گرفتن بازی رو در رو سپاهان در رده سوم و نماینده عربستان در رده دوم قرار دارد.

حالا تنها یک بازی از رقابت‌ها باقی مانده و سپاهان برای زنده نگه داشتن شانس صعود خود نیاز دارد تا رده دوم گروه را به دست آورد و منتظر نتایج دیگر گروه‌ها باشد، زیرا تنها سه تیم دوم از پنج گروه حاضر در رقابت‌ها جواز حضور در مرحله بعدی رقابت‌ها از آن خود می‌کنند.

سپاهان فقط باید ببرد، التعاون نبرد!

سپاهان در قرار گرفتن در جایگاه دوم و زنده نگه داشتن امید به صعود باید سه امتیاز بازی برابر الدحیل را کسب کند. از طرفی التعاون در بازی آخر خود مقابل پاختاکور نیز باید امتیاز از دست بدهد تا سپاهان با ۱۰ امتیاز در رده دوم گروه D قرار گیرد.

از طرفی نتایج دیگر تیم‌های دوم گروه نیز برای سپاهان مهم است و تیم ایرانی باید در بین یکی از تیم‌های برتر دوم قرار گیرد. در گروه A رقابت‌ها الهلال صعود خود به عنوان تیم اول گروه را قطعی کرده و تیم دوم این گروه یعنی «الریان» هشت امتیازی با تفاضل صفر قرار گرفته که باید در بازی آخر برابر الهلال قرار گیرد. این درحالی است که سپاهان هفت امتیازی تفاضل گل منفی یک دارد.

در گروه B سپاهان دست بالا را دارد و تیم دوم گروه یعنی نیروی زمینی عراق با هفت امتیاز و تفاضل منفی دو باید در برابر بمبئی سیتی قرار گیرد، تیم هندی در بازی رفت موفق شد نماینده عراق را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

در گروه C فولاد ایران مقتدرانه و با ۱۱ امتیاز صدرنشین است و شباب الاهلی امارات با ۹ امتیاز در رده دوم قرار دارد، این دو تیم در هفته آخر باید به مصاف هم بروند و پیروزی فولاد در صورت برتری سپاهان برابر الدحیل می‌تواند خدمت بزرگی به صعود دو تیم ایرانی کند.

در گروه E نیز نسف قارشی پشت سر ال‌فصیلی عربستان با ۸ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۴ قرار گرفته است. این تیم در بازی آخر خود باید به مصاف الوحده برود که شانس این تیم را برای صعود بیشتر از رقبا می‌کند. 

با این اوصاف سپاهان برای صعود در ابتدا نیاز به پیروزی ترجیحا پرگل برابر الدحیل دارد، سپس باید امیدوار باشد التعاون برابر پاختاکور برنده نشود. بعد از این اتفاقات باید منتشر دیگر نتایج باشد، اما اگر اتفاق خاصی در گروه B رقابت‌ها رخ ندهد و از طرفی فولاد نیز برابر شباب الاهلی شکست نخورد، می‌تواند به صعود امیدوار باشد. چیده شدن تمام این اتفاقات کنار هم بیشتر شبیه به معجزه است و باید منتظر ماند و دید که آیا این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =