سپاهان پاختاکور

تیم فوتبال سپاهان ایران به مصاف پاختاکور رفت و با دبل سجاد شهباززاده حریف ازبک را از پیش روی برداشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان ایران در پنجمین بازی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲، امروز، جمعه از ساعت ۲۱:۴۵ در ورزشگاه ملک عبدالله شهر البریده عربستان به مصاف تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان رفت. در این بازی که مهاجمان سپاهان انواع و اقسام موقعیت‌ها را از دست دادند، سجاد شهباززاده در قامت فرشته نجات ظاهر شد تا زدن دو گل امید تیمش برای صعود را نگه داشت.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، گیورگی گولسیانی، محمدنژاد مهدی، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی‌فر، سید محمد کریمی (دقیقه ۸۴_ رضا میرزایی)، جلال‌الدین علی‌محمدی، یاسین سلمانی (دقیقه ۵۸_ سروش رفیعی)، سید محمدرضا حسینی (دقیقه ۶۷_ سجاد شهباززاده)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۵۸_ میلاد جهانی) و شهریار مغانلو.
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم پاختاکور:سنجر کووایوف، خوجیاکبر علی‌جانف، اولکسی لارین، شیرزاد آزاموف، فرخ سیفیف، اودیلجون خامروبکف، عزیزبک ترگونبوئف، سردار رشیدف (دقیقه ۷۳_ عزیزبک فیض‌اللهف)، اولیور سرکیچ، حجیمات ارکینف و سردار سبیرخدائف.
سرمربی: اسلاچ ووجنسکی

گل‌ها: سجاد شهباززاده (سپاهان)؛ علی‌جانف (پاختاکور)

سپاهان ۲ _ پاختاکور ۱/ رستگاری با دبل دراماتیک سجاد

شرح گل

دقیقه ۷۶؛ سجاد شهباززاده (سپاهان یک _ پاختاکور صفر): سانتر زیبای میلاد جهانی پس از گذر از روی سر مغانلو و مدافعان پاختاکور، به سجاد شهباززاده رسید و او نیز با یک ضربه غیرقابل مهار اولین گل سپاهان را به ثمر رساند.

دقیقه ۷۹؛ علی‌جانف (سپاهان یک _ پاختاکور یک): سپاهان بار دیگر از سمت راست خود ضربه دید، نفوذ و یک دوی عالی بازیکنان پاختاکور از جناح راست دفاعی سپاهان و یک ارسال زیبا روی دروازه این فرصت را به علیجانف داد تا با یک ضربه دروازه سپاهان را باز کند؛ البته توپ او در شلوغی محوطه جریمه به یکی از مدافعان سپاهان نیز برخورد و سپس راهی گل شد.

دقیقه ۳+۹۰؛ سجاد شهباززاده (سپاهان دو _ پاختاکور یک): روی سانتر زیبای میرزایی شهباززاده در دهانه دروازه حریف صاحب توپ شد و برعکس دیگر بازیکنان سپاهان او با یک ضربه دقیق دومین گل خود و تیمش را به ثمر رساند.

گزارش بازی

نیمه اول: در ابتدا توپ بیشتر در میانه زمین در گردش بود و شاهد درگیری بین هافبک‌ها برای بازپس گیری توپ بودیم. جنگ‌های میانه زمین باعث شد تا کمتر شاهد موقعیت خاصی روی دروازه تیم‌ها باشیم. با گذشت ۱۰ دقیقه از آغاز بازی، این سپاهان بود که توانست نبض بازی را در دست بگیرد و برتری خود را به حریف دیکته کند. آن‌ها در این دقایق تیم برتر میدان بودند و توانستند بارها خطرآفرین شوند. سپاهانی‌ها برای مالکیت توپ را در اختیار داشتند و پاس‌های زیادی بین بازیکنان این تیم رد و بدل شد، از طرفی انسجام سپاهان در دفاع نیز اجازه نفوذ به حریف را نمی‌داد و مالکیت خیلی زود به طلایی پوشان باز می‌گشت. با این حال این مالکیت برای شاگردان نویدکیا تبدیل به موقعیت نمیشد و بیشتر شاهد ضربات شروع مجدد در بازی بودیم. در دقایق پایانی نیمه شرایط بازی کمی تغییر کرد و پاختاکور توانست برای چند دقیقه و با چند کرنر متوالی روی دروازه سپاهان خطرآفرین باشد.

نیمه دوم: دقایق ابتدایی این نیمه سریالی از اشتباهات فردی بازیکنان سپاهان بود، تیم ایرانی اصلا نظم نداشت و یکی پس از دیگری توپ‌ها را لو می‌داد. شاگردان نویدکیا در این زمان قافیه به حریف باخته بودند و یک نمایش ضعیف به اجرا گذاشتند. نمایشی که با بی دقتی بازیکنان حریف باعث ایجاد موقعیت نشد. پس این نمایش ضعیف، محرم دو تعویض انجام داد و با حضور جهانی و رفیعی شرایط بازی کمی به سود سپاهان تغییر کرد. دقایقی پس از تغییرات در ترکیب سپاهان، بار دیگر این تیم مشکی پوش ایرانی بود که توانست چندین و چند موقعیت روی دروازه حریف ایجاد کند، اما این موقعیت‌ها یکی پس از دیگری و با کم دقتی بازیکنان راهی بیرون میشد. در نهایت تعویض‌های محرم جواب داد و میلاد ساخت و سجاد نواخت تا اولین گل بازی برای سپاهان به دست آید. اما بار دیگر ضعف دفاعی سپاهان در جناح راست کار دستش داد و حریف ازبک خیلی زود پاسخ این گل را داد تا بار دیگر بازی به تساوی بکشد. بار دیگر این سپاهان بود که توانست در دقیقه آخر ورق را برگرداند و روی تعویض‌های طلایی محرم پیروز شود.

سپاهان ۲ _ پاختاکور ۱/ رستگاری با دبل دراماتیک سجاد

دقایق حساس

*دقیقه ۵: روی اشتباه فردی اسماعیلی فر، مهاجم پاختاکور در محوطه جریمه صاحب توپ شد که این صحنه با حضور به موقع گولسیانی تبدیل به موقعیتی خطرناک برای پاختاکور نشد.

*دقیقه ۹: احمدزاده به خوبی از جناح چپ به محوطه جریمه حریف نفوذ کرد، اما شوت سرکش او با برخورد با مدافعان راهی کرنر شد.

*دقیقه ۱۰: ضربه محکم حسینی با اختلاف زیاد از کناره دروازه کوایف به بیرون رفت.

*دقیقه ۱۱: نفوذ عالی اسماعیلی‌فر با سانتر او در محوطه شش قدم حریف همراه شد، اما مدافع پاختاکور زودتر از مغانلو به این توپ رسید و اجازه باز شدن دروازه را نداد.

*دقیقه ۳۸: کرنر ارسالی پاختاکوری‌ها نزدیک بود در محوطه جریمه سپاهان خطرآفرین شود، که داور خطای هند بازیکنان ازبک را اعلام کرد.

*دقیقه ۴۵: شوت محکم نورافکن با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

سپاهان ۲ _ پاختاکور ۱/ رستگاری با دبل دراماتیک سجاد

*دقیقه ۴۶: پاس رو به عقب آرام اسماعیلی‌فر با حضور به موقع مهاجم ازبک نزدیک بود خطرساز شودف اما خروج به موقع و تکل مجاهدانه رشید مظاهری اجازه این کار را نداد.

*دقیقه ۵۰: مهاجم پاختاکور روی یک سانتر ارسالی بدون هیچ مزاحمتی در محوطه جریمه سپاهان ضربه سر خود را به توپ زد، اما توپ درست جایی رفت که مظاهری حاضر بود.

*دقیقه ۵۹: ضربه ایستگاهی عزیزبک به شکل نفس‌گیری از کنار تیر عمودی دروازه رشید به بیرون رفت.

*دقیقه ۶۹: دانیال اسماعیلی‌فر روی پاس عالی سروش رفیعی در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت، اما ضربه کم دقت او با اختلاف بسیار زیاد تبدیل به یک ضربه دروازه برای تیم حریف شد.

*دقیقه ۷۴: شهباززاده روی سانتر خوب جهانی می‌توانست با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کند، اما خروج به موقع دروازه بان پاختاکور این اجازه را نداد.

*دقیقه ۸۰: ضربه سر خطرناک مغانلو از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

*دقیقه ۸۹: سروش رفیعی روی پاس مغانلو در موقعیت بسیار مطلوب تک به تک به دروازه بان حریف قرار گرفت، اما ضربه او بسیار بی دقت و بی کیفیت بود و یک گل ساده دیگر برای سپاهان از دست رفت.

*دقیقه ۲+۹۰: شوت محکم مهاجم ازبک به شکل خطرناکی به تیر افقی دروازه سپاهان برخورد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =