معدن زغال سنگ

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: اولویت در بخش زغال سنگ سرمایه‌گذاری برای جانشینی واردات است باید ابتدا سرمایه‌گذاری کرده تا هزینه واردات بالایی را پرداخت نکنیم.

به گزارش ایراسین به نقل از میزان، سعید صمدی در خصوص راهکارهایی برای رشد و توسعه زغال سنگ در سال ۱۴۰۱، گفت: سرمایه گذاری در حوزه زغال سنگ سرمایه‌گذاری سالانه نیست و اگر هم‌اکنون اقدام به سرمایه‌گذاری در این بخش کنیم چهار سال دیگر به نتیجه می‌رسیم، زیرا کار بزرگی است و نیاز به تجهیز معدن دارد.

وی افزود: تجهیز معدن به ۶ ماه الی یک سال زمان احتیاج دارد بنابراین برای سرمایه‌گذاری در بخش ذعال سنگ به چهار سال زمان نیاز داریم.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران بیان کرد: معادن چند سال دیگر از ماشین آلات روز دنیا دور می‌شوند بنابراین فرسودگی ماشین آلات معدنی باعث می‌شود خط تولید در بازه‌های زمانی کم متوقف شده و هزینه تعمیر و نگهداری نیز افزایش پیدا کند همچنین راندمان تولید نیز کاسته می‌شود.

صمدی خاطر نشان کرد: به طور کلی بحث ماشین آلات معدنی مشکل عام در حوزه معدن است.

وی در ادامه گفت: توجه به مسائل مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری، ماشین آلات معدنی، قیمت‌گذاری و ... باعث می‌شود تولید زغال سنگ پس از چهار سال دو برابر شود، زیرا از نظر ذخایر طبیعی ظرفیت کافی برای رشد و توسعه را داریم، بنابراین از نظر ظرفیت ذخایر طبیعی مشکلی وجود ندارد.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران در خصوص صادرات زغال سنگ عنوان کرد: بیشتر تولید زغال سنگ مصرف داخلی است، زیرا مصرف حدود ۳.۲ میلیون تن و تولید ۸۰۰ هزار تن است؛ بنابراین تولید کم است و اجازه صادرات زغال سنگ را نمی‌دهد و فقط برخی از مارک‌ها که مصرف داخلی ندارند را صادر می‌کنند، زیرا تراز بازرگانی زغال سنگ در کشور منفی است و سالانه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن زغال سنگ با قیمتی حدود ۵۰۰ میلیون دلار وارد کشور می‌شود.

صمدی اظهار کرد: اولویت در بخش زغال سنگ سرمایه‌گذاری برای جانشینی واردات است باید ابتدا سرمایه‌گذاری کرده تا هزینه واردات بالایی را پرداخت نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =