شرکت فروسیلیس ایران

شرکت فروسیلیس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که وضع عوارض صادراتی پلکانی مبلغ ۲۴۵ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال و به ازای هر سهم طبق آخرین سرمایه ثبتی، حدود ۶۱ ریال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شرکت فروسیلیس ایران که سهام آن با نماد فروس در بازار سرمایه در حال معامله است، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صمت مبنی بر وضع عوارض بر صادرات محصولات زنجیره ارزش فولاد و محصولات پایین دست آن طبق نامه ۶۰/۲۶۹۷۶ مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت، درصد عوارض صادراتی محصول فروسلیس به میزان ۸ درصد تعیین که بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های شرکت در خصوص فروش‌های صادراتی این محصول در سال ۱۴۰۱، آثار مالی آن بر کاهش سود و زیان پیش‌بینی شده طبق مفروضات و محسابات ذیل مبلغ ۲۴۵ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال و به ازای هر سهم طبق آخرین سرمایه ثبتی، حدود ۶۱ ریال خواهد بود.

مفروضات شرکت در این اطلاعیه شامل موارد زیر است:

۱. میانگین وزنی نرخ کنونی فروش محصولات فروسیلیسیم بر اساس دانه‌بندی‌های مختلف طبق آخرین نرخ‌های مصوب انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ برابر با ۱۹۹۱ دلار است.

۲. پیش‌بینی مقدار صادرات فروسیلیسیوم در سال ۱۴۰۱ برابر با ۵۹۳۲ تن انجام شده است.

۳. پیش‌بینی نرخ دلار بر اساس میانگین موزون نیما حواله بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

محسابات این بخش نیز به شرح زیر است:

۱. مبلغ فروش صادرات انواع فروسیلیسیم طبق مفروضات فوق برابر با ۳ میلیون و ۷۰ هزار و ۳۱۰ میلیون ریال برآورد شده است.

۲. سهم مبلغ عوارض ۸ درصدی از محل فروش‌های صادراتی برابر با ۲۴۵ هزار و ۶۲۵ میلیون ریال است.

شایان ذکر است که مفروضات فوق طبق آخرین پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شرایط حاضر بوده و چنانچه متعاقبا تغییر با اهمیتی رخ دهد، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشا اطلاعات، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بیستم فروردین‌ماه سال جاری وزارت صمت طی نامه‌ای، از اعمال عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره ارزش فولاد از سنگ آهن تا شمش فولاد و محصولات پایین دست، محصولات زنجیره فلزات اساسی مس، آلومینیوم، روی از کنسانتره تا فلز و محصولات پایین دست، محصولات زنجیره پتروشیمی و شیمیایی، شیشه، کلینگر، سیمان و انواع فروآلیاژها خبر داد. این اقدام دولت، اعتراض فعالان و مسئولان عرصه‌های مذکور را به دنبال داشت.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در همین خصوص طی نامه‌ای به سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:« این اقدام چنین تداعی می‌کند که هدف اصلی از وضع عوارض صادراتی، صرفا کسب درآمد از منافع تولیدکنندگان است. تبعات نامطلوب این اقدام بر بازار سرمایه که بیش از ۵۰ درصد آن در اختیار سهامداران شرکت‌های فولادی، معدنی و پتروشیمی است، بسیار منفی برآورد می‌شود. نمونه آن هم سقوط شدید ۳۳ هزار واحدی شاخص بورس اوراق بهادار فقط در تاریخ ۲۳ فروردین ماه سال جاری یعنی یک روز پس از انتشار نامه صدرالاشاره، است.»

این در حالی است که مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:« با توجه به نامه معاون‌ اول رئیس‌جمهوری، دستورالعمل وضع عوارض برای صادرات برخی کالاها در شرایط اضطراری به موجب ماده ۳ بند ۶ مصوبه شصت و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رئیس‌جمهوری رسیده و برای اجرا، ابلاغ و اعلام شده است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =