لیگ ملت‌های والیبال

تیم ملی والیبال اوکراین جایگزین روسیه در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ شد.

به گزارش ایراسین، مقامات اوکراینی با به اشتراک گذاشتن نامه ای از فدراسیون جهانی والیبال اعلام کردند که روسیه از مسابقات قهرمانی والیبال مردان جهان ۲۰۲۲ کنار گذاشته شد و اوکراین جایگزین این کشور شد. روسیه و بلاروس پیشتر از این رقابت ها کنار گذاشته شدند.

این خبر در وب سایت رسمی فدراسیون والیبال اوکراین منتشر شده است که نامه ای از مدیر کل فدراسیون جهانی والیبال فابیو آزودو را منتشر کرده است. به این ترتیب پس از تعلیق روسیه، اوکراین در مسابقات شرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها، اوکراین در گروه A مسابقات جای روسیه را خواهد گرفت.

روسیه قرار بود در اواخر سال جاری میزبان مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۲ باشد، اما پس از آغاز حمله نظامی مسکو به اوکراین، از میزبانی محروم شد. فدراسیون جهانی والیبال هنوز جایگزین رسمی خود را به عنوان میزبان مسابقات تأیید نکرده است، اگرچه ماتئوش موراویسکی نخست وزیر لهستان گزارش داده است که کشورش و اسلوونی قرار است میزبان این مسابقات شوند. موراویسکی گفت: قرار بود روسیه میزبان مسابقات والیبال قهرمانی جهان باشد اما می توانید تصور کنید که همه به سرود روسیه گوش کنند انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است؟ به همین دلیل به آن اعتراض کردیم.

لهستان قهرمان جهان است و سال گذشته میزبان مسابقات والیبال قهرمانی اروپا در کنار فنلاند، استونی و جمهوری چک بود.

طبق گزارش‌ها، فدراسیون والیبال روسیه قصد دارد پس از محرومیت از حق میزبانی، در دادگاه داوری ورزشی (CAS) در سوئیس نسبت به این موضوع شکایت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =