فولاد و الغرافه

تیم‌های فولاد خوزستان و الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد خوزستان، نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲، امروز، پنجشنبه از ساعت ۲۱:۴۵ در اولین بازی خود در شهر جده عربستان به مصاف تیم فوتبال الغرافه قطر رفت. این بازی در نهایت با نتیجه بدون گل تساوی به پایان رسید.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم فولاد: شهاب گردان، موسی کولیبالی، عارف آقاسی، مهدی شیری، وحید حیدریه، حمید بوحمدان، محمد آبشک، آرش رضاوند، ساسان انصاری، محمدرضا عباسی و لوسیانو پریرا.
سرمربی: جواد نکونام

ترکیب تیم الغرافه: یوسف حسن، المهدی المختار، موید حسن، عمرو سوراگ، گابریل پیرس، احمد علائدین، یوسف حسن، همام احمد، سعید عزت‌الهی، مهدی وحدت و سوفیان حنانی.
سرمربی: آندره‌آ استراماچونی

تیم داوری: کو هیونگ‌جی، یونگ جائول، پارک سانگ‌جان از کره جنوبی.

گزارش بازی

نیمه اول: فولاد مثل همیشه با تمرکز بر کارهای دفاعی و انجام ضد حمله بازی را آغاز کرد، آن‌ها در ابتدا دفاع را از زمین خود آغاز کردند و فضاهای نفوذ را خوب بستند. از طرفی الغرافه نیز علی‌رغم گردش توپ قابل قبول، بازی محافظه کارانه‌ای به نمایش گذاشته و خبری از بازی جسورانه از سوی دو تیم در دقایق ابتدایی نیست. در کل بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می‌شد و کمتر شاهد اتفاق خاصی در محوطه جریمه دو تیم بودیم. بازی دو تیم در میانه میدان بسیار فیزیکی دنبال می‌شد و جنگ هافبک‌ها برنده نداشت. در این میان این فولادی‌ها بودند که چند باری توانستند با استفاده پاس‌های قطری و بلند چند موقعیت خطرناک روی دروازه حریف ایجاد کنند.

نیمه دوم: در ابتدای نیمه دوم این تیم فولاد بود که توپ و میدان را اختیار داشت و سعی می‌کرد با پاس‌های متوالی به دروازه الغرافه نزدیک شود، اما دفاع فشرده تیم استراماچونی این اجازه به فولادی‌ها نمی‌داد. در کل شرایط بازی در این نیمه هم تعریفی نداشت و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود. فولادی‌ها در این نیمه توانست با ارائه یک بازی بهتر نسبت به حریف چند موقعیت خلق کنند، اما این توپ‌ها با کم دقتی فولادی‌ها راهی به دروازه نداشت. الغرافه نیز در این نیمه صاحب چند موقعیت نصفه و نیمه شد، اما آن‌ها در باز کردن دروازه فولاد ناکام ماندند.

دقایق حساس

*دقیقه ۱۶: شوت محمد آبشک از میانه‌های میدان با اختلاف نسبتا زیادی از بالای دروازه الغرافه به بیرون رفت.

*دقیقه ۲۴: لوسیانو پریرا موفق شد دروازه حریف را باز کند، اما داور خطای بازیکنان فولاد را اعلام و این گل مردود شد.

دقیقه ۳۶: بار دیگر فولادی‌ها از سمت چپ حمله‌ای را ترتیب دادند، اما آبشک با کم دقتی نتوانست از خوب پاس در عرض شیمبا بهره ببرد.

دقیقه ۵۹: رضاوند ضربه محکم را راهی دروازه الغرافه کرد که این توپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

*دقیقه ۶۴: الغرافه با استفاده از غفلت فولادی‌ها یک حمله تند و تیز ترتیب داد، اما ضربه آخر احمد قدرت لازم را نداشت و گردان توپ را در اختیار گرفت.

*دقیقه ۷۷: کرنر ارسالی فولادی‌ها جلوی پای کولیبالی افتاد، اما این بازیکن نتوانست از این توپ استفاده کند تا بهترین موقعیت بازی از دست برود.

*دقیقه ۸۶: پریرا در حالی که در یک موقعیت مسلم گل‌زنی می‌توانست توپ را به گومز پاس دهد، تصمیم به شوت زنی گرفت و ضربه او با تیرک دروازه برخورد کرد و راهی به چهارچوب نیافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =