• ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
  • کد خبر: 23691
  • readingTime: ۱ دقیقه
دانش بنیان

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: از مجموع حدود ۷ هزار شرکت فناور و دانش‌بنیان در کشور، ۷۰۰ واحد معادل ۱۰ درصد در این استان فعال هستند.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا، امیرحسین کمیلی اظهار کرد: از مجموع حدود ۷ هزار شرکت فناور و دانش‌بنیان در کشور، ۷۰۰ واحد معادل ۱۰ درصد در این استان فعال هستند.

وی افزود افزود: صنعت در اصفهان دانش‌بنیان پایه‌گذاری شده است و بسیاری از واحدهای صنعتی این استان از جمله صنایع فولادی، پتروشیمی و لوازم‌خانگی به‌صورت دانش‌بنیان تشکیل شده و مشغول به فعالیت هستند.

کمیلی ادامه داد: وضعیت صنعت اصفهان با همت صنعت‌گران و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف، خوب و رو به رشد است.

مدیرکل سازمان صمت اصفهان بیان کرد: این استان به‌عنوان کوریدور علم و فناوری کشور شناخته می‌شود و مباحث دانش‌بنیان و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی در اصفهان شکل گرفته و بسیاری از این شرکت‌ها با صنایع مرتبط شده و آن‌ها را پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نیز اضافه کرد: به‌طور یقین امسال با رهنمود رهبر معظم انقلاب و هدفی که در این زمینه مشخص شده است، تلاش خواهیم کرد که این ظرفیت را در جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق همکاری با وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در استان اصفهان افزایش دهیم.

کمیلی تصریح کرد: با تقویت این شرکت‌ها می‌توانیم سهم خود را در تولید ثروت ملی افزایش داده و در صادرات نقش بیشتری ایفا کنیم.

وی بیان کرد: نقشه راه و بسته حمایتی در زمینه توسعه و تکمیل شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان در حال تدوین و آماده‌سازی است.

مدیرکل سازمان صمت اصفهان گفت: این بسته با همکاری و تعامل وزارت علوم، وزارت صمت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال نهایی و مصوب شدن است و تا ۲ هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =