پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: تصادفات فوتی در طرح نوروزی پلیس با کاهش ۴۸ درصدی همراه بوده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تصادفات فوتی و جرحی در طرح نوروز ۱۴۰۱ از تاریخ ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه، اظهار کرد: تصادفات فوتی با ۱۴ فقره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۲۵ فقره به میزان ۴۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تعداد جانباختگان ۱۴ نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۷ نفر جانباخته به میزان ۴۸ درصد کاهش یافت و تصادفات جرحی با ۴۷۶ فقره نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۷۰۰ فقره به میزان ۳۲ درصد روند کاهشی داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد مجروحان ۵۶۶ نفر بوده است، اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۷۸۵ نفر بود به میزان ۲۸ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین وقوع تصادفات فوتی در بازه زمانی ۱۲ الی ۱۶ به میزان ۳۳ درصد بوده است، گفت: بیشترین علت تامه تصادفات فوتی، عدم توجه به جلو به میزان ۳۳ درصد گزارش شده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه از تعداد ۱۴ نفر جانباخته، ۶ نفر عابر پیاده به میزان ۴۲.۸ درصد بوده است که متاسفانه ۲ نفر جانباخته بین سنین ۴ تا ۶ سال هستند، گفت: بیشترین عامل وسیله نقلیه درگیر در تصادفات فوتی، سواری با ۵۳ درصد، وانت ۱۴ درصد، موتورسیکلت ۴۳ درصد بوده است.

وی افزود: از تعداد جانباخته‌ها، ۵ نفر راکب موتورسیکلت بوده‌اند که به میزان ۳۵.۷ درصد را شامل می‌شود و ۲۵ درصد از جانباختگان موتورسیکلت بین سنین ۱۵ تا ۲۷ سال بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان علت ۲۸.۵ درصد تصادفات فوتی را واژگونی به علت عدم توجه به جلو و تخطئی از سرعت مطمئنه دانست و گفت: کلیه وسایل نقلیه دخیل در تصادفات فوتی و جانباختگان طرح نوروز ۱۴۰۱ بومی استان اصفهان بودند و از تعداد ۱۴ نفر جانباخته تصادفات درونشهری، ۳۵.۷درصد در صحنه و ۶۴.۲ درصد در بیمارستان فوت شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =