• ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 23616
  • readingTime: ۱ دقیقه
نیکل

داده‌های بازار فلزات اساسی نشان می‌دهد که حجم نیکل معامله شده در بورس فلزات لندن (LME) در ماه مارس ۲۸ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، داده‌های بازار فلزات اساسی نشان می‌دهد که حجم نیکل معامله شده در بورس فلزات لندن (LME) در ماه مارس ۲۸ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته است.

این بازار که قدیمی‌ترین و بزرگترین بازار فلزات صنعتی در جهان است، معاملات نیکل را در ۸ مارس پس از افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت‌ها، در عرض چند ساعت پس از رسیدن به ۱۰۰ هزار دلار در تن متوقف کرد.

موج اشکالات فنی پس از از سرگیری معاملات در ۱۶ مارس باعث شد تا معامله‌گران خشمگین شوند و حجم معاملات کمتر از حد معمول باشد.

داده‌ها نشان می‌دهد که میانگین روزانه حجم معاملات آتی نیکل و آپشن‌های ترکیبی LME در ماه مارس به ۶۴ هزار و ۹۵۲ لات در مقایسه با ۹۰ هزار و ۶۸۵ در ماه قبل و ۸۸ هزار و۳۴۲ در ژانویه کاهش یافته است.

افزایش قیمت‌ها که باعث توقف آن شد، توسط یکی از تولیدکنندگان برتر جهان، گروه هلدینگ Tsingshan چین، ناشی از پوشش کوتاه مدت بود.

یک مدیر ارشد اجرایی پیشتر درباره این مسئله گفته بود که LME متعلق به صرافی‌های هنگ‌کنگ و کلرینگ (۰۳۸۸.HK) بررسی مستقلی درباره بحران نیکل خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =