• ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۴
  • کد خبر: 23597
  • readingTime: ۳ دقیقه
هورسان رامسر

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی هورسان رامسر از تصمیم هیات مدیره این باشگاه مبنی بر انحلال تیم والیبال این باشگاه و واگذاری امتیاز آن خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین - شیرین عظیمیان: تیم والیبال هورسان رامسر، تیمی است تحت حمایت بخش خصوصی که در فصل ۹۸-۹۹ موفق به راهیابی به لیگ برتر والیبال مردان ایران شد.

هم اکنون، هورسان رامسر در سه رشته والیبال، والیبال ساحلی و دوچرخه سواری در لیگ برتر ایران حاضر است.

تیم والیبال آن در فصل ۹۸-۹۹ با سرمربیگری عارف باقرزاده موفق به ورود به لیگ برتر مردان ایران و در فصل بعد با همان مربی موفق به کسب مقام نهم لیگ برتر شد.

علیرغم عملکرد خوب این مربی جوان و با تجربه در دو فصل ۹۸ و ۹۹، در فصل ۱۴۰۰، فرشاد سعیدی با عقد قرارداد یکساله با هورسان جایگزین وی شد و سکان هدایت هورسان رامسر را به دست گرفت.
۵ هفته پس از شروع فصل ۱۴۰۰ و با توجه به کسب نتایج ضعیف این تیم، مسئولان آن تصمیم به تغییر سرمربی گرفتند و در آبان ماه ۱۴۰۰، هیات مدیره باشگاه با استعفای سعیدی موافقت کرد و پس از آن مسعود آرمات، بازیکن سابق تیم ملی و سرمربی با تجربه‌ای که در کارنامه خود هدایت تیم‌های سایپا، شهرداری قزوین، پیام مشهد و تیم ملی نوجوانان ایران را دارد سرمربی این تیم شد.

هورسان رامسر، تیمی با ترکیب بازیکنان جوان و با تجربه و با بودجه ای نسبتا قابل توجه نسبت به سایر تیم‌ها در جایگاه دوازدهم جدول متوقف شد و تنها با برتری یک امتیاز نسبت به سایپا از لیگ برتر حذف نشد.

دومینوی انحلال تیم‌های والیبال/ هورسان هم قید والیبال را زد

امروز اما برخی رسانه‌ها خبر از تصمیم هیات مدیره این تیم مبنی بر انحلال و واگذاری امتیاز آن دادند که بهرام گل علی پور، مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی هورسان رامسر ضمن تایید این خبر به خبرنگار ایراسین گفت: تصمیم باشگاه براین است که در سال آینده در مسابقات شرکت نکنیم و دلیل آن عدم حمایت مسئولان استانی و شهرستانی از این تیم است.

وی تصریح کرد: ما در رامسر حدودا ۲۰ اقامتگاه دولتی داریم که در دو سال گذشته با توجه به شرایط کرونا تعطیل بودند و حتی اگر کرونا نبود با توجه به برگزاری مسابقات در فصل زمستان که اقامتگاه‌ها خالی از سکنه است، ما بارها درخواست کردیم اقامتگاهی با هزینه متعارف‌تر و قیمتی که در اختیار پرسنل قرار می‌گیرد در اختیار تیم قرار بگیرد اما این اتفاق نیفتاد.

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی هورسان رامسر گفت: در فصل گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه اقامت تیم شد اما نهایتا این حمایت صورت نگرفت.

گل علی پور بیان کرد: بحث ما فنی نیست و دلیل این تصمیم این است که نهادهای دولتی حمایتی از تیم نکردند و ما انتظار داشتیم باری از دوش سرمایه گذار بخش خصوصی برداشته شود و دلگرمی برای آن باشد که این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: قرارداد ما با بازیکان و کادر تا پایان فصل گذشته بوده است و اگر قرار بر تیم دادن باشد با آن‌ها صحبت می‌شود اما تصمیم ما ادامه تیم داری در لیگ برتر والیبال نیست.

دومینوی انحلال تیم‌های والیبال/ هورسان هم قید والیبال را زد

در ادامه گفتگویی کردیم با عارف باقرزاده، سرمربی اسبق این تیم که ضمن ابراز بی‌اطلاعی از دلیل این تصمیم اظهار کرد: من هم مانند دیگران این خبر را شنیده ام اما در سال گذشته ارتباطی با باشگاه هورسان نداشته‌ام و به احترام هواداران و اینکه دو فصل خوب را در این باشگاه گذرانده‌ام تمایل ابراز نظر در این مورد را ندارم و نمی‌خواهم حرفی بزنم که به حاشیه کشیده شود.

مجموعه هورسان رامسر سرمایه گذاری خوبی در این رشته ورزشی کرده است و مردم این خطه علاقه‌مند به ادامه آن هستند و از طرفی دیگر شاید نتیجه نامطلوب این تیم نسبت به سال ۹۹ مدیران آن را مجاب به این تصمیم کرده است.

در فصل ۱۴۰۰ هم دو تیم سایپا و آذرباتری ارومیه به عنوان تیم‌های پایان جدول از لیگ برتر حذف شدند و شاید باشگاهی چون سایپا که پیشینه درخشانی در والیبال دارد، هرچند با وجود تغییرات فراوان در کادر و بازیکنان تمایل به ادامه دادن در لیگ برتر داشته باشد و خواهان خرید امتیاز این تیم باشد.

از طرفی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که باشگاه استقلال هم قصد ورود به این ورزش را دارد و آوای خداحافظی شهرداری ارومیه و هورسان رامسر و حذف تیم پر افتخار سایپا و بازگشت عارف باقرزاده و سعید عقیلی با دو تیم ستاره طبرستان نوشهر و گیتی پسند اصفهان به لیگ برتر می‌تواند لیگی متفاوت از ۱۴۰۰ را رقم بزند. حال باید منتظر ماند و دید که تصمیم هورسانی ها چیست؟

تعویض دوباره سرمربی و ادامه دادن یا انحلال این تیم و تمرکز بر ورزش‌های والیبال ساحلی و دوچرخه سواری؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =