دانش بنیان

مدیرکل ارزیابی دفتر کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد از صدور ۱۱۰ پروانه دانش‌نماد برای تولیدات دانش بنیان خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، علی سعادتی روز چهارشنبه ۱۰ فروردین‌ماه اظهار کرد: این اقدام سال گذشته و با هدف توسعه بازار محصول و کالای شرکت‌های فناور و دانش بنیان در سراسر کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بسته‌های حمایتی را تهیه و اجرا کرد که نتایج خوبی به دنبال داشت، افزود: چتر حمایتی استاندارد از گذشته بر سر تولیدات فناور و دانش بنیان بوده و این در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ است.

سعادتی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد برای تسهیل در فروش و توسعه بازار محصولات دانش بنیان تلاش می‌کند، مطرح کرد: تهیه و تدوین چند استاندارد جدید در حوزه خدمات در دستور کار قرار گرفت که بعضی از آنها به مرحله اجرا رسید و بخشی هنوز در مرحله تهیه و تدوین است.

مدیرکل دفتر ارزیابی کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ادامه داد: به عنوان نمونه استاندارد خدمات آموزشی به دلیل اهمیتی که دارد به زودی به مرحله اجرا درمی‌آید و زوایای تدریس مانند محتوای آموزشی و شیوه تدریس را در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تدوین استانداردهای خدمات پس از فروش لوازم خانگی و اتومبیل نیز در دستور کار قرار گرفته و خریداران به دلیل افزایش قیمت‌ها انتظار استانداردسازی خدمات پس از فروش این محصولات را دارند.

سعادتی با اشاره به ورود کشور به مرحله میانسالی از ضرورت تدوین استاندارد خدمات‌رسانی به این قشر اشاره کرد و گفت: به همین دلیل تهیه استاندارد خدمات اجتماعی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیرفلزی سازمان ملی استاندارد ایران نیز در ادامه با اشاره به اینکه امسال در طرح عیدانه، تمرکز بر نحوه ارائه خدمات به ویژه در حوزه گردشگری و استانداردسازی این حوزه است، گفت: طرح‌هایی که در قالب نظارت بر تولید و عرضه از سوی سازمان ملی استاندارد در نظر گرفته می‌شود، طرح‌هایی پیوسته هستند.

محمد احمدی‌مقدم ادامه داد: طرح عیدانه که مختص نوروز و ایام عید در نظر گرفته شده در ۱۵ فروردین ماه به اتمام می‌رسد و پس از آن طرح مربوط به ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح رمضان نیز نظارت‌ها بر کالاهای اساسی آغاز می‌شود، اضافه کرد: سعی می‌کنیم کنترل‌ها را در این حوزه ارتقا بخشیم.

احمدی‌مقدم در ادامه بیان کرد: امسال تمرکز بر نحوه ارائه خدمات به ویژه در حوزه گردشگری و استانداردسازی این حوزه بوده است، علاوه بر این در طرح عیدانه اداره استاندارد ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی کالاهای ساخت داخل، واردات و خدمات مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات، نظارت‌ها بر بخش گردشگری ویژه بوده است، افزود: در این زمینه، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، زائر سراها، رستوران‌ها و مراکز فروش موادغذایی مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد استان همدان نیز در ادامه با اشاره به شعار سال، بیان کرد: باید به دنبال اشتغالی بود که می‌تواند تثبیت داشته باشد بدین ترتیب، اگر با استانداردهای متقن همراه باشد و با استانداردهای به روز ملی و بین‌المللی شاهد ارائه کالا و خدمات باشیم، آن تولید و خدمات می‌تواند با قوت پیش رود، از رقبای خود پیشی بگیرد و تولیدی مؤثر و اثربخش داشته باشد.

محمد مددی با اشاره به اینکه طرح عیدانه اداره استاندارد از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: این طرح در راستای استانداردسازی خدمات و صیانت از حقوق مصرف کننده در رستوران‌ها، شبکه توزیع، مهانسراها، زائرسراها و غیره اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح ارتقای کیفی خدمات دنبال می‌شود، مطرح کرد: ۴ تا ۶ تیم ارزیابی کننده این کار را پیش می‌برند و تاجای ممکن از بخش خصوصی نیز برای پیشبرد مناسب این طرح استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =