تیم ملی ایران

ایران، عربستان، ژاپن و کره‌جنوبی از آسیا به جام جهانی صعود کردند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رقابت‌های انتخابی جام جهانی با برگزاری بازی دهم و آخر در دو گروه آسیایی به پایان رسید و تکلیف تیم‌های صعود کننده و برگزار کننده پلی‌آف مشخص شد. روز گذشته و در هفته آخر این رقابت‌ها نتایج عجیب و دور از ذهنی به دست آمد که به طور کلی به نفع تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

در بازی اول روز گذشته در گروه A تیم ملی ایران در مشهد به مصاف لبنان رفت که این بازی با گل‌های علیرضا جهانبخش و سردار آزمون و درخشش حسین کنعانی‌زادگان و با نتیجه دو بر صفر به سود یوزهای ایرانی به پایان رسید. تیم ملی ایران پیش‌تر صعود خود به جام جهانی را قطعی کرده بود.

دیگر تیم صعود کرده یعنی کره‌جنوبی این گروه در امارات به مصاف تیم ملی این کشور رفت. در این بازی که اماراتی‌ها با انگیزه بالا و امیدواری به حضور در پلی‌آف وارد زمین شد. در این بازی اماراتی‌ها در یک بازی حساب شده به گل رسیدند و با دفاع خوب تیمی این بازی را پیروز شدند. این نتیجه باعث صدرنشین شدن ایران در این گروه و حضور امارات در پلی‌آف شد.

در گروه B مسابقات که صعود ژاپن و عربستان قطعی شده بود نیز یک نتیجه عجیب دیگر به دست آمد. ژاپن در بازی آخر این گروه در توکیو به مصاف ویتنام رفت و این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ایران جایگاه خود در رنک یک آسیا را حفظ کند.

در دیگر بازی مهم این گروه عربستان و استرالیا به مصاف هم رفتند و در بازی که عربستان نیاز به پیروزی برای صدرنشینی داشت استرالیا را نیز از پیش روی برداشت تا بالاتر از ژاپن به صدر جدول تکیه زند. استرالیا نیز باید در پلی‌آف ابتدا به مصاف امارات برود. برنده این بازی نیز برای صعود در جام جهانی باید به مصاف یک تیم از آمریکای جنوبی برود.

جدول نهایی گروه A رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در آسیا به این شرح است:

ایران و ژاپن صدرنشین شدند/ استرالیا به پلی‌آف رفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =