• ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
  • کد خبر: 23478
  • readingTime: ۲ دقیقه
دراگان اسکوچیچ

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی به مصاف تیم ملی لبنان می‌رود، بازی که شاید آخرین حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران امروز، سه شنبه در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد در دهمین و آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر میزبان تیم ملی لبنان است. تیم ملی ایران که پیش از این صعود خود به جام جهانی را قطعی کرده در یک بازی تشریفاتی باید به مصاف لبنانی برود که برای حضور در رده سوم و صعود به پلی‌آف نیاز به پیروزی پرگل و معجزه دارد.

شرایط تیم ملی در این بازی بسیار عجیب است، اسکوچیچ تا همین چند روز پیش و قبل از بازی با تیم ملی کره جنوبی، سردار صعود و قهرمان ملی فوتبال ایران بود، چهره‌ای که در یکی از بحرانی‌ترین زمان‌ها هدایت تیم ملی را به عهده گرفت و کشتی به گِل نشسته ویلموتس را به ساحل آرامش رساند. دراگان اسکوچیچ پیش از باخت برابر کره جنوبی در ۱۲ مسابقه رسمی هیچ شکستی را با تیم ملی تجربه نکرده بود و توانست سریع‌ترین صعود به جام جهانی را به ایران هدیه دهد.

با این حال شکست دو بر صفر تیم ملی برابر کره جنوبی در هفته قبلی مسابقات، شرایط را برای مربی کروات سخت کرد. بسیاری در فضای فوتبالی کشور لب به انتقاد از او گشودند و نام اسکوچیچ برای این تیم ملی کوچک دانستند. آن‌ها با مقایسه آمار کیروش برابر کره جنوبی و عدم شکست ایران برابر این تیم، خواستار تغییر سرمربی تیم ملی برای رقابت‌های جام جهانی شدند.

از طرفی حواشی دیگری نیز در هفته گذشته گریبان تیم ملی و اسکوچیچ را گرفت، مهم‌ترین این حواشی شاید عدم حضور کریم باقری در تمرینات تیم ملی بود، غیبتی که دلیل او ابتلا این مربی به کرونا اعلام شد، اما او همزمان به اردوی تیم ملی در سئول به دبی رفت و در در کنسرت یک خواننده ایرانی حاضر شد. همچنین عدم حضور سردار آزمون در یک جلسه تمرینی نیز حواشی دیگری بود که گریبان اسکوچیچ را گرفت. حمید استیلی دلیل این غیبت را خستگی سردار اعلام شد، اما عکس‌هایی از حضور لژیونر ایرانی در جشن عروسی در فضای مجازی منتشر شد.

تمام این اتفاقات دست به دست هم داد تا زمزمه‌های برکناری اسکوچیچ داغ شود، زمزمه‌هایی که با توییت یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون و حمایت او از سرمربیگری علی دایی در تیم ملی داغ شد. با این وجود فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی اعلام کردند که از اسکوچیچ حمایت می‌کنند، اما این مربی با باخت به کره و از دست رفتن صدرنشینی در گروه جایگاه خود را بسیار متزلزل می‌بیند.

هیچ بعید نیست بازی روز آینده با تیم ملی لبنان که به نوعی جشن صعود به جام جهانی نیز بوده، آخرین حضور اسکوچیچ بر روی نیمکت تیم ملی باشد. تیم ملی لبنان در بازی رفت نیز ایران را به دردسر انداخت و تیم ملی با گل‌های لحظات آخر سردار آزمون و احمد نواللهی موفق شد آن بازی را با برتری دو بر یک به سود خود به اتمام برساند.

از طرفی در صورت برتری ایران در بازی فردا و لغزش کره جنوبی برابر تیم با انگیزه امارات، ممکن است تمامی معادلات به هم بخورد و تیم ملی بار دیگر به صدر گروه A رقابت‌ها بازگردد تا شاید شرایط برای اسکوچیچ نیز بهتر پیش رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =