معدن مس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: هدف‌گذاری تولید یک میلیون تن کنسانتره در مس سونگون هدفی بزرگ است که با توجه به توان مدیریتی و مهندسی شرکت ملی مس قابل دسترس است.

به گزارش ایراسین، علی رستمی امروز، در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در محل استانداری گفت: با سابقه دیرینه‌ای که آذربایجان شرقی در صنعت دارد، قابل قبول نیست که مس سونگون صرفا کنسانتره استخراج کرده و بفروشد.

وی گفت: با تلاش شبانه‌روزی عقب‌افتادگی مس آذربایجان را جبران کرده و امیدواریم در مدت دو تا سه سال شاهد بهره‌برداری از واحد ذوب و تولید کاتد و صنایع پایین دستی باشیم که به‌صورت فصلی گزارش پیشرفت کار را ارائه خواهیم کرد.

رستمی هدف‌گذاری تولید یک میلیون تن کنسانتره در مس سونگون را هدفی بزرگ، اما با توجه به توان مدیریتی و مهندسی شرکت ملی مس قابل دسترس دانست و افزود: برای ایجاد واحد ذوب ۴۰۰ هزار تنی در سونگون برنامه مشخص داریم و تبدیل کنسانتره به کاتد قدم نخست در ایجاد ارزش افزوده اقتصادی از این محصول باارزش است.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با اشاره به تجربه موفق انتقال حساب شرکت‌های صنعتی به محل استقرار معادن، دستور تسریع در تمرکز حساب‌های مس سونگون در استان را صادر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =