• ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 23356
  • readingTime: ۱ دقیقه
بازگشایی زاینده رود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت:زاینده رود، بامداد امروز پنجم فروردین برای توزیع آب نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان جریان می یابد و پیش بینی می‌شود آب امشب به شهر اصفهان برسد.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بازگشایی دریچه‌های سد زاینده‌رود از بامداد امروز جمعه پنجم فروردین ماه، اظهار کرد: با توجه به اینکه بستر رودخانه زاینده رود از طغیان رود شور در چند روز گذشته آب داشته است پیش‌بینی می‌شود آب زاینده رود امشب به شهر اصفهان برسد.

وی افزود: در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود ۲۹۷ میلیون مترمکعب است و ورودی به سد هم ۸۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۳۰ مترمکعب بر ثانیه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه خروجی سد به صورت پلکانی و به مدت ۱۰ روز برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان افزایش می‌یابد، افزود: خروجی سد از دو روز پیش از ۱۲ مترمکعب به ۲۰ مترمکعب رسید و امروز ۳۰ مترمکعب بر ثانیه است و در روزهای آینده این حجم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم بارشهای حوضه خرسان و ونک را مدیریت کنیم، گفت: از آنجا که بارشهای غرب استان اصفهان از استان خارج می‌شود برنامه داریم که این بارشها را مدیریت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =