• ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
  • کد خبر: 23324
  • readingTime: ۲ دقیقه
تیم ملی ایران

تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه ملی سئول و در حضور ۶۵ هزار تماشاچی به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت و تیم اسکوچیچ برای اولین بار تن به شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال کشورمان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود در راه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امروز پنجشنبه در ورزشگاه ملی سئول به مصاف تیم ملی کره‌جنوبی رفت. بازی‌های این دو تیم همواره پرحاشیه و چالش بوده و این بازی نیز از این قاعده مستثنی نبود. این بازی که در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود کره جنوبی به پایان رسید حواشی داشت که به شرح زیر است:

*تیم ملی فوتبال ایران درحالی در آستانه عید نوروز پا به سئول گذاشت که چند بازیکن اصلی تیم ملی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹، نمی‌توانند تیم اسکوچیچ را همراهی کنند؛ این بازیکنان مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس سه لژیونر تاثیرگذار فوتبال ایران هستند.

*کره‌ای‌ها که سال‌های دور و درازی است نتوانستند برابر تیم ملی ایران به پیروزی دست یابند، برای این بازی دست به تدارک ویژه زدند و با ظرفیت ۱۰۰ درصدی ورزشگاه ملی‌شان به مصاف ایران می‌آیند. جو این ورزشگاه لقب «جهنم سرخ» را دارد.

*ساعتی پیش از آغاز بازی یک سایت کره‌ای تیم ملی ایران به وقت کشی و بازی تدافعی متهم کرد و نوشت: «انتظار می‌رود ایران تمرکز خود را روی خط دفاعی بگذارد زیرا می‌تواند حتی پس از تساوی هم جایگاه اول خود را در گروه حفظ کند. به ویژه، این نگرانی وجود دارد که "فوتبال تختخوابی" منحصر به فرد در خاورمیانه انجام شود. تاکتیک دراز کشیدن روی زمین هنگام تماس فیزیکی بازیکنان که برای گذراندن زمان به ایران کمک می‌کند.»

*فدراسیون کره جنوبی برای این بازی با کمک هواداران این تیم طرح موزاییکی را برای سکوهای ورزشگاه با عبارت «دلم برایت تنگ شده» آماده کرده است. این عبارت در پی دور بودن هواداران فوتبال کره از استادیوم‌ها بعد از شیوع ویروس کرونا انتخاب شده است.

*فدراسیون فوتبال آسیا برای این بازی پوستری با چهره امیر عابدزاده و سردار آزمون و هیون مین سون طراحی کرده است.

*فدراسیون فوتبال کره جنوبی در اطلاعیه رسمی پیش از آغاز بازی با ایران اعلام کرد که برای اولین بار پس از شیوع ویروس کرونا، تمام بلیط‌های ورزشگاه ملی سئول به فروش رفته است و صندلی خالی وجود ندارد.

*تماشاگران کره با تشویق همیشگی که از جام جهانی ۲۰۰۲ به یادگار دارند، جو سنگینی را برای بازیکنان ایرانی ایجاد کردند.

*تمام تماشاگران در ورزشگاه ماسک به صورت دارند و تصاویر جالبی خلق شده است.

*سرمربیان دو تیم در طول بازی کناره زمین هستند و تیم خود را هدایت می‌کنند؛ جنب و جوش اسکوچیچ در این بازی از بازی‌های قبلی تیم ملی خیلی بیشتر است.

*برخورد شجاع خلیل زاده با بازیکن کره باعث اعتراض بازیکنان ایران به داور شد و نزدیک بود بازی به حاشیه رانده شود.

*گل سون  ۶۵ هزار کره‌ای حاضر در ورزشگاه را منفجر کرد و کره‌ای‌ها را بعد از سال‌ها در خاک خودشان در یک بازی رسمی از ایران پیش انداخت.

*برخورد قلی‌زاده با مدافع کره توسط داور خطا تشخیص داده نشد که این صحنه باعث اعتراض قلی‌زاده به داور مسابقه شد.

*تیم ملی ایران برای اولین بار در زمان مربیگری اسکوچیچ تن به شکست داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =