ایران و کره

تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم ملی کره جنوبی با نتیجه دو بر صفر شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران امروز، پنجشنبه، در بازی نهم انتخابی جام جهانی به ورزشگاه ملی سئول رفت تا با تیم ملی کره‌جنوبی بازی کند. یک بازی کلاسیک در فوتبال آسیا که همیشه از حساسیت خاصی برخوردار بوده و این بازی نیز برای تعیین صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حیاتی بود.

در نهایت تیم ملی کره جنوبی موفق شد با ارائه یک بازی بهتر یوزهای ایران را با نتیجه دو بر صفر مغلوب کند. این شکست، اولین باخت اسکوچیچ در قامت سرمربی تیم ملی ایران بود.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: امیر عابدزاده، احسان حاج صفی (دقیقه ۶۴_ الهیار صیادمنش)، امید نورافکن شجاع خلیل‌زاده (دقیقه ۴۰_ عارف غلامی)، میلاد محمدی (دقیقه ۴۵_ مهدی مهدی‌پور)، احمد نورالهی، وحید امیری (دقیقه ۸۶_ حسین زاده)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده، سیدمجید حسینی و سردار آزمون (دقیقه ۸۶ _ کریم انصاری فرد).
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب تیم ملی کره‌جنوبی: کیم سئونگ گیو، کیم جین سو، کیم مین جائه، جونگ وو یونگ، سون هیونگ مین، لی جائه سانگ، هوانگ هی چان، هوانگ یی جو (دقیقه ۶۷- چو سانگ)، کیم یونگ وون، ونگ چانگ هون (دقیقه ۸۶ _ سئونگ) و کیم تائه وان.
سرمربی: پائولو بنتو

تیم داوری: کریستوفر بث از استرالیا

گل‌ها: هیونگ مین سون (کره جنوبی)

شرح گل

دقیقه ۲+۴۵؛ هیونگ مین سون (کره جنوبی ۱ _ ایران صفر): شلیک پرقدرت سون از میانه‌های زمین به شکل عجیبی و پس از برخورد با عابدزاده وارد دروازه ایران شد.

دقیقه ۶۲؛ یونگ وون (کره جنوبی ۲ _ ایران صفر): بار دیگر کره‌ از سمت چپ نفوذ کرد و با یک پاس کات بک توپ در دهانه دروازه به وون رسید و این بازیکن کار سختی برای باز کردن دروازه عابدزاده نداشت.

گزارش بازی

نیمه اول: بازی در حالی آغاز شد که حدود ۷۰ هزار کره‌ای جو ورزشگاه را تبدیل به جهنمی سرخ برای یوزهای ایران کرده بودند، این جو باعث شد تا در دقایق ابتدایی کره‌ای‌ها صاحب توپ و میدان باشند و با پاس‌های در میانه میدان به دنبال روزنه برای نفوذ بگردند. از طرفی بازیکنان ایران با پرس سنگین از بالا سعی در تخریب بازی سازی کره‌ای‌ها داشتند. به نظر می‌رسد که سون، ستاره تاتنهام و لیگ برتر انگلیس در محوریت حمله‌های کره قرار دارد و با حرکات فردی خود چند باری دفاع تیم ملی را به هم ریخت. دفاع تیمی منسجم ایران کار کره‌ای‌ها برای حمله را سخت کرده بود، کره‌ای ها با همان تکنیک همیشگی یعنی نفوذ و سانتر از کناره‌ها سعی در تهدید دروازه عابدزاده داشتند، اما مدافعان و دروازه بان ایران با هشیاری خود اجازه گل زنی به مهاجمان کره ندادند.

از طرفی دیگر ما روی اشتباهات کره می‌توانستیم حتی به گل هم برسیم که بازیکنان ایران با کم دقتی و بعضا عجله نتوانستند به این مهم دست یابند. به طور کلی در این نیمه کمتر شاهد اتفاق خاصی روی دو دروازه بودیم و غیر از چند توپی که عابدزاده کنترل کرد، دروازه بانان دو تیم به زحمت نیافتادند. مهم‌ترین اتفاق در این نیمه، مصدومیت و تعویض اجباری شجاع خلیل‌زاده بود، شجاع در نیمه اول یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران بود که سون را به خوبی کنترل کرده بود. پس از این تعویض سون با یک شلیک قدرتمند در دقایق آخر نیمه اول تیمش را پیش انداخت.

نیمه دوم: در نیمه دوم با حضور مهدی‌زاده شرایط بازی تغییر کرد و این تیم ایران بود که توپ و زمین را در اختیار داشت. تیم ملی در ابتدای این نیمه با پاس‌های متعدد پشت محوطه جریمه کره جنوبی سعی در موقعیت سازی داشت، اما دفاع منسجم کره‌ای و فقدان حضور بازیکنان فانتزی در ترکیب ایران این کار را سخت کرده بود. از طرفی کره‌ای‌ها نیز با پرس سنگین و استفاده از عنصر سرعت سعی داشتند روی دروازه ایران موقعیت سازی کنند و بازی را به تعادل بکشند. تمرکز حملات کره‌ای‌ها در این نیمه از جناح چپ خودشان، جایی که کیم و سون حاضر هستند بود. در این نیمه نیز رفته رفته این کره‌ای‌ها بودند که بار دیگر بر زمین حاکم شدند و با تحت فشار قرار دادن ایران اجازه بازی سازی ندادند.

فشار حملات کره از سمت چپ، جایی که بعد از تعویض اجباری شجاع، تبدیل به نقطه ضعف ما و نقطه قوت کره شده، ادامه داشت و این تیم از همین جناح به گل دوم هم رسید. اسکوچیچ سعی کرد پس از این گل با آوردن صیادمنش به زمین شرایط بازی را تغییر دهد، اما این تغییرات نیز فایده‌ای نداشت و باز هم این تیم کره بود که همچنان روی دروازه ایران خطر ایجاد می‌کرد. در این نیمه تیم ملی هرچه سعی در نزدیک شدن به دروازه حریف داشت با پرس سنگین بازیکنان کره مواجه میشد و این مسئله اجازه بازی سازی به تیم ملی ما را نداد.

دقایق حساس

*دقیقه ۳: پرس سنگین بازیکنان ایران توپ را در محوطه جریمه کره به احسان حاج صفی رساند، اما او نتوانست از این توپ استفاده کند.

*دقیقه ۱۰:ارسال خطرناک سون روی مهاجم کره نشست، اما با دخالت عابدزاده این توپ راهی به دروازه ایران پیدا نکرد.

*دقیقه ۱۶: بار دیگر مدافع کره روی پرس بازیکنان ایران توپ را لو داد، اما این بار احمد نوراللهی نتوانست از این توپ برای تهدید دروازه کره استفاده کند.

*دقیقه ۲۲: ارسال خطرناک کره‌ای‌ها از جناح چپ به عابدزاده رسید.

*دقیقه ۲۷: کره از موقعیت بسیار خوبی پشت قوس محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد؛ این ضربه را ژون وو یونگ از دست داد.

*دقیقه ۳۶: سانتر بازیکن کره از جناح راست نزدیک بود تبدیل به موقعیت خطرناک شود که با تیزهوشی مدافعان ایران و اعلام خطا به سود تیم ملی کشورمان این توپ دفع شد.

*دقیقه ۴۵: نفوذ یک نفره علی قلی زاده به محوطه جریمه کره نتیجه‌ای نداشت و توپ در اختیار کیم قرار گرفت.

*دقیقه ۴۷: کره‌ای‌ها در ابتدای نیمه دوم صاحب یک موقعیت عالی شدند که با ایستادگی عابدزاده و دبل سیو او اجازه نداد تا دروازه تیم ملی برای دومین بار باز شود.

*دقیقه ۷۰: چیزی نمانده بود تا سون گل دوم خود و گل سوم کره را به ثمر برساند که خوشبختانه این توپ روی پای بازیکن ننشست.

*دقیقه ۷۸: ضربه سر شیرجه‌ای سردار در دستان دروازه بان کره قرار گرفت.

*دقیقه ۸۲: ضربه چیپ صیادمنش روی پاس تماشایی سردار آزمون با اختلاف کمی از کنار دروازه کره به بیرون رفت.

*دقیقه ۸۴: ضربه فنی و دقیق سون در میانه راه به کنعانی‌زادگان برخورد کرد و راهی به دروازه عابدزاده نیافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =