تیم ملی ایران

تیم ملی فوتبال ایران در حالی که باید به مصاف تیم کره‌جنوبی برود که با انبوهی از بازیکنان کرونایی مواجه است و مهم‌ترین ستاره‌های خود را در اختیار ندارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال کشورمان فردا، پنجشنبه، از ساعت ۱۵:۳۰ باید در استادیوم ملی کره جنوبی به مصاف تیم ملی این کشور برود. این بازی، نهمین دیدار از ۱۰ دیدار رقابت‌هی انتخابی جام جهانی در گروه A آسیا است. ایران و کره در حالی به مصاف هم می‌روند که ایران با ۲۲ امتیاز صدرنشین گروه و کره با ۲۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

تیم ملی ایران در هشت بازی قبلی خود ابتدا سوریه را یک بر صفر برد، سپس به عراق شکست سنگین سه بر صفر را تحمیل کرد و در امارات نیز تیم ملی این کشور با برتری یک بر صفر شکست داد. یوزهای ایران در ادامه مقابل کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر یک متوقف شدند، اما در بازی بعد خود لبنان را در یک بازی دراماتیک دو بر یک شکست دادند. ایران در دور برگشت نیز بار دیگر موفق به پیروزی برابر سوریه، عراق و امارات شد تا صدرنشینی خود را حفظ کند.

در سوی دیگر، تیم ملی کره‌جنوبی این مرحله را کم قدرت آغاز کرد و مقابل عراق به تساوی بدون گل رسید. اما آن‌ها نیز تا بازی با ایران در ورزشگاه آزادی همه رقبا را بردند و مقتدرانه در کنار ایران صعود خود به جام جهانی فوتبال را قطعی کردند. آن‌ها در بازی آخر خود باید مقابل امارات صف‌آرایی کنند، اما قبل از آن کابوس همیشگی یعنی ایران را در مقابل می‌بینند.

این بازی برای کسب امتیاز و صعود در رنکینگ فیفا و شانس قرار گرفتن دو تیم در سیدهای دو و سه بسیار اهمیت دارد. برنده این بازی می‌تواند جایگاه خوبی در رده بندی کلی تیم‌های ملی فوتبال داشته باشند و در سید بندی رقابت‌های جام جهانی نیز شرایط خوبی محیا کند.

اسکوچیچ با دستان بسته روبه‌روی ۶۵ هزار کُره‌ای!

بازی حیثیتی برای دو تیم

بازی فردا برای کره‌ای‌ها از جهانی بسیار اهمیت دارد، زیرا آن‌ها در سال‌های اخیر خاطرات خوبی از ایران ندارند و از سال ۲۰۱۱ نتوانستند مقابل تیم ملی کشورمان به پیروزی دست‌یابند. ببرهای آسیا برای این رقابت کلاسیک مقابل یوزهای ایرانی، تدارک ویژه‌ای دیدند و ۶۵ هزار بلیط ورزشگاه ملی سئول را نیز به فروش رساندند تا با تمام قوا برای شکست تیم ملی وارد زمین شوند.

اما ایران و اسکوچیچ نیز یک آمار ویژه دارند. دراگان اسکوچیچ کرواتدر ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ به عنوان مربی تیم ملی ایران انتخاب شد. اگرچه انتخاب او به عنوان سرمربی تیم‌ملی در یکی از سخت‌ترین مقاطع تاریخ این تیم، حواشی بسیاری به دنبال داشت، اما او تاکنون در قامت سرمربی تیم ملی ایران شکستی را تجربه نکرده است.

تیم اسکوچیچ از آن تاریخ تاکنون در ۱۲ بازی رسمی آمار بی‌نظیر ۱۱ پیروزی و یک تساوی را به ثبت رسانده است تا یکی از موفق‌ترین سرمربیان تیم‌ملی باشد. همچنین تیم ملی ایران زیر نظر او سریع‌ترین صعود تاریخ خود به جام جهانی را جشن گرفت. آمار بردهای اسکوچیچ در تیم ملی ایران ۹۳.۵ درصد است.

اسکوچیچ با دستان بسته روبه‌روی ۶۵ هزار کُره‌ای!

ایران با لشگری از مصدوم

شرایط برای اسکوچیچ و تیمش در این بازی بسیار سخت شده، زیرا در روزهای گذشته تست کرونای چند ستاره اصلی تیم ملی از جمله مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس مثبت شده و سه لژیونر ایرانی نمی‌توانند تیم ملی خود را در سئول همراهی کنند. از طرفی صادق محرمی و سعید عزت‌الهی دو یار ثابت ترکیب اسکوچیچ نیز در این بازی محروم هستند و مربی کروات تقریبا نیمی از تیم اصلی خود را در این بازی در اختیار ندارد.

این در حالی است که مهدی طارمی با ۴ گل و علیرضا جهانبخش با سه گل زده، بهترین گل‌زنان تیم ملی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی هستند؛ این دو بازیکن روی هم رفته بیش از نیمی از گل‌های تیم ملی ایران در این رقابت‌ها را به ثمر رسانه‌اند و بازیکنان جایگزین برای پر کردن جای خالی آن‌ها کار سختی در پیش روی دارند.

پائولو بنتو، سرمربی تیم ملی کره جنوبی در روز گذشته بارها درباره مهار ستاره‌های تیم ملی از جمله مهدی طارمی هشدار داده بود و با این اوصاف به نظر می‌رسد که حداقل تا پیش از سوت شروع بازی دست بالا در اختیار داشته باشد. او برای این بازی از تمام قوای خود از جمله ستاره این روزهای لیگ جزیره و باشگاه تاتنهام یعنی سون هیون مین استفاده خواهد کرد.

اسکوچیچ با دستان بسته روبه‌روی ۶۵ هزار کُره‌ای!

ترکیب احتمالی

با توجه به شرایط تیم ملی کشورمان، به نظر بازی با کره فرصت خوبی برای جوانان تیم است تا خود را نشان دهد. به نظر می‌رسد که محتمل‌ترین ترکیب اسکوچیچ در این بازی به شرح زیر است:

دروازه‌بان: امیرعابدزاده
مدافعان: دانیال اسماعیلی‌فر، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، امید نورافکن
هافبک‌ها: احمد نوراللهی، احسان حاجی‌صفی، علی قلی‌زاده، وحید امیری، مهدی ترابی
مهاجم: سردار آزمون

همچنین تیم ملی کره جنوبی نیز احتمالا با این ترکیب به میدان بیاید:

دروازه‌بان: سئونگ گو کیم
مدافعان: جین سو کیم، یانگ جئونگ کیم، مین جائه کیم، تائه هوآن کیم
هافبک‌ها: جائه سانگ لی، این بوم هوآنگ، وو یئونگ جونگ
مهاجم‌ها: هیون مین سون، یوجو هیانگ، هی چان هوآنگ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =