• ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
  • کد خبر: 23193
  • readingTime: ۱ دقیقه
آب زاینده رود در گذر از نصف جهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: زاینده‌رود از پنجم فروردین‌ماه زاینده‌رود به مدت ۱۰ روز برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان جاری می‌شود.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه پنج فروردین ماه ۱۴۰۱ خروجی سد زاینده رود به منظور توزیع آب برای نوبت دوم آبیاری کشت شرق اصفهان افزایش می‌یابد، اظهار کرد: معادل حجم ۴۵ میلیون مترمکعب آب که بهمن ماه سال جاری رها شده بود به مدت ۱۰ روز برای اراضی کشاورزان شرق اصفهان رها سازی و طبق مصوبات و تابلو منابع و مصارف وزارت نیرو انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه ذخیره سد زاینده رود امروز به حدود ۲۶۰ میلیون مترمکعب رسید، تصریح کرد: این رهاسازی آب نیز با در نظر گرفتن خط قرمز شرب خواهد بود و همچنان در زمینه شرب نگرانی داریم و اینکه جریان رودخانه زاینده رود در اصفهان دائمی نیست، متاسفیم.

وی اضافه کرد: پس از توزیع آب برای کشت کشاورزان شرق اصفهان، طبق توافقی که بین اعضای صنف و جهاد کشاورزی شده و به تأیید شرکت آب منطقه‌ای اصفهان رسیده و استاندار آن را تصویب کرده است، برای باغات غرب اصفهان نیز آب توزیع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =