دربی 98

دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و سوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال، امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. دو تیم در حالی پا به میدان گذاشتند که استقلال با پیروزی در این بازی جایگاه خود در صدرجدول را تثبیت می‌کند و پرسپولیس در صورت برتری می‌تواند به قهرمانی امیدوار بماند.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم پرسپولیس: احمد گوهری، فرشاد فرجی، علی نعمتی، رامین رضاییان، سعید آقایی، رضا اسدی، میلاد سرلک (دقیقه ۷۶_ کمال کامیابی‌نیا)، احسان پهلوان (دقیقه ۸۷_ مهدی عبدی)، مهدی ترابی، وحید امیری و شرزود تمیروف.
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب تیم استقلال: سید حسین حسینی، محمد دانشگر (دقیقه ۴۹ _ محمدزبیر نیک‌نفس)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری (دقیقه ۶۴_ عزیزبک امانوف)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی (دقیقه ۶۴_ صالح حردانی)، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده (دقیقه ۷۹_ آرمان رمضانی)، کوین یامگا و ارسلان مطهری (دقیقه ۷۹_ رودی ژستد).
 سرمربی: فرهاد مجیدی

تیم داوری: داور: مهدی سیدعلی، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و فرهاد مروجی، داور چهارم: محمدحسین زاهدی‌فرد

گل‌ها: علی نعمتی (پرسپولیس)، رودی ژستد (استقلال)

شرح گل

دقیقه ۳۹؛ علی نعمتی (پرسپولیس ۱ _ استقلال صفر): رامین رضاییان ضربه ایستگاهی از گوشه زمین را به زیبایی داخل محوطه جریمه استقلال فرستاد، این سانتر با ضربه سر دقیق علی نعمتی تبدیل به گل اول بازی شد.

دقیقه ۸۰؛ رودی ژستد (پرسپولیس ۱ _ استقلال ۱): سانتر حردانی در محوطه جریمه پرسپولیس را ژستد با ضربه سر شیرجه‌ای و دقیق خود وارد دروازه کرد.

گزارش بازی

نیمه اول: دو تیم بازی را با احتیاط آغاز کردند و مشخصا جوبازی در سر و شکل بازی سرخابی‌ها تاثیر زیادی داشته است. در دقایق ابتدایی این استقلالی‌ها بودند که بازی بهتری به نمایش گذاشتند و چند دفعه هم به محوطه جریمه پرسپولیس رسیدند. اما رفته رفته پرسپولیس سر و شکل بهتری به خود گرفت و توانست چند موقعیت خلق کند. استقلالی‌ها در این بازی تمرکز خود را بر بازی تخریبی گذاشته بودند و در بیشتر دقایق نیز جنگ هافبک‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشتند. در این نیمه دو تیم با ارائه یک بازی با سرعت بالا و سبک خاص خود موقعیت‌های خوبی خلق کردند، اما کم دقتی مهاجمان و درخشش دروازه‌بانان دو تیم اجازه نداد تا گلی به ثمر برسد تا اینکه سانتر رضاییان و ضربه سر نعمتی قفل دروازه‌ها را شکست و پرسپولیس به گل رسید.

نیمه دوم: این نیمه با حمله استقلالی‌ها آغاز شد و یک موقعیت خوب توسط مطهری به بیرون رفت، اما رفته رفته بازی به توازن رسید. در این نیمه مجیدی با یک تعویض زودهنگام سعی داشت شکل بازی تیمش را عوض کند و در سوی دیگر زمین شاگردان گل محمدی با دوندگی بالا و پرس از زمین استقلال سعی در تخریب بازی حریف داشتند. این پرس سنگین کار استقلالی‌ها در موقعیت سازی را سختر کرده بود و مدافعان و هافبک‌های استقلال در بازی سازی عاجز بودند. با این وجود استقلال در اواسط این نیمه با تعویض‌های مجیدی بالاتر آمد و به محوطه جریمه پرسپولیس نزدیک شدند که این شکل بازی با دفاع خوب سرخ‌پوشان همراه بود. اما دفاع پرسپولیس روی سانتر و ضربه سر زیبای ژستد شکست و استقلال به گل تساوی رسید.

دقایق حساس

*دقیقه ۲: ارسال استقلالی‌ها روی محوطه جریمه پرسپولیس را مدافعان برگرداندند.

*دقیقه ۸: ضدحمله سریع استقلالس‌ها توپ را در خط آتش به مطهری رساند، اما این فرصت با مهار گوهری دفع شد.

*دقیقه ۱۴: ضربه سر سیلوا روی کرنر این تیم از روی دروازه گوهری به بیرون رفت.

*دقیقه ۱۸: هشیاری آقایی در دفاع، اجازه شکل گرفتن یک موقعیت تک به تک را به مهاجم استقلال نداد.

*دقیقه ۱۹: نفوذ پهلوان از سمت راست درحالی که می‌توانست تبدیل به یک موقعیت بسیار خطرناک شود، تنها یک کرنر برای پرسپولیسی‌ها به ارمغان آورد.

*دقیقه ۲۱: رضا اسدی در پشت منطقه شش قدم صاحب توپ شد، اما چرخش و ضربه او به سمت دروازه حسینی، راهی به دروازه نیافت و از بالای دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۲۳: استقلالی‌ها نزدیک قوس محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند، این ضربه را وریا غفوری به شکل زیبایی به سمت دروازه پرسپولیس زد، اما از این ضربه بهتر، واکنش گوهری بود که اجازه نداد روی یک غافلگیری استقلال به گل اول بازی برسد.

*دقیقه ۳۰: ضربه آرام ارسلان مطهری از پشت محوطه جریمه در آغوش گوهری آرام گرفت.

*دقیقه ۳۲: پاس کات بک عالی بازیکن پرسپولیس به وحید امیری رسید، او هم با یک ضربه فنی توپ را به داخل چهارچوب دروازه استقلال زد، اما واکنش عالی حسینی اجازه نداد تا گل اول بازی به ثمر برسد؛ روی توپ برگشتی نیز مهاجمان پرسپولیس موفق به گل زنی نشدند.

*دقیقه ۳۸: در حالی که گوهری از دروازه خارج شده بود، ارسلان مطاهری صاحب توپ شد، اما شوت این مهاجم دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۷: توپ دزدی عالی از ارسلان مطهری او را در موقعیت تک به تک در زاویه بسته قرار داد، اما ضربه این بازیکن به کنار دروازه برخورد کرد و راهی به گل نیافت.

*دقیقه ۵۵: سانتر رامین رضاییان بلند بود و به هیچ یک از مهاجمان پرسپولیس حاضر در محوطه جریمه حریف نرسید.

*دقیقه ۶۲: پاس عالی کوین یامگا به فضای خالی محوطه جریمه پرسپولیس روی عدم هماهنگی مهاجم استقلال به هدر رفت.

*دقیقه ۷۳: سانتر بازیکنان استقلال در شلوغی محوطه جریمه به گوهری رسید.

*دقیقه ۷۴: حسین‌زاده با سماجت، در کنار محوطه جریمه توپ را از رضاییان ربود، اما ضربه این بازیکن قدرت لازم را نداشت و گوهری به راحتی ضربه او را گرفت.

*دقیقه ۷۷: سعید آقایی نفوذ خوبی به محوطه جریمه استقلال داشت و در حالی که می‌توانست با یک پاس به بیرون مهاجمان پرسپولیس را صاحب یک موقعیت عالی کند، با خودخواهی ضربه محکمی به توپ زد که این این ضربه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =