برد سپاهان مقابل گل گهر در هفته شانزدهم

عکس:مجتبی جهان بخش

در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور هم‌زمان با دربی تهران بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس، بازی مهم گل‌گهر و سپاهان نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته بیست و سوم لیگ‌برتر فوتبال کشور پنجشنبه و جمعه هفته جاری دنبال می‌شود و در این هفته‌ تیم‌های زیادی برای حفظ و یا بهبود جایگاه‌ها و سرنوشت خود در لیگ بازی‌های مهمی دارند.

پنجشنبه، ۲۶ اسفندماه

آلومینیوم اراک – تراکتور تبریز / ساعت ۱۵

برای ساغلام مسیر افتخار از اراک می‌گذرد و مربی جدید تراکتوری‌ها شانس خوبی برای کسب یپروزی و نجات تراکتور از منجلاب سقوط دارد. با پیروزی هفته پیش پدیده شرایط در پایین جدول پیچیده‌ و حساس‌تر از همیشه شد و تیم محبوب تبریزی حالا بیشتر از هر زمان دیگری خطر سقوط را بیخ گوش خود احساس می‌کند؛ آن‌ها تنها چهار امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند. در سوی دیگر، آلومینیوم پس از ۱۳ هفته ناکامی در کسب پیروزی با رسول خطیبی قطع همکاری کرد و مهدی رحمتی جانشین او شد. بازی با تراکتور فرصت خوبی برای رحمتی‌ است تا داشته‌های خود را به اثبات برساند.

فولاد خوستان – فجر سپاسی شیراز / ساعت ۱۷

شاگردان نکونام هفته پیش با کسب یک پیروزی دل‌چسب در تبریز، باخت شوکه کننده مقابل ذوب‌آهن را پشت سر گذاشتند و تمام دغدغه آن‌ها کسب نتایج بهتر و به طبع آن رسیدن به جایگاه بهتر در جدول است. اما در سوی دیگر زمین، فجر سپاسی هفته پیش در یک بازی سرنوشت ساز مقابل پدیده تن به شکست داد تا این تیم هم دست به تغییر مربی خود بزند و مهرزاد معدنچی جانشین کلانتری شد. فولاد آن‌ هم در فولاد آره‌نا قطعا رقیب مطلوبی برای معدنچی نخواهد بود و باید دید آیا این مربی می‌تواند اختلاف دو امتیازی شیرازی‌ها با منطقه سقوط را بهبود یابد یا خیر.

مچ‌اندازی محرم و قلعه‌نویی در روز دربی

فولاد مبارکه سپاهان – گل‌گهر سیرجان/ ساعت ۱۷

قلعه‌نویی و محرم بالاخره به هم رسیدند، بازی رفت را دوست‌داران فوتبال از خاطر نبردند، جایی که سپاهانی‌ها در باتلاق سیرجان گیر کردند و سه بر یک باختند، اما سه امتیاز این بازی با رای انضباطی به سبد سپاهان ریخته شد. قلعه‌نویی که خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از اصفهان دارد باید بار دیگر به نقش‌جهان بیاید و در برابر سپاهان محرم صف‌آرایی کند. سپاهان در صورت پیروزی در این بازی جایگاه خود در رده سوم جدول را تثبیت می‌کند و گل‌گهر با کسب سه امتیاز این دیدار می‌تواند به رتبه چهارم صعود کند.

پرسپولیس – استقلال/ ساعت ۱۷:۳۰

مهم‌ترین بازی هفته و شاید مهم‌ترین بازی لیگ، جدا از تمامی حواشی ریز و درشت، دربی ۹۸ یکی از حساس‌ترین دربی‌هاست. استقلال ۵۴ امتیازی فرهاد مجیدی خود را از همیشه به قهرمانی نزدیک‌تر می‌بیند و مدافع عنوان قهرمانی یعنی پرسپولیس با شش امتیاز کمتر در جایگاه دوم قرار دارد. گل‌محمدی اگر می‌خواهد شانس تیمش برای قهرمانی را زنده نگه دارد، باید در این بازی اولین باخت فصل را به تیم استقلال تحمیل کند. باید منتظر ماند و دید آیا حساسیت این بازی باعث می‌شود بازی جذابی را شاهد باشیم و یا اینکه تیپیکال دربی قرار است هواداران آخرین پنجشنبه سال را به کسل کننده‌ترین حالت ممکن پشت سر بگذارند که البته با فرم بازی استقلال هیچ بعید نیست.

مچ‌اندازی محرم و قلعه‌نویی در روز دربی

جمعه، ۲۷ اسفندماه

نفت مسجد سلیمان – هوادار/ ساعت ۱۵

شاگردان محمود فکری با ۱۳ امتیاز در منطقه سقوط قرار دارند و باید برای بقا در لیگ برتر از بازی‌ها امتیاز بگیرند. اما در آن سوی زمین تیم تازه‌ لیگ‌برتری شده رضا عنایتی به این راحتی‌ها امتیاز نمی‌دهد و یکی از چقرترین تیم‌های لیگ است. تیمی که در نیم فصل دوم هم سر و سامان یافته و خود را به خوبی از خطر سقوط جدا کرده است.

شهر خودرو مشهد (پدیده) – نساجی مازندران/ ساعت ۱۵

نماینده استان گیلان مدتی است که به دلیل مشکلات ورزشگاه شهید وطنی بازی‌های خانگی خود را در مشهد انجام می‌دهد. اما آن‌ها برای اولین بار در مشهد مهمان هستند و باید مقابل شهرخودرو یا همان پدیده که حتی اسم مشخصی هم ندارد، صف‌آرایی کند. پدیده تا هفته پیش یکی از تیم‌هایی بود که بسیاری از کارشناسان و هواداران در سقوط آن شکی نداشتند، اما آن‌ها با کسب یک پیروزی مهم آن هم با گل دقیقه آخرین ۱۲ امتیازی شدند و حالا فقط سه امتیاز تا بقا در لیگ برتر فاصله دارند. حریف آن‌ها اما به این راحتی‌ها باج نمی‌دهد، تیم ساکت الهامی یکی از چشم‌نوازترین بازی‌های این فصل لیگ برتر را ارائه می‌دهد و کسب پیروزی برابر آن‌ها کار سختی است.

مچ‌اندازی محرم و قلعه‌نویی در روز دربی

مس رفسنجان – ذوب‌آهن / ساعت ۱۵

تیم متحول شده مهدی تارتار که بهترین فرم خود در دو فصل اخیر را دارد، باید پس از کسب سه پیروزی متوالی به رفسنجان برود و مقابل شگفتی‌ساز این فصل رقابت‌ها صف‌آرایی کند. مسی که با ربیعی در قامت یک مدعی ظاهر شد، اما در سه بازی اخیر خود نتوانسته پیروزی به دست آورد.

پیکان – صنعت نفت آبادان / ساعت ۱۶

میهمان این هفته دستگردی شاگردان علیرضا منصوریان هستند، آن‌ها باید پا به ورزشگاهی بگذارند که به عقیده پیکانی‌ها طلسم شده و حتی این طلسم با قربانی کردن بز پاکستانی هم ادامه دارد. پیکان با ۳۱ امتیاز تیم هفتم جدول است و نفت علی منصور با ۳۰ امتیاز به رده هشتم تکیه زده. پیروز این بازی شانس خوبی برای تمام کردن فصل بالاتر از رقیب خود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =