گواهینامه بین المللی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گواهی نامه رانندگی بین‌المللی را از امروز در تهران، کمتر از ۲۴ ساعت درب منزل متقاضیان تحویل می دهد. 

به گزارش خبرنگار ایراسین، گواهینامه بین‌المللی آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروزی سال 1401تقاضای زیادی دارد و برای به انجام سفرهای زمینی به خارج از کشور نیاز است. برای اخذ گواهینمه و پلاک ترانزیت خودرو به منظور تسریع در ارائه خدمات بستری آنلاین ایجاد شده است.

گواهینامه بین المللی چیست؟

افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را با خودروی شخصی دارند و یا اینکه در مقاصد خارجی می‌خواهند ماشین‌ اجاره‌ای کنند باید از قبل برای دریافت گواهینامه بین‌المللی اقدام نمایند. در حال حاضر کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران متولی رسمی برای صدور گواهینامه بین المللی به حساب می‌آید که در سراسر ایران نیز دارای نمایندگی است. گواهینامه بین المللی در ۱۹۶ کشور از جمله ایران عضو معتبر است.

مسافران با داشتن این گواهینامه می‌توانند در تمام کشورها رانندگی کنند، اما باید توجه کنند که قبل از رانندگی اطلاعات راهنمایی و رانندگی و قوانین هر کشور را به خوبی مطالعه و مدارک لازم را با خود همراه داشته باشند. در غیر این صورت پلیس می‌تواند اقدام به مصادره خودرو کند. گواهینامه‌های بین المللی که بصورت یک تا سه ساله صادر می شود شرایط متفاوتی در کشورها دارند.

راهنمای دریافت گواهینامه بین المللی آنلاین +جزئیات

قیمت گواهینامه بین المللی

دریافت گواهی نامه بین المللی یک ساله مبلغ 200 هزار تومان و برای دریافت گواهی نامه بین المللی سه ساله مبلغ 563 هزار تومان هزینه دارد. دریافت گواهی نامه بین المللی موتورسیکلت نیز باید مبلغ 200 هزار تومان هزینه کرد.

پس از پرداخت، گواهی نامه بین المللی به درب منزل پست می‌شود

مراکز اخذ گواهینامه بین المللی

پیش تر برای دریافت گواهینامه بین المللی متقاضیان باید به یکی از مراکز کانون جهانگردی و اتومبیل رانی مراجعه می‌کردند، اما پس از شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن این روند به صورت آنلاین دنبال می‌شود. در شش ماه ابتدایی سال جاری مجوز رانندگی بین‌المللی با خودرو یا موتورسیکلت یک ساله برای ۳۷ هزار و ۱۰۵ نفر متقاضی صادر شده است و یک هزار و ۵۴۴ نفر خودرو و موتورسیکلت پلاک بین المللی دریافت کردند.

مجوز رانندگی بین‌المللی با اعتبار یک سال یا سه سال، دفترچه مالکیت بین‌المللی وسیله نقلیه، پلاک ترانزیت خودرو و موتور سیکلت، صدور یا تمدید دفترچه عبور گمرکی (کارنه دوپاساژ) و کارت عضویت بین‌المللی علامت‌های CD و IR خدماتی است که از سوی دفاتر مستقیم و نمایندگی‌های مجاز حوزه صدور اسناد بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سراسر کشور ارائه می‌شود.

راهنمای دریافت گواهینامه بین المللی آنلاین +جزئیات

ثبت نام گواهینامه بین المللی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان نماینده رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و تنها مرجع صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در ایران، با همکاری یک شرکت پستی خصوصی زمان ارسال گواهی نامه هایی که از طریق درگاه اینترنتی idp.taci.ir ثبت می شود را از 7 روز کاری به حداکثر 24 ساعت برای مناطق 22 گانه تهران رسانده است.

زمان صدور گواهینامه بین المللی

سامانه صدور گواهی نامه رانندگی بین الملی تا 25 اسفند 1400 باز است و افرادی که درخواست خود را از طریق مذکور ثبت کنند، پس از صدور گواهی نامه توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، در کمتر از یک روز مدرک خود را دریافت خواهند کرد.

راهنمای دریافت گواهینامه بین المللی آنلاین +جزئیات

ترجمه گواهینامه بین المللی

بر اساس اطلاعیه کانون اتومبیل رانی، هرگونه ترجمه گواهینامه ملی، کارت هوشمند و امثال آن که توسط فروشندگان اینترنتی یا غیر اینترنتی ارائه می‌شود، سندی غیر رسمی و فاقد وجاهت قانونی است. به همین دلیل در کشورهای توسعه یافته الزاما عبارت Unofficial یا غیر رسمی بر روی این اسناد درج می‌شود. طبق معاهدات سازمان ملل ، گواهینامه های رسمی بین المللی رانندگی در هر کشور فقط توسط کانونهای عضو FIA صادر می گردد که در ایران ،عضو رسمی FIA این کانون است.

نمونه گواهینامه بین المللی

گواهینامه بین الملی دارای یک فرمت استاندار است که این فرمت در برخی کشورها متفاوت بوده، اما فرمتی که کانون اتومبیل رانی ایران منتشر می‌کند به این شرح است.

راهنمای دریافت گواهینامه بین المللی آنلاین +جزئیات

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =