میرحیدری

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس با هرگونه عرضه‌کنندگان مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال برخورد قاطع و شدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سردار محمدرضا میرحیدری صبح امروز، ۲۲ اسفندماه، در نشست خبری با محوریت چهارشنبه پایان سال، اظهار کرد: نقش اصحاب رسانه در ارتقا عملکرد پلیس و افزایش سطح آگاهی شهروندان در کاهش آسیب‌ها، کنترل جرایم جنایی، کنترل ترافیک، پلیس سایبری، پلیس مبارزه با قاچاق و امنیت جامعه بی‌بدیل است.

وی با ابراز رضایتمندی از وضعیت امنیتی حاکم بر استان اصفهان تصریح کرد: اقدامات پلیس در حفظ آرامش جامعه و استقرار امنیت در پیشبرد اهداف اقشار مختلف و دستگاه‌های اجرایی کشور با قوت دنبال می‌شود و عملکرد پلیس در یازده ماه اخیر با ۴۱ درصد کاهش جرایم خشن و ۴۷ درصد سرقت‌های به عنف، روند قابل ملاحظه است.

سردار میرحیدری با اشاره به طرح امنیت اجرایی با مشارکت دستگاه قضایی در ماه رمضان، تصریح کرد: ۱۶ مرحله طرح قدس با هدف کنترل جرایم در محله‌های کم برخوردار اجرا شده است. طرح ذوالفقار در ۱۲ مرحله اجرا شده است که با پشتیبانی دستگاه قضایی و همکاری سپاه صاحب الزمان و بسیج ادامه دارد.

وی با بیان رشد ۲۰ درصدی انهدام باندهای مواد مخدر، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ۷۷ باند منهدم کرده است و با همکاری دستگاه‌های ذیربط معتادان متهاجر جمع‌آوری خواهند شد. ۳ کمپ ماده ۱۵ به ماده ۱۶ تغییر یافته است تا این معتادان که غالبا مهاجر هستند ساماندهی شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه با کاهش ۵ درصدی سرقت در استان اصفهان و در شهر اصفهان به رغم پیچیدگی با کاهش ۹ درصدی مواجه هستیم، گفت: امسال با رشد دستگیری سارقین ۴ درصد همراه هستیم. ارزش ریالی اموال سرقتی مستردشده ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که رقم قابل توجهی است که غالب آن طلاجات و کالاهای خانگی است.

وی با اشاره به افزایش ۷ درصدی سلاح غیرمجاز، بیان کرد: عوامل و عناصری که از سلاح غیرمجاز در درگیری قومی و بومی استفاده می‌کنند به شدت برخورد می‌شود که در ۶ شهرستان استان اصفهان طرح ریزی شده است.

سردار میرحیدری با اشاره به رشد۲۸ درصدی اتباع غیرمجاز در استان اصفهان، تصریح کرد: متاسفانه با رشد ۱۷۰ درصدی کشف سوخت غیرمجاز به ارزش ریالی ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال روبرو هستیم که روند افزایشی دارد. کشف به وقوع در پلیس سایبری ۹۸ درصد است که قابل تحسین است. افزایش ۳۷ درصدی در حوزه سایبری از دیگر دستاوردهای باارزش انتظامی اصفهان است.

وی با تاکید بر فرهنگسازی راکبان موتورسوار و بهبود فرهنگ ترافیکی، گفت: استانداردسازی معابر و روشنایی جاده‌ها در کاهش تصادف موثر است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه موثر خواهد بود. در راه‌های استان اصفهان متاسفانه، طبق اعلام پزشکی قانونی، آمار تصادفات فوتی در صحنه با افزایش ۵ درصدی همراه است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی دستگیری اراذل و اوباش، گفت: تمام اراذل و اوباش سابقه‌دار تحت کنترل قرار می‌گیرند تا چهارشنبه آخر سال را به سلامت طی کنیم. اگرچه هدف اصلی پلیس اصلاح رویه اراذل و اوباش است اما اگر این افراد بر اهداف شوم آنها اصرار ورزند با برخورد شدید پلیس مواجه خواهند شد چراکه حفظ حقوق آحاد جامعه در اولویت اهداف پلیس است.

وی در ادامه به مراسم چهارشنبه پایان سال، خاطرنشان کرد: پلیس حامی برگزاری مراسم چهارشنبه پایان سال، با همان سبک سنتی با محوریت کوچه‌محور است تا شهروندان شادمانی کنند اما اگر عده‌ای بخواهند اختلالی در این مراسم وارد کنند با برخورد شدید پلیس مواجه خواهند شد.

سردار میرحیدری با تاکید بر پلمب واحدهای صنفی که مواد محترقه غیرمجاز عرضه می‌کنند، تاکید کرد: تمام تلاش پلیس با همکاری بازرسی صنفی از هرگونه عرضه مواد محترقه با نظارت دقیق جلوگیری خواهد کرد و با هرگونه حرکات غیرمتعارف خودرو و موتورسیکلت برخورد می‌شود و این خودروها و موتورسیکلت‌ها تا پایان فروردین توقیف می‌شود.

وی شناسایی کشفیات مواد محترقه خطرآفرین را چهارصد و ۷ هزار و ۳۵ مورد اعلام کرد و گفت: این کشفیات خطرآفرین در استان اصفهان، ۱۴۵ درصد افزایش یافته است که ۲۳۲ کیلو وزن دارند که ۳۳۰ درصد افزایش وزنی دارد. شهروندان هرگونه عاملان عرضه مواد محترقه را با پلیس درمیان بگذارند. ‌

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به برگزاری مراسم نیمه شعبان اشاره‌ای کرد و افزود: باید عظمت و شکوه عید شعبان حفظ شود اما متاسفانه دشمن با رسوخ شوم خود به این مساله نفوذ کرده است و رسانه‌ها با پرداختن فلسفه غیبت و انتظار باید در آگاهی‌رسانی جامعه اقدام کنند که پلیس با همکاری بسیج تمام مبادی ورودی به استان کنترل می‌کندو با حاملان سلاح‌های سرد برخورد قاطع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه اسباب کشی تا پانزدهم فروردین ماه ممنوع است، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حواشی شهر بدون اخذ مجوز تا پایان فروردین ماه ممنوع است و در سیزدهم فروردین ماه هم با حفظ شئونات اسلامی مطابق با ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.

سردار میرحیدری در پاسخ به خبرنگار ایراسین که از اقدامات پلیس در ارتباط با مدیریت ترافیک شهر در ایام نوروز پرسید، گفت: از روز ۲۹ اسفندماه طرح زوج و فرد ملغی می‌شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =