پور ابراهیمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای عملیات اکتشافی در شمال و جنوب شهرستان‌های کرمان و راور، توافق هزار میلیارد تومانی صورت گرفته که تیم اکنون تجهیز و اعزام شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: تقریبا همه محدوده‌های معدنی شمال استان در حوزه حفاظت سازمان انرژی اتمی قرار گرفته و ما صحبت کردیم تا اجازه اکتشاف، دسترسی به ذخایر و مواردی که منعی ندارد، انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس عنوان کرد: در سال آینده تفاهمنامه همکاری بین استان و سازمان انرژی اتمی منعقد می‌کنیم که بهره‌برداری از معادن در این بخش تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در بحث محیط زیست نیز از سوی ریاست سازمان محیط زیست اعلام آمادگی شده که همکاری صورت بگیرد و پیشنهاد من این است آزادسازی پهنه‌های حبس شده توسط سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست یکی از اولویت‌های شورای معادن برای سال آینده باشد.

پورابراهیمی گفت: با پیگیری این اولویت‌ها، سال آینده آغاز تحولات بزرگ استفاده از ذخایر معدنی خدادادی استان کرمان باشد که این استان واقعا بهشت معادن است و هیچ استانی ذخایر معدنی به اندازه کرمان را ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در جنوب استان هیچ کدام از ظرفیت‌های سنگ آهن و مس عملیاتی نشده و باید سال آینده تعهدات فعال‌سازی ظرفیت‌های مشخص شده در مس و پیگیری شود.

وی تصریح کرد: توافقات بسیار خوبی با هیئت مدیره ایمیدرو داشته‌ایم که باید توافقات این جلسه پیگیری شود. یکی از موارد ایجاد پایگاه امداد و نجات شمال استان در بحث کارگران معادن صورت بگیرد.

پورابراهیمی بیان داشت: مسئله دیگر، عملیات اکتشافی در شمال و جنوب شهرستان‌های کرمان و راور است که سه پهنه گلباف، راین، چترود و راور در اختیار آنها قرار داده شده و کف توافق هزار میلیارد تومان است که تیم اکنون تجهیز و اعزام شده است.

وی افزود: قرار است در نیمه اول سال آینده گزارش بخش اول نتایج مطالعات ژئوفیزیک و ژئوتکنیک این مناطق به شورای معادن بیاید و با این کار ورود شرکت‌های خصوصی به سرمایه‌گذاری در معادنی است که قبلا اطلاعات اکتشافی را نداشته‌ایم.

پورابراهیمی گفت: موضوع دیگر پهنه‌های در اختیار ایمیدرو است که باید تعیین تکلیف شود. طبق این صورتجلسه ۸۰ درصد از محدوده‌ها و پهنه‌ها از شرکت ایمیدرو آزادسازی شده است که کار بسیار مهمی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم یکی از ظرفیت‌های قدرتمند ما برای توسعه، فعال‌سازی معادن و فرآوری بخش معادن است که باید با شتاب بیشتری نسبت به گذشته جلو برود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =