ذوب آهن	2 - 0	فجر سپاسی

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری چهار بر صفر گاندوها به پایان رسید

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک در قالب مسابقات هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۵ امروز در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف هم رفتند. گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم ذوب‌آهن: پارسا جعفری، حامد نورمحمدی، محمد قریشی، مسعود ابراهیم‌زاده، پوریا پورعلی، حسین شنانی (دقیقه ۷۵ _ صادق صادقی)، سجاد دانایی، سعید باقرپسند(دقیقه ۵۸ _رضا خالقی‌فر)، محمد خدا بنده‌لو (دقیقه ۵۸ _ محمد حسین اسلامی) سجاد آشوری (دقیقه ۴۶ _ محمد امین درویشی) و سینا اسد بیگی.
سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب تیم آلومینیوم: حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، رامتین سلیمان‌زاده، مصطفی احمدی، محمد علی‌نژاد،میثم مجیدی (دقیقه ۷۳ _ مهرداد بایرامی)، میلاد شیخ فخرالدینی (دقیقه ۷۳ _ میلاد احمدی)،اسماعیل شریفات، محمود قاید رحمتی، محمد امیدی فر (دقیقه ۴۵ _ علیرضا نقی‌زاده) و نیما درودی.
سرمربی: رسول خطیبی

تیم داوری: رضا عادل، رحیم حاجی پور، دانیال باشنده و عباس راکی.

اخراج: مصطفی احمدی (آلومینیوم اراک)

گل‌ها: محمد خدابنده لو (ذوب آهن)، محمد خالقی فر (ذوب آهن)، محمد حسین اسلامی (ذوب آهن)، سینا اسدبیگی (ذوب آهن).

شرح گل

دقیقه ۲۷؛ محمد خدابنده‌لو (ذوب‌آهن یک _ آلومینیوم صفر): توپ ربایی عالی محمد خدابنده‌لو از مدافعان آلومینیوم او را در موقعیت تک به تک با پورحمیدی قرار داد، این بازیکن هم با یک ضربه بغل پا فنی توپ را به گوشه دروازه حریف فرستاد.

دقیقه ۶۵؛ رضا خالقی‌فر (ذوب‌آهن ۲ _ آلومینیوم صفر): پاس در عمق مسعود ابراهیم زاده در بین دو دفاع آلومینیوم به خالقی‌فر رسید و این مهاجم با از پیش روی برداشتن گلر آلومینیوم گل دوم ذوب آهن را به ثمر رساند.

دقیقه ۷۵؛ محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن ۳ _ آلومینیوم فر): باز هم پاس در عمق و باز هم تک به تک برای بازیکنان ذوب‌آهن، این‌بار محمدحسین اسلامی گل سوم ذوب آهن را به ثمر رساند.

دقیقه ۸۷؛ سینا اسدبیگی (ذوب‌آهن ۴ _ آلومینیوم صفر): ذوب‌آهن روی برخورد قائدرحمتی و اسلامی به یک ضربه پنالتی دست پیدا کرد که این توپ را اسدبیگی تبدیل به گل کرد.

گزارش بازی

نیمه اول: بازی در روز بارانی اصفهان و زیر بارش رحمت الهی آغاز شد. در ابتدای این بازی ذوب‌آهن تیم برتر میدان بود و با نفوذهای وینگرهای خود از چپ و راست دروازه آلومنیوم را تهدید می‌کرد. همان چند دقیقه ابتدایی بازی، ذوب‌آهنی‌ها حتی یک بار توپ را به تیر دروازه پورحمیدی نیز کوبیدند و آلومینیوم خوش شانس بود که گلی دریافت نکرد. پس از ۱۰ دقیقه بالاخره آلومینیومی توانستند که چند پاس رد و بدل کنند و به محوطه جریمه ذوب‌آهن برسند، در این دقایق مصدومیت آشوری بازی را متوقف و از تنگ و تا انداخت. آلومینیوم در این نیمه سعی داشت با پاس‌های بلند پشت سر مدافعان ذوب‌آهن و با استفاده از سرعت بازیکنانی نظیر شریفات به دروازه جعفری نزدیک شوند، آن‌ها در این امر غیر یکی دو صحنه ناموفق بودند.

از طرفی شاگردان تارتار سعی داشتند با پاسکاری کوتاه و نفوذ از کانال‌های کناری موقعیت خلق کنند و در دقایق ابتدایی بازی موقعیت‌های خوبی نیز داشتند. با نزدیک شدن دقیقه به اواسط کار بازی از تب و تاب اولیه افتاد و خبری از موقعیت‌های ذوب‌آهن نبود، در این دقایق درگیری بیشتر در میانه میدان و بین هافبک‌ها بود؛ اما در دقیقه ۲۷ توپ ربایی و گل خدابنده‌لو شکل بازی را تغییر داد. پس از گل آلومینیوم سعی داشت بازی رو به جلویی ارائه دهد و کمی جسورانه‌تر بازی کرد، این شکل بازی آلومینیوم باعث شد تا ذوب‌آهن نیز در ضد حملات چند فرصت خوب برای تثبیت برتری خود به دست بیاورد. نیمه اول این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر گاندوها به پایان رسید.

نیمه دوم: با توجه به ۱۰ نفره بودن آلومینیومی‌ها در این نیمه بار دیگر ذوب‌آهن ابتکار عمل را به دست گرفت و سعی داشت از همان ابتدا با ارائه یک بازی منطقی از گل خود دفاع و برتری خود را تثبیت کند. از طرفی آلومینیوم نیز گویی دیگر آن نیش گزنده را نداشت و در حملات ناموفق بودند. شاگردان تارتار با ارائه یک بازی حساب شده در این نیمه به گل دوم رسیدند تا شرایط برای خطیبی و تیمش دشوارتر شود. تعویض‌های خطیبی نیز در بهبود روند بازی فایده‌ای نداشت و این تارتار بود که با تعویض‌های خود مچ خطیبی را خواباند و گاندوها به گل سوم هم رسیدند.

دقایق حساس

*دقیقه ۲: فرار سریع ذوب‌آهنی‌ها از سمت راست و ارسال توپ روی دروازه به خدابنده‌لو رسید که ضربه آکروباتیک او از کنار دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۴: این بار نفوذ شنانی از سمت چپ محوطه و سانتر کوتاه او با دخالت مدافعان دفع شد.

*دقیقه ۶: اشتباه پورحمیدی توپ را در دهانه دروازه در اختیار مهاجمان ذوب‌آهن قرار گرفت، اما ضربه او با بد شانسی به تیر دروازه آلومینیوم برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

*دقیقه ۳۰: ضدحمله ذوب‌آهنی‌ها در حالی که می‌توانست یک موقعیت تک به تک را برای مهاجمان به ارمغان بیاورد، اما با پاس کم دقت ابراهیم‌زاده به نتیجه نرسید.

*دقیقه ۳۱: محمد خدابنده‌لو در کنار محوطه جریمه صاحب توپ شد، اما ضربه او از زاویه بسته درست به جایی رفت که پورحمیدی ایستاده بود.

*دقیقه ۳۵: قیچی برگردان میثم مجیدی به شکل خطرناکی از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

*دقیقه ۴۰: پشت محوطه جریمه آلومینیوم توپ به اسدبیگی رسید که شلیک پرقدرت این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

*دقیقه ۶۷: ذوب‌آهنی‌ها روی غفلت مدافعان آلومینیوم توانستند به موقعیت تک به تک برسند، اما گلر آلومینیوم با یک واکنش خوب این خطر را دفع کرد.

*دقیقه ۷۷: ضربه سهمگین نقی زاده به شکل خطرناکی از بالای دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

حواشی

*نیمکت نشینان دو تیم پیش از آغاز بازی برخورد گرمی با هم داشتند و بازیکنانی که در برابر باشگاه سابق خود نیز بازی می‌کردند نظیر باقرپسند به سمت نیمکت حریف رفتند و با نیمکت نشینان و کادر فنی خوش و بش داشتند.

*مصطفی احمدی و سعید باقرپسند پس از برخورد در میانه زمین با یکدیگر درگیر شدند و احمدی سعی داشت بازی را به حاشیه ببرد که با ورود داور خاتمه یافت.

*برخورد قریشی با بازیکن آلومینیوم در محوطه جریمه ذوب‌آهن با تشخیص داور خطا به سود ذوب‌آهن اعلام شد؛ اعتراض زیاد بازیکنان آلومینیوم باعث شد تا چند بازیکن این تیم با کارت زرد جریمه شود و مصطفی احمدی نیز با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شود. احمدی دو کارت زرد خود را در نتیجه اعتراض به داوری دریافت کرد. در نتیجه این اتفاقات بازیکنان و نیمکت نشینان آلومینیوم با یکدیگر درگیر شدند و یکی از دستیاران خطیبی نیز از کنار زمین اخراج شد.

*حواشی نیمکت آلومینیوم در این نیمه نیز ادامه داشت، پس از اعلام پنالتی به سود ذوب‌آهن بار دیگر نیمکت نشینان آلومینیوم به داوری و قضاوت بازی اعتراض کردند و حتی دامنه حواشی به نیمت ذوب‌آهن رسید. در این قضایا داور دو کارت قرمز، یکی به دستیار خطیبی و یکی دیگر به محمدمهدی رمضانی، مدیر رسانه‌ای ذوب‌آهن نشان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =