• ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
  • کد خبر: 22949
  • readingTime: ۳ دقیقه
کریم بنزما

رئال مادرید با درخشش کریم بنزما پاریس سنت ژرمن را شکست داد و به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد؛ پورتو نیز با حضور هشتاد دقیقه‌ای طارمی در لیگ اروپا از حریف فرانسوی خود شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در ادامه دور برگشت مسابقات مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شب پیش رئال مادرید و پاریس سنت ژرمن در سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند. این بازی در حالی برگزار شد که پاریسی‌ها با گل دقیقه ۹۰ امباپه در پاریس پیروز شده‌ بودند و با دست بالاتر پا به بازی برگشت گذاشتند. رئال در این بازی با حمایت هواداران خود نیاز به پیروزی با اختلاف بیش از دو گل داشت تا بتواند صعود کند.

رئال با اتکا به ستاره‌هایی مانند کروس، وینیسیون و بنزما بازی را بهتر آغاز کرد و چند دقیقه ابتدایی بازی توپ و میدان را در اختیار داشت. آن‌ها چند موقعیت خوب نیز به دست آورند که مهم‌ترین آن شلیک کریم بنزما بود که به تیر دروازه برخورد کرد. اما از اواسط این نیمه پی اس جی بازی بهتری به نمایش گذاشت و امباپه، نیمار و مسی چند موقعیت خوب برای این تیم را به هدر دادند. در اواخر نیمه اول امباپه روی یک ضد حمله و با یک فرار سریع گل اول بازی را برای پی‌اس‌جی به ثمر رساند تا کار شاگردان آنجلوتی برای بازگشت به بازی و لیگ‌قهرمانان سخت‌تر شود.

کامبک رئال با هتریک بنزما/ ناکامی طارمی و پورتو

نیمه دوم را نیز پاریسی‌ها بهتر آغاز کردند و با حملات خود شانس زدن گل دوم را نیز داشتند، در ابتدای این نیمه امباپه یک گل دیگر زد که داور آن را آفساید اعلام کرد، این بازیکن با نفوذها و سرعت خود امان مدافعان رئال را بریده بود. اما یک اشتباه بچه‌گانه از دوناروما، دروازه‌بان پی‌اس‌جی باعث شد تا رئال به ساده‌ترین شکل ممکن توسط بنزما به گل برسد. این گل در کنار تعویض‌های آنجلوتی ورق بازی را برگرداند و رئال فشار حملات خود را افزایش داد.

در نتیجه این حملات بنزما گل دوم خودش و تیمش را به ثمر رساند، اما این پایان ماجرا نبود و پی‌اس‌جی که از هم پاشیده بود روی اشتباهات فردی گل سوم را نیز دریافت کرد؛ این گل را نیز بنزما زد. کریم بنزما، ستاره فرانسوی رئال مادرید با آتش بازی خود در سانتیاگو برنابئو و هتریک در ۱۷ دقیقه بار دیگر توانایی‌های خود را به اثبات رساند. این بازی در نهایت با نتیجه سه بر یک به سود رئال به پایان رسید و مادریدی‌ها در مجموع دو بازی به برتری سه بر دو دست یافتند و به مرحله بعد رسیدند.

در دیگر بازی شب گذشته در لیگ قهرمانان اروپا، منچستر سیتی میزبان اسپورتینگ لیسبون بود. شاگردان پپ گواردیولا بازی رفت را با برتری پرگل پنج بر صفر به پایان رساندند و در این بازی کار سختی برای صعود نداشتند. از همین روی گواردیولا ترجیح داد تا به ستاره‌های تیمش در این بازی استراحت دهد. این بازی با نتیجه بدون گل تساوی به پایان رسید و سیتی به مرحله بعدی مسابقات رفت.

کامبک رئال با هتریک بنزما/ ناکامی طارمی و پورتو

شکست یاران طارمی در لیگ اروپا

شب گذشته دو بازی از رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا نیز برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار تیم پورتو در پرتغال به مصاف لیون رفت. در این بازی برخلاف انتظارات، پورتو نمایش درخشانی نداشت و تن به شکست یک بر صفر داد. در دقیقه ۹۵ بازی تیم پرتغالی موفق به زدن گل تساوی شد، اما این گل را کمک داور ویدیویی مردود اعلام کرد. مهدی طارمی دز این بازی ۸۰ دقیقه برای پورتو به میدان رفت‌. طارمی و یارانش هفته آینده برای برگزاری بازی برگشت به فرانسه خواهند رفت و برای جبران این نتیجه کاری سختی پیش روی دارند.

در دیگر بازی لیگ اروپا فرانکفورت در آلمان رئال بتیس را دو بر صفر برد. دیگر بازی‌های لیگ اروپا امشب، پنجشنبه برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین آن‌ها بارسلونا از گالاتاسرای میزبانی می‌کند و لورکوزن با مهاجم ایرانی خود یعنی سردار آزمون برای رقابت با آتالانتا به ایتالیا می‌رود. وستهم و سویا نیز برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =