تیم هندبال سپاهان

حساس‌ترین دیدار لیگ برتر هندبال با غلبه تیم فولاد مبارکه سپاهان بر تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان بعدازظهر امروز، دوشنبه در قالب مرحله برگشت لیگ‌برتر هندبال در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی تهران به مصاف تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون رفت. شهید شاملی با ۲۶ امتیاز و یک بازی بیشتر در صدرجدول قرار دارد و سپاهان ۲۲ امتیازی نزدیک‌ترین تعقیب کننده این تیم در جدول رده‌بندی مسابقات است. پیروزی در این دیدار برای هر یک از دو تیم حکم صدرنشینی در مسابقات لیگ برتر را دارد.

در نهایت این بازی حساس و دیدنی توسط بهترین تیم‌های هندبال لیگ کشور با نتیجه ۲۲ بر ۱۹ به سود شاگردان مجید رحیمی‌زاده در فولاد مبارکه سپاهان به پایان رسید. گزارش این بازی به شرح زیر است:

نیمه اول (سپاهان ۱۱ _ شهید شاملی کازرون ۶): پس واکنش دیدنی گل سپاهان و اعطای فرصت حمله به طلایی‌پوشان، این سعید پورقاسمی بود که با یک پرواز دیدنی گل اول این دیدار را برای شاگردان مجید رحیمی‌زاده سپاهان به ثمر رساند. در ابتدای این نیمه سپاهانی‌ها در دفاع قرص و محکم و در حمله زهردار ظاهر شدند و چهار بر صفر از حریف پیش افتادند. محمد سیاوشی گلر سپاهانی‌ها درخشان ظاهر شد و اجازه نداد تا ضربات بازیکنان نیروی‌ به سادگی رنگ تور را ببینند. اما پس از گذشت هشت دقیقه از نیمه اول کازرونی‌ها توانستند گل اول خود را به ثمر برسانند و روی این صحنه مدافع سپاهان نیز اخراج شد.

پس از این اخراج سپاهانی‌ها پاورپلی کردند، اما علی رحیمی، دروازه‌بان شهید شاملی توپ را مستقیم وارد دروازه سپاهان کرد تا این تیم روحیه خود را بازیابد و اختلاف امتیاز را جبران کنند. این پایان ماجرا نبود و سپاهانی‌ها نیز بعد از سه گل متوالی که دریافت کردند به خود آمدند و بار دیگر روی یک دفاع خوب و ضدحمله سریع اختلاف را به چهار گل افزایش دادند. بازی عالی و سوپر واکنش‌های سیاوشی در این نیمه به سپاهان کمک زیادی کرد.

مصدومیت رضا شجاعی در این نیمه باعث توقف بازی برای دقایقی شد، شجاعی که مصدمیتش جدی بود در میان تشویق بازیکنان و نمیکت نشینان دو تیم و با برانکارد از زمین خارج شد. در ادامه بازی شاگردان محمدرضا رجبی سعی داشتند با گرفتن خطا و پنالتی از سد دفاع سپاهان عبور کنند که تا حدودی در اجرای این طرح و برنامه موفق بودند و توانستند اختلاف امتیاز را کاهش دهند. با این حال مهاجمان سپاهان با درخشش دو گوشه‌زن خود به خصوص مجتبی حیدرپور حملات کارآمدی را انجام دادند و اختلاف امتیاز را حفظ کردند. این نیمه در نهایت با برتری ۵ امتیازی سپاهانی به پایان رسید.

سپاهان ۲۲ _ شهید شاملی ۱۹/ رحیمی‌زاده مچ رجبی را خواباند

نیمه اول (سپاهان ۲۲ _ شهید شاملی کازرون ۱۹): این نیمه خشن و درگیرانه آغاز شد و دو بازیکن از دو تیم به مدت دو دقیقه از زمین اخراج شدند تیم‌ها برای دقایقی با یک یار کمتر بازی را دنبال کنند. در ابتدای این نیمه کازرونی‌ها توانستند بعد از یک نیمه ستون دفاعی سنگین بشکافند و دو گل به ثمر برسانند؛ اما مهاجمان سپاهان نیز بی‌کار نبودند و با ضربات دقیق خود اختلاف امتیازات را حفظ کردند.

روی یک صحنه مشکوک التهاب در کنار زمین به اوج خود رسید و نیمکت‌نشینان دو تیم اعتراض تندی به داور داشتند. به دلیل اعتراض رجبی و رحیمی‌زاده به داوری باعث توقف در جریان بازی شد و رحیمی‌زاده نیز با کارت زرد داور جریمه شد. در نهایت داور روی این صحنه مشکوک یک پنالتی به سود سپاهان اعلام کرد. پس از به ثمر نشستن این پنالتی اختلاف امتیازارت به شش رسید. التهابات در کنار زمین روی بازیکن داخل زمین نیز تاثیرگذار بود و بازیکنان دو تیم در چند صحنه با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند که با ورود داور و کاپیتان‌های دو تیم ختم به خیر شد.

درخشش سیاوشی در این نیمه نیز ادامه داشت و مهاجمان شهید شاملی برای گل زدن به این بازیکن کلافه شدند، در طرفی دروازه‌بانان شاملی نیز هرچه داشتند گذاشتند تا اختلاف امتیازات کاهش یابد و بازیکنان کازرون توانستند اختلاف به دو امتیاز برسانند. در این نیمه کازرونی‌ها بازی را در دست گرفتند و توانستند اختلاف امتیاز را کاهش دهند، اما تایم اوت‌ها و تعویض‌های رحیمی‌زاده هم برای اینکه اختلاف به حداقل نرسد، فایده‌ای نداشت.

شهید شاملی با حملات سریع و برق آسا بر خلاف نیمه اول در نیمه دوم گل‌های زیادی به ثمر رساندند و دروازه آن‌ها نیز با درخشش خود کار سپاهانی‌ها برای رسیدن به گل را سخت کرد. دو سه دقیقه پایانی این نیمه با توجه به اختلاف یک امتیازی دو تیم بسیار حساس پیش می‌رفت و هر اشتباه کشنده بود، در این دقیقه حیدرپور با یک ضربه حساب شده گل ۲۱ سپاهان را به ثمر رساند تا طلایی پوشان نفس راحتی بکشند.

در نهایت این بازی با پیروزی سپاهان به پایان رسید تا شهید شاملی کازرون پس از نزدیک به دو سال در مسابقات لیگ‌برتر هندبال تن به شکست بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =