سپاهان اصفهان ۴ _ ۱ نفت مسجد سلیمان

هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال کشور با پیروزی شیرین دو تیم اصفهانی و برتری مجیدی بر قلعه‌نویی به پایان رسید. پرسپولیس هم مقابل علی منصوریان لغزید تا استقلال به قهرمانی نزدیک‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور روز یکشنبه، ۱۵ اسفندماه، با برگزاری هشت دیدار برگزار شد. در این هفته پرحاشیه از رقابت‌ها بسیاری از طلسم‌ها شکسته شد و حتی نتایج دو از انتظاری به دست آمد. نتایج بازی‌های این هفته از رقابت‌ها به شرح زیر است:

سپاهان ۲ _ فجر سپاسی ۰/ پایان سریال تساوی‌های سپاهان

در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در ورزشگاه نقش جهان توانست با دو گل مغانلو تیم فجر سپاسی را شکست دهد. سپاهان در این بازی تیم برتر میدان بود و با در اختیار داشتن مالکیت توپ موقعیت‌های بسیاری خلق کرد، با این حال فجر نیز دست و پا بسته نشان نداد و در دقایق پایانی با ارائه یک بازی انتحاری به چند موقعیت خطرناک دست پیدا کرد که درخشش رشید مظاهری مانع گل‌زنی رقیب شیرازی سپاهان شد. سپاهان با این نتیجه توانست پس از کسب سه تساوی متوالی رنگ پیروزی را ببیند و به سریال تساوی‌ها پایان دهد. از طرفی شهریار مغانلو نیز بعد از مدت‌ها پایش به گل‌زنی باز شد و نه یکی بلکه دو گل به ثمر رساند، او در شادی پس از گل خود کنایه‌ای به منتقدانش زد. با این نتیجه سپاهان در رده سوم جدول ۳۸ امتیازی شد و اختلاف خود با پرسپولیس را به هفت امتیاز کاهش داد.

پایان تساوی‌های سپاهان، برد پرحاشیه استقلال و طلسم‌شکنی ذوب‌آهن

فولاد ۱ _ ذوب‌آهن ۲/ طلسم فولاد آرنا شکست

ذوب‌آهن در این هفته از رقابت‌ها دست به کار بزرگی زد و توانست فولاد خوزستان را در ورزشگاه خانگی‌اش آن هم پس از ۳۶ بازی شکست دهد. فولاد در زمان حضور نکونام در این تیم در ورزشگاه فولادآرنا ۴۵ گل به ثمر رسانده و تنها ۹ گل دریافت کرده بود، اما از آن مهم‌تر هیچ‌گاه در این ورزشگاه شکست نخورد که با گل دقیقه ۸۷ محمدامین درویشی با چاشنی اشتباه شهاب گردان بالاخره این اتفاق رخ داد تا ذوب‌آهن در روزی که سراپا دفاع بود به یک پیروزی شیرین دست پیدا کند. پس از این نتیجه ذوب‌آهن ۲۵ امتیازی شد و با منطقه سقوط اختلاف امتیاز قابل توجهی را ایجاد کرد؛ فولاد نیز در امتیاز ۲۹ باقی ماند.

استقلال ۲ _ گل‌گهر ۱/ استقلال پرحاشیه و خوش‌شانس

پرحاشیه‌ترین و مهم‌ترین بازی این هفته لیگ‌برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، جایی که گل گهر پنالتی مشکوک خود را به گل تبدیل نکرد اما استقلال با دو پنالتی جنجالی بازی بزرگ هفته را برد. تقابل مجیدی و قلعه‌نویی طبق انتظارات جذاب و پرحاشیه بود، ابتدا گل‌گهری‌ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند که سعید صادقی موفق به گل کردن این توپ نشد. درست دو دقیقه بعد استقلالی‌ها روی یک صحنه مشکوک یک ضربه پنالتی به دست آوردند که این پنالتی را اگرچه فروزان گرفت، اما یامگا روی ریباند گل اول بازی را به ثمر رساند. در نیمه دوم و در حالی که استقلال به لاک دفاعی فرو رفته بود، مرتضی تبریزی با یک ضربه دیدنی کار به تساوی کشاند؛ اما این پایان ماجرا نبود و بار دیگر استقلال صاحب یک ضربه پنالتی در دقیقه ۸۹ شد که این‌بار یامگا مستقیم گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.

این بازی سرشار از حاشیه بود، از سوت‌های مشکوک داور که داد سیرجانی‌ها را درآورد تا حرکت کودکانه فرهاد مجیدی و خانزاده که منجر به درگیری بین بازیکنان و نیمکت‌نشینان دو تیم و اخراج برادران مجیدی از بازی شد. جدال‌های قلعه‌نویی و مجیدی گویا به جاهای باریک کشیده و حالا باید منتظر ماند و دید که آیا بار دیگر کمیته انظباطی به این قضایا ورود می‌کند یا خیر.

پایان تساوی‌های سپاهان، برد پرحاشیه استقلال و طلسم‌شکنی ذوب‌آهن

صنعت نفت آبادان ۲ _ پرسپولیس ۰/ کمک علی‌منصوریان به فرهاد

در حالی که با توجه به غیبت چند بازیکن کلیدی صنعت نفت آبادان از جمله طالب ریکانی انتظار می‌رفت شاگردان گل‌محمدی بتوانند با دست پر از آبادان برگردند، اما این منصوریان بود که سه امتیاز از پرسپولیس گرفت و استقلال را به قهرمانی نزدیک‌تر کرد. علیرضا منصوریان پس از اتفاقات عجیب و غریبی که در نیم فصل اول گریبان تیمش را گرفته بود، در نیم فصل دوم با آرامش وارد میدان شده و تیم جوان صنعت نفت یقه تیم‌های بزرگ را می‌گیرد. گل اول بازی را خطای حامد لک به تیم صنعت نفت هدیه داد و گل دوم را محمود مطلق‌زاده به ثمر رساند تا کار پرسپولیس تمام شود. این‌بار در روزی که استقلال برد، پرسپولیس با یک عملکرد ضعیف تن به شکست مقابل جنگ‌جویان جوان آبادانی داد تا اختلاف دو تیم صدرنشین لیگ برتر به شش امتیاز افزایش یابد.

پیکان ۰ _ نساجی ۱/ بز پاکستانی هم فایده‌ای نداشت

ورزشگاه دستگردی در اکباتان تهران امروز روز عجیبی را پشت سر گذاشت، پیش از شروع این بازی تصاویری از قربانی یک بز توسط باشگاه پیکان منتشر و اعلام شد که باشگاه پیکان برای شکستن طلسم ورزشگاه خانگی خود یک بز پاکستانی قربانی کرده است! اما این طلسم بز گویا برعکس عمل کرد و خیلی زود کرمانشاهی، دروازه‌بان پیکان روی یک اشتباه اخراج شود. همین خطای منجر به اخراج نیز به گل اول بازی و شاگردان ساکت الهامی تبدیل شد تا تیم نساجی با مدیریت و مالکیت بازی، کاری که به خوبی آن را بلد است، یک سه امتیاز شیرین از دستگردی طلسم شده به مازندران ببرد.

پایان تساوی‌های سپاهان، برد پرحاشیه استقلال و طلسم‌شکنی ذوب‌آهن

مس رفسنجان ۰ _ نفت مسجد سلیمان ۰/ بی روح و ساکت

ورزشگاه خانگی مس برخلاف ورزشگاه دستگردی یکی از قتلگاه‌های لیگ برتر است، جایی که بسیاری از تیم‌های بزرگ لیگ در آن زانو زدند. اما این ورزشگاه برای محمود فکری و نفت مسجد سلیمان آنقدرا هم بد نبود و آن‌ها با کسب یک امتیاز شانس‌ بقای خود در لیگ را زنده نگه داشتند. از طرفی با این فرصت سوزی اختلاف تیم مس با رده سوم جدول به چهار امتیاز افزایش یافت تا ربیعی شانس کمی برای حضور در بین سه تیم اول جدول را داشته باشد.

آلومینیوم ۰ _ هوادار ۱/ تیم عنایتی خیال افتادن ندارد

آلومینیوم در ادامه روند ناموفق خود در نیم فصل دوم رقابت‌ها این بار مقابل شاگردان عنایتی در تیم هوادار تن به شکست داد. خطیبی که نیم فصل اول را رویایی سپری کرد، وارد یک کابوس شده، او حالا ۱۱ بازی است که رنگ پیروزی را ندیده و در جدول نیز سقوط آزادی به رده نهم داشته است. در سوی دیگر ماجرا رضا عنایتی که تیمش یک نیم فصل اول نامطلوب را سپری کرد و یکی از مدعان سقوط بود، با سر و سامان دادن به تیم جوانش حالا با ۲۵ امتیاز خود را از منطقه سقوط جدا کرده است.

پدیده (شهر خودرو) ۰ _ تراکتور ۰/ گام سست ساغلام

شاید مهم‌ترین اتفاق این بازی تغییر نام دوباره پدیده به شهر خودرو بود، خبری که در دقایق ابتدایی بازی این تیم اعلام شد! پدیده یا شهر خودرو، این تیم خیال پیروزی و بقا در لیگ ندارد و هفته به هفته به سقوط نزدیک‌تر می‌شود و باید کار آن را تمام شده دانست. از طرفی تراکتور که خطر سقوط درست بیخ گوشش هست هم با مربی جدید خود شروع خوبی نداشت و نتوانست سه امتیاز حیاتی روبه‌روی پدیده را به دست آورد.

جدول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در پایان هفته ۲۱ به شرح زیر است:

پایان تساوی‌های سپاهان، برد پرحاشیه استقلال و طلسم‌شکنی ذوب‌آهن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =