دیدار تیم های فوتبال سپاهان و مس رفسنجان

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با دو گل شهریار مغانلو موفق به شکست فجر سپاسی و پایان دادن به سریال مساوی‌های خود شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فولاد مبارکه سپاهان امروز و در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال کشور میزبان فجر سپاسی شیراز بود. شاگردان نویدکیا در حالی پای به این دیدار گذاشتند که در نیم فصل دوم رقابت‌ها نتایج خوبی را کسب نکردند و با مساوی‌های سریالی شانس قهرمانی را تقریبا از دست دادند. در سمت دیگر زمین فجر رده پانزدهمی برای جدا کردن خود از منطقه سقوط نیاز مبرم به کسب امتیاز در این بازی داشت.

این بازی در نهایت با نتیجه .... بر ... به سود به پایان رسید. در این بازی طلسم تساوی‌های سریالی سپاهان و طلسم گل‌زنی مغانلو شکست تا طلایی‌پوشان به یازدهمین پیروزی خود در این فصل دست پیدا کنند. گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گیورگی ولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، امید نوافکن، جلال‌الدین علی‌محمدی (دقیقه ۸ - میلاد جهانی (دقیقه ۷۴- رضا میرزایی))، علی کریمی، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸۷ - آریا یوسفی)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۷۴- محمدرضا مهدی‌زاده)، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو (دقیقه ۸۷ - امیرمحمد محکم‌کار).
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم فجر سپاسی: ایمان صادقی، امید منصوری، رضا آقابابایی (دقیقه ۶۲ - سعید زارع)، محمدرضا خدری، علی مولایی، رضا علیاری، حمید نعمتی (دقیقه ۶۲ - حمید علیزاده)، احمدرضا زنده روح(دقیقه ۸۴ - میلاد کمندانی)، فرزان دانا، محمد کاظمی (دقیقه ۷۹-علی فاتح) و حسین مهربان.
سرمربی: علی کلانتری

تیم داوری: امیرسامان سلطانی، محمد عطایی، فرهاد فرهادپور، فرزاد منصوری.

شرح گل

دقیقه ۴۴؛ شهریار مغانلو (سپاهان ۱ _ فجر سپاسی ۰): کرنر ارسالی مواج میلاد جهانی را شهریار مغانلو با یک ضربه سر چکشی تبدیل به گل کرد. ضربه مغانلو با برخورد روی زمین غیرقابل مهار شد و در داخل دروازه فجر آرام گرفت.

دقیقه ۷۴؛ شهریار مغانلو (سپاهان ۲ _ فجر سپاسی ۰): سپاهانی پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شدند، نورافکن این توپ را به سمت دروازه فجر شلیک کرد که ابراهیمی با یک واکنش خوب توپ را برگرداند، اما توپ برگشتی را مغانلو به راحتی تبدیل به گل کرد.

گزارش بازی

نیمه اول: بازی در دقایق ابتدایی با ریتم بسیار کندی آغاز شد و در همین دقایق مصدومیت علی‌محمدی و تعویض اجباری او بازی را برای دقایقی متوقف کرده بود. پس از این اتفاقات سپاهان آهسته آهسته مالکیت توپ را در دست گرفت و به دروازه فجر نزدیک شد. بازیکنان سپاهان در این دقایق با شوت‌های از راه دور و نفوذ از کناره‌ها سعی در ایجاد موقعیت داشتند. فجری‌ها نیز روی ضدحملات و شروع مجددها چشم دوخته بودند.

از اواسط این نیمه سپاهان نبض را بازی در دست داشت و با خلق موقعیت‌های خوب مهاجمان این تیم در موقعیت گل‌زنی قرار گرفتند، اما کم‌دقتی و بدشانسی آن‌ها اجازه نمی‌داد این توپ‌ها وارد دروازه فجر شود. در این نیمه مهاجمان فجر و در راس آن‌ها مهربان با حرکت‌های انفرادی چند باری دفاع تیم سپاهان را اذیت کردند. در باقی دقایق این بازی توپ بیشتر در مالکیت سپاهان در زمین فجر جریان داشت، در نهایت سپاهان روی یک ضربه کرنر و ضربه سر دقیق مغانلو به گل رسید.

نیمه دوم: نیمه دوم شروع کم افت و خیزی داشت، اما مانند نیمه اول این سپاهان بود که رفته رفته با تصاحب مالکیت توپ بازی برتر خود را به حریف دیکته کرد. سپاهانی‌ها مثل همیشه با پاس‌های کوتاه و نفوذ از کناره‌ها سعی در ایجاد موقعیت روی دروازه فجر داشتند، اما در عین حال سعی می‌کردند بازی آرام و منطقی ارائه دهند. بازی کم و افت خیر در نیمه دوم ادامه یافت تا اینکه سپاهانی‌ها توانستند به گل دوم دست یابند.

پس از این گل و به خصوص در ۱۰ دقیقه پایانی این نیمه تیم فجر با تعویض‌های کلانتری سر و شکل بهتری یافت و توانست به سپاهانی‌ها فشار آورد. آن‌ها چندین موقعیت خوب در دقایق پایانی داشتند که با واکنش‌های زیبا رشید مظاهری تبدیل به گل نشد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰: شوت محکم شهباززاده در میانه راه به مدافعان فجر برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

دقیقه ۱۴: فجر در گوشه زمین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال زنده‌روح با اشتباه مهاجمان فجر تبدیل به موقعیتی خطرناک نشد.

دقیقه ۱۵: شوت سرکش نعمتی با اختلاف کمی از روی دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: توپ در دهانه دروازه‌ فجر به مغانلو رسید، اما این مهاجم با دخالت مدافع و دروازه‌بان فجر موفق به باز کردن دروازه حریف نشد.

دقیقه ۲۸: ضربه سر قدرتمند مغانلو در دستان ایمان صادقی قرار گرفت که با جایگیری خوب خود اجازه گل شدن این توپ را نداد. مغانلو روی این صحنه دچار خونریزی از ناحیه بینی شد.

دقیقه ۳۴: شوت قدرتمند نورافکن در آغوش صادقی آرام گرفت.

دقیقه ۳۶: مغانلو روی سانتر اسماعیلی‌فر ضربه‌ای را با دست به سمت دروازه زد که این حرکت با کارت زرد داور مواجه شد.

دقیقه ۴۰: چند ارسال متوالی سپاهانی‌ها در نهایت با واکنش و صادقی دفع شد.

دقیقه ۴۲: چیزی نمانده بود تا روی ارسال بلند زنده‌روح و اشتباه مظاهری فجر به گل اول بازی برسد، اما رشید اشتباه خود را جبران و توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۴۹: ضربه محمدرضا حسینی از زاویه بسته با اختلاف کمی از دروازه فجر به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰: نفوذ بازیکن فجر و ارسال خطرناک او با حضور به موقع رشید مظاهری دفع شد.

دقیقه ۷۲: ارسال سپاهانی‌ها در عمق خط دفاع فجر به مغانلو رسید، اما خروج به موقع ابراهیمی اجازه تبدیل این توپ به موقعیتی خطرناک را نداد.

دقیقه ۸۷: ضربه خطرناک بابایی را مظاهری با یک واکنش خوب به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲+۹۰: شلیک محکم بازیکن فجر پس از واکنش مظاهری به تیر دروازه برخورد کرد، اما بار دیگر رشید توانست توپ را از آن خود کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =