چهارشنبه سوری

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون، ۱۰۲ نفر از هموطنان در اثر استفاده از مواد محترقه مرتبط به چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند و ۱۵ نفر بستری هستند و ۸۲ نفر هم از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و ۴ نفر هم فوت شدند و امیدواریم با آگاهی‌رسانی شاهد حوادث کمتری در آستانه عیدنوروز باشیم.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به توصیه‌ها اورژانس در چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد:حوادث چهارشنبه آخر سال هرساله منجر به مصدومیت و فوت هم‌وطنان می‌شود. متاسفانه بیشترین آسیب‌ها را طیف نوجوانان در این ایام می‌بینند که از سر هیجانات و کنجکاوی از مواد محترقه استفاده می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون، ۱۰۲ نفر از هموطنان در اثر استفاده از مواد محترقه مرتبط به چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند و ۱۵ نفر بستری هستند و ۸۲ نفر هم از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و ۴ نفر هم فوت شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور توصیه‌هایی به خانواده‌ها برای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال کرد و افزود: نوجوانان و جوانان به علت کنجکاوی از مواد محترقه استفاده می‌کنند و نقش والدین در کنترل این شرایط بسیار مهم و حیاتی است. حتما والدین مراقبت‌های لازم را درباره این مسئله داشته باشند. مهم ترین رکن این مسئله آگاهی رسانی به نوجوانان از مخاطرات و عواقبی استفاده از مواد محترقه است.

خالدی ادامه داد: سازمان اورژانس کشور محتوای آموزشی را آماده کرده و در هفته جاری یک جلسه ای را با متولیان امر خواهیم داشت که با نمایندگان وزارت کشور، شهرداری، سازمان‌های مردم نهاد و.. همکاری خواهیم داشت که بتوانیم اطلاع رسانی گسترده‌ای را برای مردم داشته باشیم. بسیاری از افراد آگاهی ندارند که اقدامات و هیجاناتشان چه عواقبی برای خودشان و سایر افراد در پی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: سال گذشته به دلیل شرایط بیماری کووید ۱۹ بیشتر بود اما سال جاری نیز خواهش ما از شهروندان این است که توجه ویژه ای به شیوع و گرفتاری با این بیماری به علت دورهمی داشته باشند. از نیروی انتظامی نیز خواهش می کنیم در خصوص افرادی را که در زمینه فروش مواد محترقه فعال هستند رسیدگی‌های لازم را انجام دهند و اقدامات تنبیهی موثری در این زمینه توسط پلیس اجرا شود.

خالدی گفت: برخی اصناف نیز به دلیل شغلشان می‌توانند مورد سو استفاده افراد سودجو برای تهیه مواد محترقه قرار گیرند که به این اصناف نیز باید توصیه‌های لازم ارائه شود. موادی که می تواند برای تولیدات ترقه مورد استفاده قرار گیرد در این ایام نباید به صورت آزاد و به هر فردی فروخته شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: سال های گذشته نیز شاهد عابرانی بودیم که متاسفانه دچار آسیب شده بودند. بنابراین خواهش ما این است که افراد در این ایام بیشتر از خیابان‌های اصلی تردد کنند و اگر در خودرو هستند شیشه ها بالا باشد. همه باید کمک کنند تا حوادث چهارشنبه سوری کاهش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =