ذوب آهن - پرسپولیس

تیم فوتبال ذوب‌آهن با ارائه یک بازی برتر توانست تیم پدیده را دو بر یک شکست دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال بحران زده پدیده در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر به فولادشهر رفت تا برابر ذوب‌آهن صف‌آرایی کند. قعرنشین جدول یعنی پدیده شاید بهترین رقیب برای ذوب‌آهن است تا این تیم پس از شش بازی بتواند گل بزند. شاگردان تارتار نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارند تا خود را از آخر جدول جدا و به ثبات برسد، از طرفی پدیده با شکست در این بازی به سقوط نزدیک تر می‌شد.

با این حال این ذوب‌آهن بود که با ارائه یک بازی حساب شده توانست با گل‌های سعید باقرپسند و سید محمد قریشی این بازی را پیروزی به پایان برساند.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم ذوب‌آهن: حبیب فرعباس، سیدمحمد قریشی، پویا پورعلی، سجاد دانایی، مسعود ابراهیم‌زاده، امیر شبانی، حسین شنانی (دقیقه ۷۷ _ حسام پورهاشم)، محمدحسین اسلامی (دقیقه ۷۷ _ صادق صادقی)، سعید باقرپسند، سینا اسدبیگی و سجاد عاشوری (دقیقه 72_ محمدامین درویشی).
سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب تیم پدیده: میلاد فراهانی، ابراهیم رضازاده، محمدحسین حیدری، احسان حسینی، مجتبی بیژن، علی طاهران،محسن ربیع‌خواه (دقیقه ۶۳_ رحمان جعفری)، ابوالفضل عکاشه ( دقیقه ۵۱_ فردین رابط)، مسعود زائرکاظمین (دقیقه ۵۱ _ مرتضی حسین‌زاده)، رضا کرملاچعب (دقیقه ۷۳ _ ابوذر صفرزاده) و محمدرضا فلاحیان (دقیقه ۶۳ _ محمدرضا رئوفی‌منش).
سرمربی: سیدداود سیدعباسی

داور دیدار: حمید حاج‌ملک

شرح گل:

دقیقه ۳۴، سید محمد قریشی (ذوب‌آهن ۱ _ پدیده ۰): ضربه کرنر ارسالی را قریشی با یک ضربه سر محکم در شلوغی محوطه جریمه تبدیل به گل کرد.

دقیقه ۴۰، سعید باقرپسند (ذوب‌آهن ۲ _ پدیده ۰): اشتباه میلاد فراهانی در دفع توپ توپ را پشن محوطه جریمه جلوی پای باقرپسند قرار داد، بازیکن ذوب‌آهن هم با یک چیپ دیدنی توپ را بالای سر فراهانی به داخل دروازه فرستاد.

دقیقه ۹۰، مجتبی بیژن (ذوب‌آهن ۲ _ پدیده ۱): کرنر تیم پدیده با دفع مدافعان ذوب‌آهن به پشت محوطه جریمه آمد و شوت بازیکن پدیده در میانه راه به دست قریشی برخورد و داور اعلام پنالتی کرد. قریشی با دریافت کارت زرد دوم در این صحنه اخراج شد. دوئل مجتبی بیژن و فرعباسی را بازیکن پدیده برد و این پنالتی تبدیل به گل شد.

گزارش بازی

شرح نیمه اول: همانطور که انتظار می‌رفت این ذوب‌آهن بود که بازی را بهتر آغاز کرد و با حفظ مالکیت توپ سعی در ایجاد موقعیت داشت. از طرفی بازیکنان پدیده نیز با ارتکاب به خطا شانس خلق موقعیت را به بازیکنان ذوب‌آهن می‌دادند و گاندوها در نهایت پس از خلق موقعیت‌های مختلف روی یک ضربه کرنر به گل رسیدند. پس از گل ذوب‌آهن، بازیکنان پدیده سعی در جبران گل زده داشتند که در این مهم ناموفق بودند؛ ذوب‌آهن نیز در این دقایق چشم به ضد حملات دوخته بود. پدیده بازی پراشتباهی ا به نمایش گذاشت و روی همین اشتباهات گل دوم را نیز دریافت کرد.

شرح نیمه دوم: در نیمه دوم نیز ذوب‌آهن پر انگیزه شروع طوفانی داشت و چند موقعیت خوب به دست آورد که با ایستادگی فراهانی راهی به تور نداشت. در ادامه این نیمه نیز گاندوها روند خوب خود را ادامه دادند و تیم برتر میدان بودند. آن‌ها با بازی روی زمین برای خلق موقعیت تلاش می‌کردند و در زمان از دست رفتن توپ نیز پرس خوبی داشتند. در کل در این نیمه ذوب‌آهن با ارائه یک بازی حساب شده و منطقی ضمن حفظ دو گل زده، موقعیت‌های خوبی خلق کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۶: ذوبی‌ها در یک موقعیت مناسب پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه سینا اسد بیگی با دیوار دفاعی برخورد کرد.

دقیقه ۱۸: بار دیگر ذوب‌آهن صاحب یک ضربه ایستگاهی شد، ارسال بلند عاشوری به اسدبیگی رسید و ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناکی به تیر دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه پیدا کرد.

دقیقه ۲۰: ضربه روی پا و سهمگین کرملاچعب با اختلاف کم از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: نفوذ بازیکنان ذوب‌آهن از جناح چپ منجر به یک صحنه خطرناک شد که فراهانی اجازه گل شدن این موقعیت را نداد.

دقیقه ۵۱: پاس شنانی در محوطه جریمه به باقرپسند رسید، اما مهاجم ذوب‌آهن با دخالت حسینی اجازه زدن ضربه آخر را پیدا کرد و این توپ از دهانه دروازه پدیده دفع شد.

دقیقه ۶۴: ضربه محکم شنانی با واکنش فراهانی راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه ۶۸: سماجت شجاد عاشوری روی اشتباه مدافع آخر پدیده صاحب یک موقعیت تک به تک شد که این توپ با ضربه بی‌دقت این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰: شوت مرتضی حسین زده از پشت محوطه جریمه ذوبی‌ها نواخته شد و فرعباسی این توپ را در آغوش گرفت.

اخراج: سید محمد قریشی (دقیقه ۹۰ از تیم ذوب آهن)

حواشی:

*سیدداود سیدعباسی، سرمربی پدیده به دلیل محرومیت اجازه حضور در کنار زمین را ندارد و دستیاران او مشغول هدایت تیم پدیده هستند.

*در نیمه اول یکی از اعضای کادرفنی پدیده به دلیل اعتراض به داوری با دریافت کارت قرمز از کنار زمین اخراج شد.

*ذوب‌آهن پس از شش بازی در این دیدار موفق به گل زنی شد.

*مهدی تارتار با شور و حرارت خاصی در طول مسابقه مشغول هدایت تیم خود بود.

*پس از اعلام پنالتی به نفع پدیده اعتراض نیکمکت نشینان ذوب‌آهن به داور زیاد شد، در نتیجه این اعتراضات مهدی تارتار با کارت زرد داور جریمه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =