سپاهان اصفهان ۴ _ ۱ نفت مسجد سلیمان

دو تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و تراکتور در تبریز به تساوی دو بر دو رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دو تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و تراکتور تبریز در قالب هفته بیستم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور و در استادیوم یادگار شهید سلیمانی امروز به مصاف هم رفتند. این دیدار که تحت تاثیر تغییرات نیمکت دو تیم قرار داشت در نهایت با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید. میلاد جهانی و امید نورافکن گل‌های سپاهان را به ثمر رساندند و برای تراکتور میزبان هم پیمان بابایی و محمد عباس زاده گل زنی کردند. سپاهان در سه هفته گذشته لیگ مقابل هوادار، ذوب‌آهن و تراکتور تن به تساوی داده‌ است.

فوتبال ایران در روزهای گذشته تحت تاثیر استعفای محرم نویدکیا از سرمربی‌گری تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان قرار داشت، استعفایی که دوبار با مخالفت مدیریت باشگاه همراه بود و در نهایت محرم پای هواپیما به کاروان سپاهان اضافه شد و به تبریز رفت. در سوی دیگر میدان نیز وضعیت نیمکت تراکتور دچار تغییر شده و آن‌ها پس از ناکامی با سولدوی کروات، سراغ ساغلام ترک رفتند و با او به توافق رسیدند. ساغلام امروز وارد تبریز شد، اما در بازی امروز محمد نصرتی روی نیمکت تراکتور نشست.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، امید نورافکن، عزت پورقاز، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد کریمی، جلال الدین علی محمدی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی (دقیقه ۷۳ _ شهریار مغانلو)، رضا میرزایی (دقیقه ۴۶ _ میلاد جهانی) و سجاد شهباززاده.
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم تراکتور: محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق‌پور، هادی محمدی، آرش قادری، سامان نریمان‌جهان، شاهین ثابقی (دقیقه ۴۱ _ محمد قادری)، پیمان بابایی، اکبر ایمانی، علی دشتی (۶۰- رضا دهقانی/ دقیقه ۶۷ _ سعید واسعی)، مهدی کیانی و محمد عباس‌زاده.
مربی موقت: محمد نصرتی

تیم داوری: یاسر همرنگ، یعقوب حجتی، هیوا بهمنی، سعاد وفاپیشه.

گزارش بازی

شرح نیمه اول: بازی با روند کندی آغاز به کار کرد و در دقایق ابتدایی توپ در میانه میدان جریان داشت. در این دقایق مصدومیت‌های متوالی بازیکنان دو تیم جریان بازی را برای دقایق زیادی نگه داشت. پس از این اتفاقات رفته رفته دو تیم خود را پیدا کردند و موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند. با رسیدن زمان بازی به اواسط این نیمه، توپ بیشتر در میانه‌های زمین جریان داشت و سپاهانی‌ها با پاس‌های پرشمار سعی در شکافتن مدافعان تراکتور داشتند. تراکتوری‌ها نیز با استفاده از فضای پشت دو مدافع کناری سپاهان چند باری موفق به نفوذ شدند. با این حال هیچ موقعیت خطرناکی روی دروازه‌ها رخ نداد. در ۵ دقیقه پایانی این نیمه جریان بازی به شکل کامل تغییر کرد، ابتدا نورافکن از اشتباه تراکتوری‌ها نهایت استفاده را برد و سپاهان را به گل اول رساند؛ سپس پیمان بابایی با یک شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه بازی را به تساوی کشاند.

شرح نیمه دوم: این نیمه با موقعیت خطرناک تراکتوری‌ها آغاز شد، اما رفته رفته بازی مانند نیمه اول از تب و تاب افتاد و در میانه زمین دنبال می‌شد. سپاهانی‌ها با خلاقیت هافبک‌های خود تلاش‌هایی ناموفق برای رسیدن به محوطه جریمه تیم حریف داشتند که با هشیاری هادی محمدی و دیگر مدافعان تراکتور این حملات دفع شد. با ورود میلاد جهانی در ابتدای نیمه دوم و قرار گرفتن او در جناح چپ سپاهان، این تیم موفق به خلق چند موقعیت در این جناح شد که در نهایت با ایستادگی تراکتوری‌ها هیچ یک تبدیل به موقعیت خطرناکی نشدند. در این نیمه تمرکز تراکتوری‌ها روی ضد حملات و شروع‌های مجدد بود که این تیم در استفاده از ضربات ایستگاهی موفق عمل کرد و روی همین ضربات به گل دوم هم رسید. سپاهان پس از گل دوم تراکتور بازی بهتری ارائه کرد و چندین موقعیت خطرناک داشت که در نهایت این تیم به گل تساوی رسید.

شرح گل:

دقیقه ۴۰؛ امید نورافکن (سپاهان ۱ _ تراکتور ۰): توپ ارسالی بلند سپاهانی‌ها، روبه روی رزاق پور فرود آمد که در این لحظه نورافکن با یک توپ ربایی عالی مدافع تراکتور را کنار زد و با اخباری در موقعیت تک به تک قرار گرفت و در نهایت ضربه نورافکن به تور دروازه بوسه زد.

دقیقه ۱+۴۵؛ پیمان بابایی (سپاهان ۱ _ تراکتور ۱): پاس قطری بلند تراکتوری‌ها پس از توپ گیری از هافبک‌های سپاهان به پیمان بابایی رسید، شلیک دیدنی این مهاجم جلوی چشم مدافعان سپاهان و از پشت محوطه جریمه وارد دروازه مظاهری شد.

دقیقه ۷۰؛ محمد عباس زاه (سپاهان ۱ _ تراکتور ۲): برخورد توپ با دست بازیکن سپاهان یک ضربه ایستگاهی درست روی قوس محوطه جریمه را به تراکتور هدیه داد که این ضربه را عباس‌زاده به زیر طاق دروازه، سپس داخل دروازه و بعد به بیرون آمد و کمک داور اعلام کرد که توپ از خط دروازه زد و تبدیل به گل شده است.

دقیقه ۸۸؛ میلاد جهانی (سپاهان ۲ _ تراکتور ۲): پرس بازیکنان سپاهان باعث اشتباه مدافعان تراکتور شد و میلاد جهانی با فرصت طلبی و روی یک توپ سرگردان با اخباری تک به تک شد و گل دوم سپاهان را به ثمر رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵: نورافکن با نفوذ از سمت راست توپ را شهباززاده رساند که کات بک این بازیکن را مدافعان تراکتور دفع کردند.

دقیقه ۱۷: شلیک قدرتمند محمد کریمی با دخالت اخباری راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۲: پاس‌های پر تعداد سپاهانی منجر به نفوذ سروش رفیعی از سمت راست محوطه جریمه شد، این بازیکن توپ را داخل محوطه شش قدم فرستاد، اما مهاجمان سپاهان نتوانستند از این فرصت عالی استفاده کنند.

دقیقه ۴۶: پاس عالی پیمان بابایی در فضای بین دو مدافع سپاهان به عباس‌زاده رسید که ضربه پرقدرت، اما کم دقت این بازیکن راهی به دروازه نداشت.

دقیقه ۶۰: پاس جهانی به سروش رفیعی در جناح چپ محوطه جریمه تراکتور رسید، سروش توپ را روی زمین در دهانه دروازه برای مهاجمان فرستاد، اما اخباری با قطع ارتباط اجازه عرض اندام به شهباززاده نداد.

دقیقه ۶۱: روی تعلل مدافعان سپاهان توپ پشت محوطه جریمه به عباس زاده رسید که شوت فنی این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: ارسال حسینی به دهانه دروازه تراکتور رفت و مدافعان این تیم با ایستادگی اجازه گل شدن این توپ را ندادند.

دقیقه ۸۳: کرنر ارسالی سپاهانی با ضربه سر بازیکن این تیم به تیر دروازه اخباری برخورد کرد.

دقیقه ۸۶: توپ در نقطه کور مدافعان سپاهان به عباس زاده رسید که ضربه مهاجم تراکتور از بالای دروازه رشید مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه ۴+۹۰: ولسیانی بار دیگر چسبیده به محوطه جریمه مرتکب خطا شد که این بار عباس‌زاده نتوانست مانند ضربه قبلی این توپ را تبدیل به گل کند.

دقیقه ۶+۹۰: درست در آخرین لحظه این بازی توپ در محوطه جریمه سپاهان به محمد کریمی رسید، اما ضربه این بازیکن با نهایت بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =