امین کریمی

مدیر توسعه کسب و کار اینومکس گفت: به طور کلی هزینه فرایند بیولیچینگ حدود ۵۰ درصد از هزینه های لازم در روش‌های هیدرو متالوژوری و پیرو متالوروژی مس کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، امین کریمی، مدیر توسعه کسب و کار اینومکس در پنل دوم اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع «نهضت فرآوری اقدامات، فرصت‌ها و الزامات» اظهار کرد: به طور کلی هزینه فرایند بیولیچینگ حدود ۵۰ درصد از هزینه های لازم در روش‌های هیدرو متالوژوری و پیرو متالوروژی مس کمتر است.

وی در پایان اولین کنفرانس تخصصی تکنولوژی های پیشرفته فرآوری سنگ آهن استیل پرایس با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ درصد مس در جهان با استفاده از بیولیچینگ فرآوری می‌شود، افزود: در این فرآیند مواد معدنی با ارزش از سنگ‌های کم عیار با کمک میکرو ارگانیسم همانند باکتری‌ها و آرکی‌ها فرآوری می‌شوند.

وی افزود: ترکیبات سولفیدی در سنگ‌های معدنی وجود دارد و این ترکیبات توانایی اکسید کردن این ترکیبات و در نتیجه محلول کردن آن‌ها را دارند.

مدیر توسعه کسب و کار اینومکس گفت: بیولیچینگ نوعی فرایند در صنایع معدنی برای فرآوری مواد معدنی مختلف است و در این فرآیند مواد معدنی با ارزش از سنگ‌های کم عیار فرآوری می‌شود.

کریمی با اشاره به فعالیت‌های مجموعه اینومکس یادآور شد: شتاب دهنده اینومکس از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و این مجموعه پس از برگزاری رویدادهای متنوع در کشور در سال ۹۹ با استقرار در دانشکده مکانیک دانشگاه تهران امکان فراهم سازی فضای کار اشتراکی و اختصاصی خدمات شتابدهی را مهیا کرده است.

وی یادآور شد: تیم های مستقر در اینومکس در این شتاب دهنده شامل حوزه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، سلامت و نانو پلیمر هستند.

اولین کنفرانس تخصصی تکنولوژی پیشرفته فرآوری سنگ آهن استیل پرایس که با حضور کارشناسان و مدیران صنعت فولاد و صنایع معدنی ایران که صبح روز هشتم اسفندماه سال جاری در تهران آعاز به‌کار کرده بود، عصر امروز به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =