فیروزی نماینده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای فعال‌سازی معادن غیرفعال باید برنامه زمانبندی مشخص کرد، به طور مثال وزارت صمت برنامه مشخصی برای فعال کردن ۳۰ درصد معادن در سال ۱۴۰۱ داشته باشد.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حجت اله فیروزی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برنامه مشخص و مدونی برای استفاده از ظرفیت معادن در کشور وجود نداشته است، گفت: با وجود اینکه همه بر پتانسیل معادن در درآمدزایی، اشتغالزایی، ارزآوری و... تاکید دارند اما خلا اطلاعاتی یکی از موانع این حوزه بوده و همه اظهارنظر کلی دارند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین گام در حوزه معادن را ایجاد بانک اطلاعاتی جامع دانست و افزود: برای ایجاد این بانک نه تنها نباید به اطلاعات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها اکتفا کرد بلکه این اطلاعات باید از کانال‌های مختلف جمع‌آوری و پالایش شود تا بتوان اطلاعات کامل و جامعی در این حوزه به دست آورد.

وی با بیان اینکه باید معادن به افرادی که توانایی بهره‌برداری از آن‌ها را دارند، واگذار شود، اضافه کرد: ثبت معادن به نام افراد خاص و دریافت پروانه بهره‌برداری در مناقصه و بلااستفاده گذاشتن این معادن یکی از مشکلات کنونی کشور است؛ به طور مثال برخی معادن بزرگ کشور که می‌توانند درآمدزایی مناسبی داشته باشند، باید به افرادی که اهلیت فنی و مالی لازم را دارند، واگذار شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: برای فعال‌سازی معادن غیرفعال باید برنامه زمانبندی مشخص کرد به این معنا که به طور مثال وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۰ درصد این معادن را در سال ۱۴۰۱ فعال کند در این بین باید به سمت فعال‌سازی معادنی برویم که درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از بخش خصوصی در حوزه معادن، تصریح کرد: در گام دوم باید سازوکار و تجهیزات موردنیاز برای فعال‌سازی معادن تعیین شود به این معنا که باید ماشین‌آلات و سرمایه مناسب تامین شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =