بازی ذوب آهن پیکان

تیم فوتبال ذوب‌آهن در برابر پیکان تهران هم متحمل شکست شد تا روند ناموفق این تیم ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ذوب‌آهن اصفهان ظهر امروز (جمعه) در چهارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور و در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم پیکان تهران بود. این دیدار در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود پیکان به پایان رسید. گزارش این بازی را در ادامه می‌خوانید:

دو تیم با انگیزه‌های بالایی پا به این دیدار گذاشتند، در طرفی ذوب‌آهن میزبان در صدد کسب پیروزی و سر و سامان دادن به وضعیت خود است و در سوی دیگر زمین پیکانی‌ها با مدیرعامل و بازیکنان جدید خود می‌خواهند با کسب سه امتیاز در رده‌های بالایی جدول باقی بمانند.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم ذوب‌آهن: حبیب فر عباسی، محمد قریشی، پوریا پورعلی، مسعود ابراهیم زاده، آرمان قاسمی، عارف رستمی (دقیقه ۴۶ -حسین شنانی)، محمد حسین اسلامی (دقیقه ۵۹ – صادق صادقی)، سعید باقرپسند، محمد خدابنده لو، سجاد آشوری و امیر حسین صدقی.
سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب تیم پیکان: فرهاد کرمانشاهی، دانیال جهانبخش، ایمان اکبری، بهروز نوروزفرد، محمدعلی فرامرزی، اسماعیل بابایی، منصور باقری، محمدجواد آزاده، محمد قاسمی نژاد (دقیقه ۸۱ - محمدمهدی محبی)، مجتبی حقدوست، پیمان رنجبری (دقیقه ۶۱ - ابراهیم صالحی).
سرمربی: سید مجتبی حسینی

داور دیدار: محمدرضا اکبریان

گزارش بازی

شرح نیمه اول: بازی در دقایق ابتدایی متعادل بود، اما این ذوبی‌ها بودن که رفته به رفته عملکرد بهترین داشتند و در همان دقایق ابتدایی یک بار توپ را به تیر دروازه زدند. هر دو تیم سعی داشتند با پاسکاری و توپ‌های روی زمین به دروازه حریف نزدیک شوند و همین امر موجب شد تا بیشترین فعالیت‌ را هافبک‌های دو تیم داشته باشند. ذوبی‌ها با پاس‌های در عمق و حرکت از گوشه‌ها سعی در تهدید کردن دروازه پیکان داشتند که چند باری نیز موفق به خلق موقعیت شدند، اما هیچ یک از آن‌ها در چهارچوب قرار نداشت.

در این نیمه پیکانی‌ها نیز سعی داشتند با ضربات ایستگاهی و استفاده از شروع‌های مجدد دروازه ذوب‌آهن را تهدید کنند. در اواسط این نیمه بازی درگیرانه و فیزیکی دو تیم به اوج خود رسید و سه بازیکن از ذوب‌آهن در یک بازه کوتاه کارت زرد دریافت کردند. دقایق پایانی این نیمه هم با اشتباهات فردی زیاد بازیکنان دو تیم همراه بود و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می‌شد. در نهایت نیمه اول این دیدار با نتیجه بدون گل مساوی به رختکن رفتند.

شرح نیمه دوم: پیکان نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و سرمه‌ای پوشان سعی داشتند با نفوذ از کناره‌ها به محوطه جریمه تیم حریف نفوذ کنند که در این مهم موفق نبودند. ذوبی‌ها پس از گذشت ۱۰ دقیقه از این نیمه به بازی سوار شدند و چند موقعیت خطرناک خلق کردند که هیچ یک از آن‌ها جایی در چهارچوب نداشت. ارسال‌ از کانال‌های کناری در دستور کار ذوبی‌ها قرار داشت و تیم پیکان نیز در صدد استفاده از ضد حملات بود.

در ۱۵ دقیقه پایانی بازی و پس از اخراج شنانی از تیم ذوب‌آهن روند بازی تغییر کرد و پیکانی چند موقعیت روی دروازه ذوبی‌ها ایجاد کردند. در نهایت یکی از این توپ‌ها با اشتباه مدافعان و دروازه‌بان ذوب‌آهن به گل تبدیل شد تا پیکان یک بر صفر از پیش بیافتد. پیکانی‌ها در دقایق پایانی ضد حملات خوبی داشتند و توانستند در لحظات پایانی گل دوم را نیز به ثمر برسانند.

دقایق حساس:

دقیقه ۸: ضربه‌ای ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه برای ذوب‌آهن به دست آمد که سجاد آشوری این توپ را به تیر دروازه کوبید.

دقیقه ۱۴: دومین موقعیت جدی این بازی نیز از آن ذوب‌آهن بود، گاندوها در محوطه جریمه پیکانی‌ها صاحب توپ شدند، اما رستمی این تیم در یک موقعیت تک به تک موفق به باز کردن دروازه حریف نشد.

دقیقه ۳۸: پاس در عمق زیبای خدابنده‌لو به عاشوری رسید و این بازیکن با دروازه‌بان پیکان تک به تک شد و او را از پیش روی برداشت، اما به توپ نرسید و این موقعیت برای گاندوها از دست رفت.

دقیقه ۵۵: مسعود ابراهیم‌زاده با یک شلیک غافلگیر کننده سعی در باز کردن دروازه پیکان داشت، اما کرمانشاهی هشیار بود و این توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۷۹: منصور باقری یک توپ سرگردان پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن را به سمت دروازه شلیک کرد که با اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۹: بازیکنان پیکان روی یک ضد حمله فرصت به ثمر رساندن گل دوم را داشتند که ضربه مهاجم این تیم از کنار دروازه به بیرون رفت.

شرح گل:

دقیقه ۷۶ (پیکان ۱ – ذوب‌آهن ۰): مجتبی حق‌دوست روی اشتباه مدافع ذوب‌آهن در گوشه محوطه جریمه گاندوها صاحب توپ شد و از زاویه بسته یک با یک ضربه زیبا دروازه فرعباسی را باز کرد.

دقیقه ۹۵ (پیکان ۲ - ذوب‌آهن ۰): یک ضد حمله سریع از پیکان و غفلت دوباره مدافعان ذوب‌آهن توپ را در گوشه راست محوطه جریمه به مهاجم پیکان رساند و حبیب فرعباسی بار دیگر از زاویه بسته تسلیم شد و گل دوم پیکان به ثمر رسید.

کارت قرمز:

حسین شنانی (ذوب‌آهن): بازیکن تعویضی ذوب‌آهن در عرض چند دقیقه با دریافت دو کارت زرد از زمین بازی اخراج شد.

حواشی:

*مجتبی حسینی سال گذشته هدایت ذوب‌آهن و مهدی تارتار هدایت پیکان را بر عهده داشتند و تقابل این دو مربی از اتفاقات جذاب این دیدار بود.

*در این دیدار مجتبی حسینی از نشستن روی نیمکت محروم است و جلال امیدیان لب خط تیم پیکان را هدایت می‌کند.

*نیمکت‌نشینان دو تیم پیش از آغاز این بازی برخورد گرمی با هم داشتند.

*ایرج رخصتی، سرپرست مدیرعاملی شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه حضور دارد و بازی را از نزدیک نظاره می‌کند.

*در دقیقه ۳۹ نیمکت‌نشینان ذوب‌آهن به قضاوت داور اعتراض داشتند که در نهایت یکی از اعضای کادرفنی ذوب‌آهن با کارت زرد جریمه شد.

*تیم پیکان در دیدار با ذوب‌آهن نیز همانند بازی سپاهان با چند دقیقه تاخیر برای آغاز نیمه دوم وارد زمین شدند. در این فاصله بازیکنان ذوب‌آهن برای از دست ندادن آمادگی بدنی خود مشغول گرم کردن شدند.

*در عرض دو دقیقه دو صحنه مشکوک به ضرر ذوب‌آهن رخ داد؛ اول صحنه مشکوک به پنالتی روی شنانی که داور اعتقادی به خطا نداشت و اعتراض بازیکن به این داور یک کارت زرد برایش به ارمغان آورد و اتفاق دوم کارت زد دوم شنانی و اخراج این بازیکن بود که با اعتراض بازیکنان و نیمکت‌نشینان ذوب‌آهن به داور مسابقه همراه شد.

*پس از کارت قرمزی که داور بازی به بازیکن ذوب‌آهن نشان داد، التهاب روی نیمکت‌ها به اوج رسید و حتی نیمکت‌نشینان دو تیم در چند صحنه درگیری لفظی داشتند.

*مهدی تارتار، سرمربی ذوب‌آهن نیز به دلیل اعتراض به داوری کارت زرد دریافت کرد.

*داور بازی در دقایق پایانی به سیم آخر زد و یکی از اعضای کادرفنی را پیکان را نیز اخراج کرد تا کنترل بازی را بیش از این از دست ندهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =