واکسن

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با شیوع گسترده سویه اُمیکرون ویروس کرونا متخصصان گروه دارویی برکت واکسن اختصاصی این سویه را تولید کردند.

مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: گروه دارویی برکت با رصد یافته‌های علمی و مشورت با متخصصین این حوزه، تولید واکسن اختصاصی اومیکرون را یک ماه پس از شناسایی این ویروس در کشور به نتیجه رسانده و مطالعه‌ی واکسن بروز شده را روی مدل حیوانی اجرا کرده است. نتایج اولیه‌ی این مطالعات نشان‌دهنده خنثی سازی ۱۰۰٪ سویه‌ی اومیکرون توسط واکسن جدید و بی‌خطری آن در مطالعات حیوانی است که گزارش این مرحله مطالعات حیوانی این واکسن بصورت پیش مقاله در سایت بیوارکایو منتشر شد.

وی افزود: جهش بر سویه ووهان کرونا منجر به ایجاد اُمیکرون شده است و امیدواریم نتایج امیدوار کننده مطالعات حیوانی واکسن برکت بر روی اُمیکرون به تولید انبوه این واکسن منتج شود و طیف سنی ۱۲ سال به بالا نسبت به این ویروس هم ایمنی پیدا کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر تکمیل واکسیناسیون، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از دو ماسک را ضروری دانست و افزود: سویه اُمیکرون بر گروه سنی اطفال و بیماران زمینه‌ای را به بستری کشانده است چراکه این گروه سنی آسیب‌پذیر هستند و واکسیناسیون اطفال با تاخیر صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =