فولاد

عضو پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این پژوهشکده تاکنون دو دستگاه برای فولاد مبارکه طراحی و تولید کرده است که خط نورد گرم را شبیه‌سازی می‌کند. این شبیه‌سازی برای تولید آلیاژهای فولادی جدید الزامی است.

محمدرضا طرقی نژاد، استاد و عضو پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: تاکنون پژوهشکده فولاد دو دستگاه برای شرکت فولاد مبارکه طراحی و ساخته است. یکی دستگاه پیچش گرم است که دو سال پیش تحویل فولاد مبارکه شد و دیگری دستگاه فشار داغ که در مراحل آخرساخت خود قرار دارد و طی دو ماه آینده به این شرکت تحویل داده می‌شود.

وی افزود: هر دو دستگاه قابلیت‌های خاصی دارد و تقریبا از نظر عملکردی مشابه دستگاه گریبل آمریکا است که نمونه آن در ایران وجود ندارد. کار این دو دستگاه شبیه‌سازی خط نورد گرم است و با مقدار مواد خیلی کمی نیرو، سرعت و دمای تغییر شکل را شبیه سازی می‌کند و سپس نتیجه آزمایش را به خط نورد منتقل می‌کند که برای تولید آلیاژهای فولادی جدید الزامی است. به علاوه این دوستگاه عملکردی مکمل یکدیگر دارند.

عضو پژوهشکده فولاد دانشگاه صنعتی خاطرنشان کرد: برای هر فولادی که می‌خواهد تولید شود باید چند عامل بررسی شود؛ میزان نورد یا رافینگ، دمای فینیشینگ و میزان نورد در فینیشینگ و این دستگاه در ابتدای کار این موارد را شبیه‌سازی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =