واکسیناسیون کودکان

دانشیار دانشگاه بولنت اجویت ترکیه با اشاره به اینکه کودکان در تیررس سویه اُمیکرون هستند، گفت: ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه هدیه‌ای ارزشمند و درخور تقدیر به جامعه است.

مصطفی نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با تاکید بر میزان سرایت‌پذیری بالای سویه اُمیکرون در مقایسه با واریانت‌های قبلی، اظهار کرد: میزان سرایت‌پذیری بالای سویه اُمیکرون به این معناست که جامعه با سرعت بیشتری درگیر این بیماری می‌شود. علت اینکه سویه اُمیکرون دیرتر از نقاط جهان، کشور ما را درگیر کرد این بود که واکسیناسیون در ایران دیرتر آغاز شد و متاسفانه چون بیش از ۸۵ درصد جامعه واکسیناسیون کامل نشدند این سویه توانست در کشور جولان دهد.

وی افزود: مطالعات از قبل نشان می‌داد که واریانت اُمیکرون، کودکان را درگیر می‌کند این درحالی است که در سویه‌های پیشین، کودکان کمتر در معرض بیماری قرار می‌گرفتند و نیاز است که واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۲ سال جدی‌تر دنبال شود.

دانشیار دانشگاه بولنت اجویت ترکیه با اشاره به اینکه تجمعات در شهرهای قرمز باید کنترل شود، گفت: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال در حال انجام است و با توجه به اینکه دو واکسن پاستوکووک و سینوفارم در کشورهای دیگر برای کودکان مورد استفاده قرار گرفته است نیاز است که طیف واکسیناسیون کودکان را به ۵ سال به بالا افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در سویه دلتا تزریق دو دُز واکسن کفایت می‌کرد، افزود: مطالعات نشان می‌دهد تزریق سه دُز واکسن برای ایمنی در برابر سویه اُمیکرون کافی است و علاوه بر کاهش ابتلا، نقش مهمی در جلوگیری از نوع شدید بیماری خواهد داشت.

نوری‌زاده با اشاره به اینکه تزریق دُز بوستر میزان ایمنی فردی را ۸ برابر افزایش می‌دهد، گفت: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس واکسن‌ سینوفارم را برای کودکان بالای ۳ سال تجویز کردند و نسبت به آن اقدام کردند. پس والدین با آسودگی خاطر از واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم به کودکان خود استفاده کنند.

قدردانی از مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در ایام کرونا

دانشیار دانشگاه بولنت اجویت ترکیه در ادامه با تقدیر از ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در ایام کرونا، گفت: در دو سال گذشته، شرکت‌هایی نظیر فولاد مبارکه و افراد خیر به کمک نظام سلامت جامعه شتافتند و اگر مسئولیت اجتماعی شرکتی و فردی نبود قطعا تلفات کرونا چندین برابر می‌شد و در یک کلام باید گفت مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه هدیه‌ای ارزشمند به جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت تامین ماسک‌های استاندارد برای پیشگیری از سویه اُمیکرون، تصریح کرد: از آنجایی که اهمیت استفاده از ماسک استاندارد می‌تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد نیاز است که شرکت‌ها و افراد با تامین ماسک‌های استاندارد به ویژه برای کودکان به کمک جامعه بیایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =