تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران با شکست یک بر صفر عراق به جام‌ جهانی قطر 2022 صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در چارچوب هفته هفتم مرحله سوم دور مقدماتی انتخابی جام‌ جهانی قطر، امروز پنجشنبه هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰، تیم ملی فوتبال ایران در مهمترین بازی و در ورزشگاه آزادی، از تیم ملی عراق پذیرایی و این تیم را با شکست یک بر صفر بدرقه کرد.

در نیمه نخست ملی‌پوشان ایرانی که حمایت هواداران پرشور را در ورزشگاه آزادی داشتند، بسیار خوب توپ را در زمین چرخاندند و چندین موقعیت را برای گلزنی ایجاد کردند که فهد طالب گلر عراقی‌ها با درخشش خود باعث شد که هر دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند. حتی در دقیقه ۱۱ ضربه ناگهانی علیرضا جهانبخش به تیرک عمودی دروازه عراق برخورد کرد که با بد شانسی ما تبدیل به گل نشد.

صعود به جام جهانی با گل مهدی طارمی/ عراق در آزادی قربانی شد

گل مهدی طارمی در دقیقه ۴۸ بهترین خبر برای ایران در آغاز نیمه دوم بود، ایران با تک گل طارمی پیش افتاد، شاگردان ژلیکو پتروویچ به دنبال گل تساوی بودند که بازیکنان ایران با مدیریتی که در زمین انجام دادند با یک گل به برتری رسیدند و به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ صعود کردند.

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت اللهی (کمال کامیابی‌نیا ۸۸)، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس (میلاد سرلک ۷۸)، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد ۹۰) سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد (عمار اقبال ۸۳)، فرانس پطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری (حسن عبدالکریم ۵۸)، احمد فرحان (مهند جعاز ۷۳)، بشار رسن (علی ابراهیم ۵۸) و ایمن حسین (علاء عباس ۸۳) سرمربی: ژلیکو پتروویچ

تیم داوری از استرالیا: کریستوفر جیمز بیث، آنتون شتینین و اشلی وارویک بیکام/ داور چهارم: شاون رابرت ایوانس.

کارت زرد: سعد عبدالامیر (۲۵)، بشار رسن (۵۰) از عراق – شجاع خلیل‌زاده (۸۵) از ایران

صعود به جام جهانی با گل مهدی طارمی/ عراق در آزادی قربانی شد

دقایق حساس:

دقیقه ۲: ضربه ایمن حسین از کنار دروازه امیر عابدزاده به بیرون رفت.

دقیقه ۶: ضربه محکم امید نورافکن از زاویه بسته با واکنش فهد طالب راهی کرنر شد.

دقیقه ۸: ارسال توپ توسط سعد عبدالامیر از جناح راست با ضربه سر احمد فرهان همراه شد که امیر عابدزاده با واکنش خوبی این ضربه را مهار کرد.

دقیقه ۱۱: ضربه ناگهانی جهانبخش از پشت محوطه جریمه به دیرک عمودی دروازه عراق اصابت کرد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۲۵: علیرضا جهانبخش از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که فهد طالب توپ را دفع کرد و در ریباند هم با یک واکنش عالی ضربه طارمی را دور کرد.

دقیقه ۲۶: وحید امیری در موقعیتی خوب نتوانست پاس در عمق طارمی را تبدیل به گل کند و فهد طالب ضربه وحید امیری را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۷: فهد طالب گلر عراقی‌ها ضربه علیرضا جهانبخش را دو ضرب مهار کرد.

دقیقه ۳۸: پاس زیبای جهانبخش در سمت چپ خط دفاعی عراق به علی قلی‌زاده رسید و این بازیکن با پای چپ به توپ ضربه زد که فهد طالب با یک واکنش خوب، توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۳: ضربه ایستگاهی ایمن حسین را عابدزاده با شیرجه‌ای بلند در اختیار گرفت.

*گل اول ایران دقیقه ۴۸ توسط مهدی طارمی: پاس در عمق علیرضا جهانبخش با اشتباه مدافع عراق به مهدی طارمی رسید و این بازیکن با هوش بالا و دید خوب در مصافی تک به تک دروازه فهد طالب را گشود.

دقیقه ۵۷: شوت زمینی پای چپ علی قلی‌زاده از کنار دیرک عمودی دروازه عراق عبور کرد.

دقیقه ۵۹: ضربه فنی سامان قدوس به شکل خطرناکی از کنار دروازه عراق به اوت رفت.

دقیقه ۶۰: فهد طالب شوت محکم علیرضا جهانبخش را با مشت دفع کرد.

دقیقه ۶۸: ارسال جهانبخش از سمت راست با ضربه سر کنعانی‌زادگان همراه شد که توپ با فاصله کمی از بالای دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰: ضربه سرضرب ایمن حسین را امیر عابدزاده یک‌ضرب مهار کرد.

دقیقه ۷۴: ارسال ضربه ایستگاهی قدوس با ضربه سر عزت‌اللهی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۴: با اشتباه وحید امیری توپ به حسن عبدالکریم رسید و این بازیکن یک ضد حمله سریع را مهیا کرد که ضربه او پس از دفع توپ توسط شجاع خلیل‌زاده به کرنر فرستاده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =