ایران

با وجود مشکلات برخی بازیکنان همه ایران منتظر یک بازی خوب و یک پیروزی شیرین مقابل عراق در استادیوم آزادی هستند تا جشن صعود را در این روزهای کرونایی و آلودگی هوا بگیریم و به تیم‌های بزرگ جهان سلام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته هفتم مرحله سوم دور مقدماتی انتخابی جام جهانی قطر فردا پنجشنبه هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰، با برگزاری ۳ دیدار در گروه A آسیا انجام خواهند شد که طبق برنامه تیم‌های لبنان و کره جنوبی از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف هم می‌روند و تیم‌های ملی امارات و سوریه نیز از ساعت ۱۸:۳۰ رودروی هم قرار خواهند گرفت.

در مهمترین بازی و در ورزشگاه آزادی، تیم ملی ایران از ساعت ۱۸:۰۰ میزبان عراق است، پیروزی برای ایران می‌تواند حکم صعود زودهنگام به جام جهانی را امضا کند و روز تاریخی دیگر برای فوتبال ایران رقم خورد.

در حالی‌که در روزهای گذشته اخبار و گمانه‌زنی‌هایی از منابع رسمی و غیررسمی درباره حضور ۱۰ هزار تماشاگر ایرانی شامل ۸ هزار مرد و ۲ هزار زن و هزار سهمیه برای هواداران عراقی به میان آمده بود، اما گویا هنوز این مسئله نهایی نشده و با توجه به محدودیت‌های کرونایی احتمال برگزاری مسابقه بدون تماشاگر وجود دارد.

انتظار برای جشن صعود در آزادی

تیم ملی ایران در پایان هفته ششم با ۱۶ امتیاز و بدون شکست صدرنشین گروه A است. شاگردان اسکوچیچ برای قطعی شدن صعودشان از ۴ بازی باقیمانده فقط به سه امتیاز نیاز دارند و اگر فردا بتوانند عراق را در خانه شکست بدهند، جواز صعود به جام جهانی قطر را به دست می‌آورند، اما سرمربی ایران در آستانه این بازی مهم با حواشی مختلفی روبرو شده است، سردار آزمون، احمد نورالهی، مجید حسینی و احسان حاج‌صفی به کرونا مبتلا شده‌اند، هنوز مهدی طارمی گلزن تیم ملی خودش را نتوانسته از ترکیه به ایران برساند.

تیم ملی برای بازی فردا با مشکلات ریز و درشت زیادی مواجه شده است. علاوه بر گرفتار شدن مهدی طارمی در فرودگاه‌های ترکیه به دلیل بارش برف و شرایط بد جوی گفته می‌شود طارمی ممکن است بدون تمرین مجبور به بازی مقابل عراق شود. از سویی دیگر الهیار صیادمنش، پیام نیازمند و کریم انصاری فرد هم مجبور به تغییر مسیر پروازی خود شدند تا با دردسر کمتری خود را به اردوی تیم ملی برسانند.

البته تیم ملی عراق هم از ویروس کرونا در امان نبود و تست کرونا نشان داد یاسر قاسم، مناف یونس و امجد عطوان ۳ بازیکن کرونایی و غایب عراق مقابل تیم ملی کشورمان خواهند بود. عراقی‌ها تلاش کردند با اعتراض به تست کرونا شاید بتوانند با تست جدید مجوز بازی آنها را بگیرند که FIFA و AFC این مساله را نپذیرفتند.

عراق بدون داشتن بازیکن کرونایی در بازی رفت ۳ بر صفر مقابل ما بازنده شد آنهم با ادوکات که اکنون این مربی هلندی دیگر هدایت عراق را برعهده ندارد. عراق بدون پیروزی و با ۴ مساوی و ۲ شکست در رده پنجم جدول ۶ تیمی ایستاده است، اگر این تیم تهران را با شکست ترک کند دیگر امیدی برای صعود نخواهد داشت، بر این اساس عراقی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و با تمام توان مقابل ایران ظاهر خواهند شد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران این بازیکنان را به تیم ملی برای دو بازی مقابل عراق و امارات دعوت کرده است، دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند (بوآویشتا)، ‌امیر عابدزاده (پونفرادینا)، ‌پیام نیازمند (پورتیموننزه)، مدافعان: محمدحسین کنعانی‌زادگان (الاهلی قطر)، شجاع خلیل‌زاده (الریان)، مجید حسینی (کایسری اسپور)، ‌سیاوش یزدانی (استقلال تهران)، صادق محرمی (دینامو زاگرب) و صالح حردانی (فولاد خوزستان)،‌ امید نورافکن (سپاهان) و میلاد محمدی (آاِک).

هافبک‌ها: سعید عزت‌الهی (الغرافه قطر)، احسان حاج صفی (آاِک)، میلاد سرلک (پرسپولیس) و ‌ احمد نوراللهی (شباب الاهلی)، وحید امیری (پرسپولیس)، مهدی ترابی (پرسپولیس)، سامان قدوس (برنتفورد)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، علی قلی‌زاده (شارلوا) و ‌الهیار صیادمنش (فنرباغچه).

مهاجمان: کریم انصاری‌فرد (آاِک)، مهدی طارمی (پورتو)، سردار آزمون (زنیت)، کاوه رضایی (‌لئوون)، مهدی قایدی (شباب الاهلی) و شهاب زاهدی ( زوریا)

وقتی به لیست تیم ملی نگاه می‌کنیم شاید نبود احمد نورالهی، سردار آزمون و یا مهدی طارمی تاثیر منفی در خط جلو تیم ملی داشته باشد اما حضور بازیکنانی همچون سامان قدوس، مهدی قایدی، کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی مقابل عراق می‌تواند بلیط قطر برای ما رزرو شود.

اگر به خاطر شرایط کرونایی حضور تماشاگران دوباره ممنوع نشود تیم ملی با حضور ۱۰ هزار تماشاگر شانس زیادی برای پیروزی و برپایی جشن صعود در ورزشگاه آزادی دارد. فردا همه ایران منتظر یک بازی خوب و یک پیروزی شیرین هستند تا جشن صعود را در این روزهای کرونایی و آلودگی هوا بگیریم و به تیم‌های بزرگ جهان سلام کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =