محرابیان

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، در سخنانی به تشریح فرهنگ سازمانی و چگونگی اجرای موفقیت آمیز مسئولیت اجتماعی مدیریت پرداخت و گفت: برای تحول سازمان‌ها در ابتدا باید فرهنگ حاکم بر آن‌ها متحول شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین؛ ششمین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد فرهنگ در عصر فن آوری های نوین همراه با ششمین جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت ۵ و ۶ بهمن ماه در محل دانشگاه خاتم تهران در حال برگزاری است.

در این برنامه علمی، آموزشی که توسط انجمن مدیریت ایران و دانشگاه خاتم و با حمایت شرکت ذوب آهن اصفهان و بیش از ۳۰ سازمان و دانشگاه کشور در حال برگزاری است، اساتید و صاحبنظران دانشگاهی و مدیران صنایع مختلف به تشریح نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود در موضوع جنبه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی شرکت ها می‌پردازند.

در این مراسم، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در سخنانی به تشریح فرهنگ سازمانی و چگونگی اجرای موفقیت آمیز مسئولیت اجتماعی مدیریت پرداخت و گفت: برای تحول سازمان‌ها در ابتدا باید فرهنگ حاکم بر آن‌ها متحول شود.

وی از نمونه هایی مانند فرهنگ صرفه‌جویی، فرهنگ خودکفایی و سازندگی در دوران دفاع مقدس و غیره نام برد که همچنان باید سرلوحه اهداف برنامه‌ریزی در نهادها و سازمان ها باشد.

محرابیان محوری‌ترین برنامه در وزارت نیرو را حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و صیانت از منابع و محیط‌زیست با تمرکز بر احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر متناسب با رشد تقاضا را به‌عنوان یک سیاست اصلی برشمرد.

وزیر نیرو با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: با حمایت دولت از احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر مشکلات موجود از جمله کاهش منابع آبی کشور، سوخت‌های فسیلی و آلودگی محیط زیست مدیریت خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین با تاکید بر به ضرورت توجه و اهتمام به فرهنگ جهادی در پیشبرد امور، خاطرنشان کرد: با فرهنگ جهادی کارهای عظیمی در کشور انجام می‌شود که همسو کردن فعالیت‌های اداری و عملیاتی با اعتقادات قلبی و فرهنگی، انگیزه افراد را دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه در سازمان‌ها عادات، اعتقادات و باورها در واقع فرهنگ آن سازمان بوده و این موضوع بحثی عمیق و راهبردی است، اظهار کرد: نقش مدیران، کارکنان و فرهنگ حاکم بر جامعه در فرهنگ سازمان تاثیرگذار بوده و فرهنگ با تغییر در هر یک از این حوزه‌ها ارتقا و اعتلا پیدا می‌کند.

در این مراسم مجید قاسمی رئیس انجمن مدیریت ایران و رئیس شورای سیاست گذاری کنفرانس در سخنرانی تحت عنوان اقتصاد سبز و اقتصاد دیجیتالی لازمه توسعه اقتصادی، گفت: اقتصاد سبز موجب برابری و بهبود رفاه انسانی و کاهش خطرات و کمبودهای زیست محیطی می شود.

رییس اسبق هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان به تجربیات خود در این شرکت و طرح های توسعه آن از جمله توازن و کک سازی پرداخت و افزود: شرکت ذوب آهن اصفهان در انجام مسئولیت های اجتماعی و فعالیت های زیست‌محیطی، اقدامات موثر و قابل توجه داشته است.

قاسمی گفت: تعهد به مسئولیت اجتماعی از دیر باز و بدو تأسیس ذوب آهن اصفهان در این شرکت مطرح بوده و در واقع ذوب آهن از سرآمدان تعهد به مسئولیت اجتماعی به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =