شورای تربیت بدنی و ورزش

نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان با حضور مسعود مهدویان‌فر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان، معاونان وی و دیگر اعضاء این شورا در سالن جلسات استانداری اصفهان روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

در ابتدای جلسه سید محمد طباطبایی، گزارشی از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در طول ۲۱ ماه گذشته ارائه داد و گذری به درخشش و موفقیت ورزشکاران استان اصفهان در میادین ملی و بین‌المللی داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه گفت: از زمانی‌که مدیریت این اداره را بر عهده گرفتم، تنها چیزی که برای ورزش استان به عنوان حلقه مفقوده احساس شد، این بود که برای رسیدن به اهداف مدنظر نقشه راه، چشم‌انداز و استراتژی وجود نداشت، و از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل در راه رسیدن به اهداف استفاده نگردید و نقش محوری و کلیدی دستگاه‌های اجرایی دیده نشد.

وی تصریح کرد: ما در اداره کل ورزش و جوانان بر اساس سیاست‌ها و راهبردهای خود سند راهبردی ورزش استان را تدوین کرده‌ایم که حول ۲ محور اساسی رقابت محور و سلامت محور می‌چرخد.

طباطبایی با اشاره به برنامه عملیاتی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در دل این برنامه، برنامه شهرستان‌ها و هیات های ورزشی با تأسی از سیاست‌ها و احکام برنامه ششم و هفتم و سیاست‌های کلان ورزش کشور ترسیم شد.

مقوله ورزش و جوانان برای استانداری بسیار حائز اهمیت می‌باشد

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به فصول برنامه راهبردی ورزش استان اصفهان گفت: فصل اول تحلیل وضعیت و ترسیم وضعیت موجود و ضرورت تدوین بود، در فصل دوم ارزش‌ها و سیاست‌های کلی، رویکرد ماموریت و چشم انداز برنامه، اهداف و راهبردهای کلان، طرح های اجرایی و تسهیم کار استانی یعنی سهم سایر ارگان ها و نهادهایی که در راستای تعالی این برنامه می‌توانند با ورزش و جوانان همراه باشند مشخص شده است که مدنظر می‌باشد.

وی به تشکیل کارگروه ستارگان و نخبگان ورزشی استان اصفهان اشاره کرد و بیان کرد: یکی از کارگروه‌های خوب و فعال این اداره کل، کارگروه ستارگان و نخبگان ورزشی بود که طی چندین مرحله ما از قهرمانان و نام آوران استان اصفهان تجلیل کردیم که می‌توان به تجلیل از ۲۳ ورزشکار شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک اشاره کرد و برنامه‌ای در خور و شأن ورزشکاران بود.

سید محمد طباطبایی با بیان اینکه در حوزه پژوهش و آموزش موفقیت‌های خیلی خوبی را داشتیم، گفت: خوشبختانه در این راستا طرح‌های خیلی خوبی در شورای پژوهشی اداره کل ورزش و جوانان مطرح و مصوب شد، امیدوارم طرح‌های آموزشی و پژوهشی در کنار برنامه راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نقش خود را ایفا کنند و در راستای اجرایی کردن برنامه ها به ما کمک دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان ضمن از فعالیت‌های باشگاه‌های استان اصفهان به ویژه فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن و گیتی پسند به نیکی یاد کرد و افزود: این باشگاه‌ها در عرصه‌های بین‌المللی نقش موثری را در ورزش کشور ایفا کرده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: برای افتخارآفرینی ورزشکاران استان اصفهان در میادین ملی و بین المللی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های این خطه باید در کنار اداره کل ورزش و جوانان و در راستای آن گام بردارند.

مقوله ورزش و جوانان برای استانداری بسیار حائز اهمیت می‌باشد

پس از صحبت‌های سید محمد طباطبایی، حسین زیبایی به تشکیل ستاد استانی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۲ اشاره کرد و به شرح وظایف کمیته‌های این ستاد پرداخت.

در ادامه نرگس قدوسی معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان گزارشی از موفقیت بانوان ورزشکار استان اصفهان ارائه داد.

قبل از صحبت‌های مسعود مهدویان‌فر مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دیگر اعضای شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از مسئولان استانداری خواستند که دیگر دستگاه‌های استان را هم راستا با اداره کل ورزش و جوانان نمایند تا مشکلات ورزش استان اصفهان به حداقل برسد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جمع بندی نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان اصفهان گفت: مسائل پیش‌روی ورزش استان را از زبان فاخران ورزش شنیدم و نکاتی که این عزیزان گوشزد کردند با خیرخواهی و دلسوزی در راستای سربلندی ورزش استان اصفهان است.

مقوله ورزش و جوانان برای استانداری بسیار حائز اهمیت می‌باشد

مسعود مهدویان‌فر در ادامه به غیبت استاندار در این جلسه اشاره کرد و اظهار کرد: تا ۱۵ دقیقه قبل از شروع نشست شورای تربیت بدنی و ورزش، دکتر مرتضوی استاندار برای حضور هیچ مشکلی نداشت، اما جلسه فرس ماژوری در راستای مشکلات استان، پیش آمد که متاسفانه نتوانست در جمع جامعه ورزش باشد، بنده به عنوان نماینده استاندار تمامی نکات را برای وی بازگو خواهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت کوتاهی که آقای دکتر مرتضوی مدیریت استان اصفهان را برعهده گرفته، در چند برنامه فرهنگی ورزشی حضوری فعال داشته، چراکه مقوله ورزش و جوانان برای استانداری اصفهان بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

مسعود مهدویان‌فر در پایان گفت: برای توسعه و رشد ورزش جلسات مختلفی را در استانداری طبق زمان‌بندی مشخص برگزار خواهیم کرد و درد و دل اهالی ورزش را خواهیم شنید و با حمایت از اداره کل ورزش و جوانان در راستای رفع آنها کوشا خواهیم بود.

مقوله ورزش و جوانان برای استانداری بسیار حائز اهمیت می‌باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =