سیدرضا عظیمی

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، در همایش راهکارهای فعال سازی وسرمایه گذاری در معادن شاهکوه نهبندان، با تأکید بر اینکه بخش اصلی و مورد نیاز فعالیت‌های معدنی مربوط به زیرساخت‌هایی از جمله راه و برق است، گفت: نهبندان، شهرستان ثروتمندی است که هنوز ثروت خود را به نمایش نگذاشته است.

به گزارش ایراسین، سیدرضا عظیمی، مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در همایش راهکارهای فعال‌سازی و سرمایه گذاری در معادن شاهکوه نهبندان با تأکید بر اینکه بخش اصلی و مورد نیاز فعالیت‌های معدنی مربوط به زیرساخت‌هایی از جمله راه و برق است، اظهار کرد: نهبندان، شهرستان ثروتمندی است که هنوز ثروت خود را به نمایش نگذاشته است.

وی با بیان اینکه سنگ گرانیت بازار صادراتی دارد، اظهار کرد: فرصت‌ها همه کنار هم قرار گرفته‌اند و باید با کم کردن هزینه تمام شده تولید و حمل و نقل یعنی انجام پیش فرآوری سنگ در محل معدن، این محصول را به بازارهای جهانی صادر کنیم.

عظیمی تصریح کرد: کشش بازار سنگ گرانیت خیلی زیاد است فقط اقدام و انجام کار را می‌طلبد، البته بنده نگران هستم معادن گرانیت نهبندان در آینده با کمبود نیروی کار و متخصص مواجه شود.

وی گفت: از اکنون باید معدنکاران و تکنسین‌های معدن در استان پرورش یابند چرا که اکنون نیز با کمبود نیروهای محلی در این حوزه مواجه هستیم و نیروی کار از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس افزود: با فعال شدن معادن و واحدهای فرآوری معدنی در نهبندان، رفت و آمد سرمایه‌گذاران و بازرگانان از سراسر کشور به این منطقه بیشتر خواهد شد پس باید تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز نیز فراهم شود.

عظیمی گفت: مجموعه های هتل، ترانسپورت، بوم گردی، رستوران ها و سرویس دهنده‌های محلی باید خود را برای عزمی بزرگ مهیا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =