گازگرفتگی

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۹۴ نفر دچار گازگرفتگی شدند، گفت: با توجه به برودت هوا توصیه می‌شود شهروندان نسبت به ایمنی وسایل گرمایشی اطمینان خاطر داشته باشند.

فرهاد حیدری، سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آخرین آمار مسمومیت با مونوکسیدکربن در اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۹۴ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده‌اند و ۲۵ نفر هم جان باختند.

وی افزود: در موارد اخیر، ۴ نفر که اعضای یک خانواده در شهرستان خمینی‌شهر بودند به علت آبگرمکن بدون دودکش دچار گازگرفتگی شدند و ۳ نفر هم در شهرستان اردستان که آنها هم از اعضای یک خانواده بودند به علت نقص دودکش بخاری دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شدند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، نقص در پکیج را علت گازگرفتگی ۳ نفر از اعضای یک خانواده در کلانشهر اصفهان اعلام کرد و افزود: گاز مونوکسیدکربن رنگ و بو ندارد و از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود که به علت عملکرد نامناسب وسایل گرمایشی در اثر سوخت ناقص، نصب نادرست و یا استفاده غلط از وسایل گرمایشی ایجاد می‌شود و با افزایش غلظت مونوکسیدکربن در خون فرد، مرگ سراغ شخص می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =