نشان عالی مسئولیت اجتماعی

۲۳ دی ماه سالروز افتتاح فولاد مبارکه است؛ شرکتی که از بدو تاسیس تاکنون در مسیر تعهد و مسئولیت‌پذیری اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین؛ عاطفه علیان: شرکت فولاد مبارکه بزرگترین واحد صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولادهای تخت در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود که پس از انقلاب تاسیس شده است و در عرصه مسئولیت اجتماعی پیشگام است.

در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه اهداف و برنامه‌های خود را بر اساس مدل تعالی EFQM تعیین، تنظیم و اعلام می‌کند که در آن مسئولیت‌های اجتماعی سازمان یکی از محورهای اصلی به شمار می‌رود. این شرکت به عنوان شهروند مسئول، در برابر کارکنان، مشتریان، تامین کنندگان و همچنین جامعه خود را مسئول و پاسخگو می‌داند و به همین منظور، مسئولیت‌های اجتماعی را سرلوحه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات خود قرار داده و اهدافی را برای تحقق این امر در نظر گرفته است؛ به نحوی که در مهرماه سال جاری در نخستین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه موفق به دریافت نشان عالی مسئولیت اجتماعی شد.

تامین اکسیژن مراکز درمانی در دوره کرونا

این شرکت از ابتدا توجه خاصی به مفهوم مسئولیت اجتماعی به اشکال مختلف در دوران‌های مختلف از عمر خود مانند ساخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری داشته است که در دو سال گذشته با شیوع کرونا این رسالت را در جان‌بخشی به بیماران به کار گرفته است و تاکنون بالغ بر ۲۶ هزار تن اکسیژن رایگان مراکز درمانگر را تامین کرده است.

فولاد مبارکه؛ ۲۹ سال در مسیر تعهد به جامعه

اقدام شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی ستودنی است و باید به مدیران انسان‌دوست این شرکت تبریک گفت. اگر این اقدام خیرانه شرکت فولاد مبارکه نبود قطعا تلفات کرونا افزایش می‌یافت.

مینو محرز، عضو علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اهمیت اقدام مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر، گفت: با شیوع کرونا، به اهمیت اقدام‌های میان‌بخشی بیش از پیش واقف شدیم و اهمیت مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها خودنمایی کرد.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی افزود: مفهوم مسئولیت اجتماعی فراتر از به دست‌آوردن سود اقتصادی شرکت‌هاست چراکه اقداماتی نظیر تامین اکسیژن توسط شرکت فولاد مبارکه جامعه را از بحرانی که با نظام سلامت در ارتباط است، عبور می‌دهد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه اکسیژن یکی از ضروریات بیماران مبتلا به انواع شدید کرونا است، گفت: این اقدام شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی ستودنی است و باید به مدیران انسان‌دوست این شرکت تبریک گفت و از زحمات کارکنان این شرکت تشکر کرد چرا که در دو سال گذشته ضرورت نیاز اکسیژن بیماران مبتلا به کرونا حیاتی بود و اگر این اقدام خیرانه شرکت فولاد مبارکه نبود قطعا تلفات کرونا افزایش می‌یافت.

فولاد مبارکه؛ ۲۹ سال در مسیر تعهد به جامعه

تصفیه خانه‌ای به وسعت ۹ شهر

اما مسئولیت اجتماعی شرکت فولادمبارکه به عبور از بحران کرونا در دو سال گذشته محدود نمی‌شود. این شرکت از بدو تاسیس با کمک مشاوران خبره اقدام به راه‌اندازی کمیته‌ای تحت عنوان مسئولیت اجتماعی کرد و با بهره‌گیری از مدل‌های موفق، این شرکت توانست متناسب با اقلیم منطقه در راستای کاهش مصرف آب اقدامات اساسی کند؛ به گونه‌ای که امروزه این شرکت نیاز آبی خود را به یک سوم کاهش داده است.

ابرپروژه احداث شبکه و تصفیه خانه های فاضلاب در ۹ شهر توسط شرکت فولاد مبارکه کمتر از ۵ سال به پیشرفت بیشتر از ۹۵ درصدی رسیده است و اگر این همت شرکت فولاد مبارکه نبود با اعتبارات محدود دولتی شاید تا ۹۰ سال آینده این شبکه ساخته و بهره برداری نمی شد.در همین ارتباط، سید امیر طباطبائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین رویکردهای فولاد مبارکه در تامین آب و تصفیه پساب را در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت معرفی کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه در قالب قرارداد بیع متقابل با شرکت آبفای استان اصفهان نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز در راستای احداث شبکه و تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرهای شهرستان مبارکه شامل دیزیچه، زیباشهر، کرکوند، مبارکه و همچنین در شهرهای زاینده رود، زرین‌شهر، سده لنجان، ورنامخواست و چم گردان در شهرستان لنجان اقدام کرد تا از پساب حاصله از احداث این شبکه‌های فاضلاب در بخش صنعت استفاده کند.

وی افزود: ابرپروژه احداث شبکه و تصفیه خانه‌های فاضلاب در ۹ شهر توسط شرکت فولاد مبارکه کمتر از ۵ سال به پیشرفت بیشتر از ۹۵ درصدی رسیده است و اگر این همت شرکت فولاد مبارکه نبود با اعتبارات محدود دولتی شاید تا ۹۰ سال آینده شبکه‌های جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه های مربوطه ساخته و بهره برداری نمی شد و سطح بهداشت محیط این شهرستان‌ها ارتقاء پیدا نمی‌کرد.

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه افزود: در سال‌های آتی ۵ شهر دیگر مجهز به شبکه جمع آوری فاضلاب خواهند شد و طی سه الی چهار سال آینده موجب بهبود سطح بهداشت و رضایت اجتماعی مردم منطقه خواهد شد.

طباطبائیان به پروژه انتقال آب از خلیج فارس برای عدم هرگونه وابستگی صنایع استان به آب خام زاینده رود اشاره‌ کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه با بهینه‌سازی و کاهش مصرف آب در فرایندهای تولید، جمع آوری و انتقال پساب شهری جهت تامین بخشی از نیاز آبی شرکت و همچنین تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی شرکت جهت تامین بخشی از نیاز آبی فولاد مبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی به بهینه سازی مصرف آب اقدام کرده است.

فولاد مبارکه؛ ۲۹ سال در مسیر تعهد به جامعه

معنا بخشی به مسئولیت اجتماعی

شرکت فولاد مبارکه در دوران ساخت نیز نقش محوری و موثر در شکل‌گیری مفهوم مسئولیت اجتماعی ایفا کرده است. در ابتدای ساخت و شکل‌گیری شرکت فولاد مبارکه، بافت سنتی منطقه با پدیده جدیدی روبرو شد که سابقه‌ای از آن در منطقه نبود و ترکیب نوینی را در آن محدوده و همسایگی ایجاد می‌کرد. به همین دلیل وضعیت منطقه به گونه‌ای بود که نیاز شدیدی به تغییرات و تحولات اساسی در زیرساخت‌ها و مباحث فرهنگی و زیست محیطی جامعه به منظور استقرار این صنعت احساس می‌شد. با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از یک دهه در هنگام راه‌اندازی شرکت، تعامل و همسوسازی مثبتی بین شرکت، افراد جامعه و محیط زیست حاصل شد. و اکنون با گذشت سه دهه فعالیت شرکت فولاد مبارکه این تعامل به بالاترین حد خود رسیده است.

بهرام سبحانی با تاکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه در ایفای مسئولیت اجتماعی در کشور بی‌نظیر است، گفت: رویکردهای فولاد مبارکه در تامین آب و تصفیه پساب، ساخت ورزشگاه نقش جهان، مصلی، پروژه های انتقال آب از خلیج فارس و... بخش انگشت‌شمار مسئولیت اجتماعی این شرکت است.

بهرام سبحانی، مدیرعامل اسبق شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اهمیت جایگاه مسئولیت اجتماعی از بدو تاسیس این شرکت تاکنون، گفت: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر تولید، از ابتدا تاکنون در ایفای مسئولیت اجتماعی گام‌های مهمی برداشته است.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه از سال ۱۳۶۲ با تهیه خط مشی مدون با کمک دانشگاه‌های برتر کشور تعاملات سازنده‌ای در راستای مسئولیت اجتماعی برقرار کرد و امروزه شاهد این هستیم که در پروژه‌های ملی، استانی و منطقه‌ای ردی از این شرکت است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تاکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه در ایفای مسئولیت اجتماعی در کشور بی‌نظیر است، گفت: رویکردهای فولاد مبارکه در تامین آب و تصفیه پساب، ساخت ورزشگاه نقش جهان، مصلی، پروژه های انتقال آب از خلیج فارس و... بخش انگشت‌شماری از ایفای مسئولیت اجتماعی این شرکت است.

شرکت فولاد مبارکه پس از ۲۹ سال سابقه در راستای مفهوم مسئولیت اجتماعی از دوران ساخت تا دوران توسعه، این مفهوم را به عنوان یک معیار مهم در رابطه تعاملی سازمان با محیط و جامعه بیرونی به خوبی درک کرده و فعالیت‌های خود را در راستای تحقق اهداف سالیانه که همه ساله در نقشه استراتژی شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی تعیین شده، به انجام می‌رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =