بهرام سبحانی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: با احداث شرکت فولاد مبارکه توسعه صنعتی ایران شتاب گرفت و از بدو ساخت این شرکت تاکنون، هزاران نفر نقش‌آفرینی کردند تا بزرگترین واحد صنعتی کشور افتتاح شد.

بهرام سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به ۲۳ دی‌ماه، سالروز افتتاح شرکت فولادمبارکه، اظهار کرد: با راه‌اندازی شرکت فولاد مبارکه تحول بزرگی در صنعت و توسعه کشور ایجاد شد. در زمان ساخت این شرکت به‌روزترین تکنولوژی فولاد اروپا، توسط متخصصان به‌کار گرفته شد تا با ساخت و افتتاح این شرکت، زمینه ظهور نیروی انسانی متخصص در زمینه فولاد در کشور فراهم شود. با افتتاح شرکت فولاد مبارکه، توسعه صنعتی ایران شتاب گرفت و از بدو ساخت این شرکت، تاکنون هزاران نفر نقش‌آفرینی کردند تا بزرگترین واحد صنعتی کشور افتتاح شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه ظرفیت تولید فولاد در بدو افتتاح این شرکت یک سوم ظرفیت تولید کنونی بود، خاطرنشان کرد: این شرکت توانست با گسترش زیرمجموعه‌ها و نگاه ملی در سراسر کشور ظرفیت تولید فولاد کشور را ارتقاء بخشد و علاوه بر اشتغال‌زایی در سراسر کشور زمینه تولید انواع ورق فولادی را از سنگ تا رنگ و با تکیه بر دانش و تخصص بومی توسعه دهد.

وی با اشاره به تاثیر شرکت فولاد مبارکه بر صنایع پایین‌دستی، اظهار کرد: شرکت‌ها و صنایع بسیاری در حوزه‌های مختلف به تولیدات شرکت فولادمبارکه وابسته هستند و بیش از ۴۰۰ هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم توسط شرکت فولاد مبارکه ایجاد شده است.

سبحانی با تاکید بر اثرگذاری شرکت فولاد مبارکه در کشور تحت عنوان «مراکز خدماتی فولاد»، به خبرنگار ایراسین گفت: این شرکت‌ها در هر استانی متناسب با شرایط و نیازهای هر استان، محصولات شرکت فولاد مبارکه را بین صنایع پایین‌دستی توزیع و عرضه می‌کنند.

وی به رشد و توسعه سایر صنایع نظیر لوازم خانگی با تکیه بر تولیدات محصولات فولاد مبارکه اشاره‌ای کرد و افزود: شرکت‌های خودروسازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل، نفت و گاز... هم مرهون ساخت و راه‌اندازی شرکت فولادمبارکه هستند.

مدیرعامل اسبق شرکت فولاد مبارکه گفت: برای کارکنان و مدیران مجموعه عظیم فولاد مبارکه آرزوی توفیق و سلامتی دارم و در چهار دهه گذشته، این شرکت با تکیه بر توان داخلی متوقف نبوده است و با توجه به نیاز توسعه‌ای کشور به فولاد، هیچ صنعتی مانند فولاد قادر به توسعه اقتصادی کشور نیست. محدودیت‌هایی نظیر انرژی و... نباید باعث ایجاد توقف در بزرگترین واحد صنعتی کشور شود و کارکنان شرکت فولاد مبارکه با اتکا به دانش و تخصص بومی قادر هستند بیش از پیش در راه تولید کشور گام بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =