منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۰ نفر دراصفهان دچار گازگرفتگی شدند که به ۲۶۹ مورد خدمت‌رسانی به موقع انجام شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های نحوه مصرف انرژی در بخش خانگی و صنعتی، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۰ مورد حادثه گازگرفتگی در استان اصفهان رخ داده است که علت اکثر این حوادث ناشی از استفاده آبگرمکن و بخاری غیراستاندارد است.

وی افزود: ۲۶۹ مورد از این حوادث سرپایی بوده است و ۲۲ نفر هم در اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن جان باختند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث گازگرفتگی مربوط به شهرستان اصفهان است، گفت: مسمومیت با مونوکسید کربن یکی از علل مرگ است و از آن به قاتل خاموش یاد می‌شود.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود حتما از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده شود و با چک روزانه دودکش از سالم بودن اتصالات دودکش مطمئن شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در برخی از موارد رانندگان در پایانه‌های باربری اقدام به روشن کردن پیک نیک در داخل خودرو می‌کنند که مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را در بر خواهد داشت.

وی افزود: در برخی از مناطق روستایی هم روشن کردن ذغال در حمام باعث مسمومیت با مونوکسیدکربن شده است.

شیشه فروش تاکید کرد: علت عمده بروز حوادث ناشی از گازگرفتگی با مونوکسید کربن، دودکش، شلنگ گاز و بست‌های آن است.

وی توصیه کرد: در هنگام مواجه شدن با فردی که دچار گازگرفتگی شده است در گام اول او را به هوای آزاد منتقل کنید و بلافاصله با مرکز فوریت‌های اورژانس تماس برقرار کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =