ایرج موفق رئیس صمت اصفهان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: اهمیت اصلی ایفای مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی و تولیدی در آبادانی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایراسین در برنامه تلویزیونی «فرایند» که با موضوع مسئولیت اجتماعی از سیمای استانی اصفهان پخش شد ابعاد مختلف مسئولیت یا تعهد اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. این کار نوعی ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در جوامع مختلف است. مسئولیت اجتماعی یک چارچوب و محدودیت اخلاقی است که در آن وظایف مختلفی که در آنها دارای منافع جامعه است برعهده فرد، سازمان یا نهادی خاص گذاشته می‌شود. نگاه فردی به مسئولیت اجتماعی در حد همان وظایفی است که هر شهروند براساس آموزه‌های اخلاقی یا رعایت قوانین جامعه و یا احترام به حقوق دیگران ملزم به انجام آنها بوده و در این صورت به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده است اما هنگامی که بخواهیم به مسئولیت اجتماعی به مثابه سیستم یا سازمان نگاه کنیم شرایط متفاوت می‌شود. به عنوان مثال مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ و مادر برگیرنده وظایف بزرگ و متنوع است که لزوما نیازمند هزینه‌های قابل توجهی است.

در همین ارتباط، ایرج موفق، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این برنامه گفت: وزارت صمت با اتکا به فرمایشات مقام معظم رهبری به دنبال ایجاد مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در کشور است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی تحت عنوان مسئولیت‌ اجتماعی با واحدهای بزرگ صنعتی در استان اصفهان منعقد شده است.

وی با اشاره به اضلاع مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: یکی از اضلاع این مثلث کارگزاران حاکمیت، ضلع دیگر نمایندگان مجلس و ضلع دیگر هم سرمایه‌گذار است که ائمه جمعه به عنوان ناظران این مثلث توسعه اقتصادی هستند.

موفق با اشاره به اینکه سازمان صمت متولی میزان تولید کالا در کشور است، گفت: قطعا در کنار تولید، اعمال مسئولیت‌های اجتماعی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی شکل گرفته است و این واحدها مسئولیت اجتماعی را در منطقه به گونه‌ای اعمال می‌کنند که منجر به توسعه آبادانی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صنایع در راستای مسئولیت اجتماعی، اظهار کرد: احداث جاده، ساخت مدارس، مساجد، کتابخانه، منابع آب بخشی از ایفای مسئولیت اجتماعی واحدهای تولیدی و صنعتی در اصفهان است که به نوعی در راستای محیط زیست، افزایش اشتغال، ارتقاء کیفیت محصولات ونظیر آن خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: اهمیت ایفای مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی و تولیدی در آبادانی کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =