معدن مس عنبرآباد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز فعالیت معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از پیام آوران معدن و فولاد، مسلم مروجی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ذخیره احتمالی معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد را ۵۰۰ میلیون تن مس اعلام کرد و این معدن را یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور برشمرد.

وی به پیگیری های انجام شده برای راه اندازی معدن مس شهرستان عنبرآباد اشاره کرد و از بازدید مدیرعامل شرکت ملی مس کشور، دادستان استان کرمان، فرماندار و اعضای شورای تامین و اداری شهرستان عنبرآباد از این معدن خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در این بازدید موارد مربوط به معدن و همچنین احداث کارخانه فرآوری در منطقه از نزدیک بررسی شد.

وی افزود: در ادامه پیگیری‌ها برای فعالسازی هرچه سریع‌تر این طرح بزرگ و مهم، نشست جمع بندی در زمینه فعالسازی این معدن با حضور مدیرعامل و سایر مسئولان شرکت ملی مس ایران، مشاورین و پیمانکاران در دفتر این شرکت در تهران برگزار شد.

آغاز مطالعات طرح کارخانه مس قلعه گنج

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از مطالعه طرح دومین کارخانه مس در شهرستان قلعه گنج خبر داد.

مروجی گفت: در نشست با مدیرعامل مس ایران در زمینه شروع عملیات اکتشاف معدن مس رمشک توسط این شرکت نیز صحبت و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: طبق توافق مدیرعامل شرکت ملی مس فاز اول، یک کارخانه کنسانتره ۳۰ هزار تنی توسط مشاور در حال مطالعه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار داشت: همچنین یک راه دسترسی برای برداشت ماده معدنی بین کارخانه تا مکان ذخایر معدنی به طول ۱۶ کیلومتر در سه فاز طراحی شد.

وی ادامه داد: فاز اول این طرح تا پایان سال آماده و فاز دوم و سوم طی یک ماه آینده با مطالعه مشاور و افزایش ماشین آلات توسط پیمانکار همزمان شروع به فعالیت می کند.

فعالیت چهار کارخانه مس در جنوب کرمان

مروجی از فعالیت چهار کارخانه مس در منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: یک کارخانه جدید در بخش اسماعیلی جیرفت آماده احداث بوده که به‌زودی به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: برای شناسایی ظرفیت های جدید در منطقه جنوب کرمان و ایجاد سرمایه‌گذاری جدید، یک پهنه معدنی نیز در منطقه رمشک شهرستان قلعه گنج به شرکت ملی مس واگذار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: مرحله اکتشاف این پهنه معدنی به پایان رسیده و محدوده های امید بخشی نیز مشخص شده است.

وی افزود: با پیگیری و توافقی که صورت گرفت عملیات اکتشاف تکمیلی در محدوده‌های امید بخش این پهنه برای مشخص شدن ذخیره معدنی توسط شرکت ملی مس انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =