شهدا

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: همزمان با دهه بصیرت پیکر ۲۰ شهید گمنام در هفت نقطه استان اصفهان انجام می شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، سرهنگ پاسدار محمد رضایی، اظهار کرد: به دلیل وجود کرونا در دو سال گذشته نتوانسیتم برنامه تشییع شهدا را به‌صورت استانی برگزار کنیم، اما با تغییر رنگ‌بندی کرونایی در کشور و استان، دهه بصیرت امسال، اصفهان و شهرستان‌های آن میزبان پیکر تعدادی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان به دنبال ایجاد یک فضای معنوی و شهدایی در استان بوده و تشییع استانی شهدای گمنام اقدامی پُرمسئولیت است، افزود: از ۷ تا ۱۶ دی، ۲ کاروان تشییع شهدا در استان و در ۲ مسیر، تمام شهرستان‌های استان را پوشش می‌دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان تصریح کرد: ۱۶ دی نیز همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) از ساعت ۹ صبح از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدای اصفهان، مراسم تشییع پیکر شهدا انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تدفین شهدای گمنام را در هفت نقطه استان بیان کرد: ۱۳ شهید در پارک کوهستانی قائمیه، روستای خُرمنان در شهرستان تیران و کرون، مجموعه مسکونی منظریه شهرضا، شهر کرکوند مبارکه، مجموعه صنایع هفت تیر مبارکه، شهر برزُک در کاشان و شهرستان آران و بیدگل تدفین خواهند شد.

سرهنگ رضایی افزود: نقاط روستایی میزبان یک شهید و نقاط شهری میزبان ۲ شهید در یادمان‌های شهدای گمنام خواهند بود.

وی ادامه داد: تعدادی از شهدای شناسایی شده نیز در کاروان تشییع حضور دارند که مسئولان ایثارگران سپاه تا چند روز آینده، تعداد دقیق آنان را اعلام خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به اینکه تفحص، تشییع و تدفین شهدای گمنام در سطح کشور از وظایف و ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، اضافه کرد: فضاسازی محیطی و معنوی مربوط به این آیین‌های تشییع باید در شهرستان‌ها مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مطالبه زیادی از سوی مردم و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و نهادهای نظامی و دانشگاهی برای تدفین شهدا وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۱۵۷ یادمان شهدای گمنام در استان اصفهان داریم که زیارتگاه عاشقان است و هیئت اُمنای آنها باید بر برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشند.

سرهنگ رضایی افزود: عصر روز ۱۶ دی و پس از پایان مراسم تشییع شهدا در شهر اصفهان، پیکر شهدای گمنام برای تدفین در اختیار بخش شهدای گمنام شهرستان‌ها قرار خواهد گرفت و برنامه وداع با شهدا شب ۱۶ دی انجام و روز ۱۷ دی، پیکر شهدا در شهرستان‌ها تشییع و تدفین خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =